Ostrzeżenie (30114) „Dokument nie może być utworzony. Nie znaleziono pozycji do przeniesienia na dokument.”

Komunikat oznacza, że na zleceniu serwisowym, które chcemy częściowo fakturować (dotyczy też wystawiania paragonu na część zlecenia) nie ma żadnych czynności ani części przeznaczonych do fakturowania (parametr uwzględniaj na FA/PA na wszystkich czynnościach urządzeniach nie jest zaznaczony).

Wystawienie częściowej faktury lub częściowego paragonu będzie możliwe dopiero po zaznaczeniu parametru uwzględniaj na FA/PA na przynajmniej jednej czynności/części. Dodatkowo dana czynność musi posiadać status zakończona lub w przypadku części dana część musi być pobrana (przesunięta na magazyn serwisowy).




Informacja (25179) „Dokument posiada skojarzony dokument FWS. Korekta do dokumentu FWS nie zostanie utworzona – należy wykonać ją bezpośrednio na liście dokumentów FWS.”

Jeśli próbujemy zrobić korektę do faktury zakupu, do której wcześniej został wygenerowany dokument faktury wewnętrznej sprzedaży (FWS), wtedy należy pamiętać, że program nie skoryguje automatycznie wartości naliczonych na FWS. Należy wykonać korektę bezpośrednio do dokumentu FWS.

W tym celu trzeba przejść na listę Handel/ Inne/ Faktury wewnętrzne sprzedaży i utworzyć odpowiednią korektę.




Pytanie (30883) Nie znaleziono magazynu serwisowego. „Przed wystawieniem zlecenia serwisowego należy do słownika magazynów dodać magazyn serwisowy! Czy dodać magazyn serwisowy?”

Zlecenia serwisowe mogą być wystawiane tylko na magazyn typu Serwisowy, więc konieczne jest dodanie takiego magazynu. Ten komunikat wyświetla się, gdy magazyn serwisowy nie został dodany lub ma zaznaczony parametr Nieaktywny.

  • Po wybraniu Tak otworzy się formularz dodawani magazynu, należy zaznaczyć typ Serwisowy.
  • Natomiast po wybraniu Nie formularz nie zostanie wyświetlony.

Aby dodać magazyn ręcznie, należy przejść do Ogólne/ Inne/ Magazyny i przyciskiem plusa do dodać nowy magazyn, zaznaczając typ: Serwisowy.




Komunikat (34390) „Błąd agregowania dokumentów![numer dokumentu] Dokumenty tego typu nie mogą być przekształcane.”

Komunikat ten pojawia się w momencie, gdy:

  • chcemy przekształcić kilka dokumentów, które już po części są powiązane z innymi dokumentami, 

Wskazówka
Nie możemy przekształcić kilku dokumentów WZ do jednej faktury sprzedaży/paragonu, jeśli część z nich jest już powiązana z Fakturą / Paragonem (status FS/PA na liście).

  • chcemy dokonać innych przekształceń.

Wskazówka
Nie możemy przekształcić dokumentu WZKOR/PZKOR do faktury. Należy zaznaczyć dokument WZ/PZ, którego dotyczyła korekta i wówczas dokonać przekształcenia.




Komunikat (34399) „Błąd agregowania dokumentów![numer dokumentu] Nie można agregować dokumentów wystawionych dla różnych kontrahentów.”

Istnieje możliwość przekształcania kilku zaznaczonych dokumentów do jednego. Na przykład kilku WZ do jednej faktury sprzedaży. Dokumenty przekształcane muszą dotyczyć jednego kontrahenta, muszą też być wyliczane wg tego samego algorytmu netto/brutto.




Informacja (34081) Nie można anulować dokumentu. Należy najpierw anulować lub usunąć powiązany dokument.”

Proszę otworzyć dokument, który będzie anulowany, przejść na zakładkę [Dokumenty] i sprawdzić z jakimi dokumentami jest powiązany. W celu anulowania tego dokumentu należy najpierw anulować powiązany.




Komunikat (25110) „Na korygowanym dokumencie występują towary! Korekta niemożliwa.”

Proszę wybrać System/ Logowanie i na oknie Logowania w programie zaznaczyć moduł Handel lub Handel Plus. Najprawdopodobniej wcześniej została utworzona faktura przy włączonym module Handel lub Handel Plus. Komunikat pojawia się przy tworzeniu Korekty do takiego dokumentu.




Komunikat (25111) „Dla towaru [kod towaru], występują transakcje na magazynie [nazwa magazynu]!”

Komunikat ten może pojawić się w przypadku zatwierdzania bilansu otwarcia magazynu (BOM), należy wtedy sprawdzić czy dla towaru, o którym jest mowa w komunikacie, nie występują transakcje na Magazynie. W tym celu należy wybrać menu Handel/Zasoby, odszukać ten towar, a następnie pod prawym przyciskiem myszy nacisnąć Historię towaru. Program nie pozwoli na zamknięcie (wyjęcie z bufora) BOM z towarami, z którymi występują już transakcje w programie. BOM służy do wprowadzenia stanu towarów na magazyn przy rozpoczęciu pracy z programem. W celu zatwierdzenia BOM należy usunąć towary, które zostały już użyte na dokumentach w programie. Stany dla tych towarów można wprowadzić dokumentem PW (przyjęcie wewnętrzne).




Komunikat (-2147217900) „Pozycja cennika nie może być wykasowana. Nie można usunąć towaru, który został wysłany do Detalu/ e-Sklepu.”

Komunikat ten pojawia się w momencie, gdy próbujemy usunąć pozycję cennikową towaru, który został wysłany do Comarch ERP Optima Detal lub do Comarch e-Sklep. W programie nie ma możliwości usuwania takich pozycji.

Na pozycji cennikowej na zakładce [Dodatkowe], dostępna jest natomiast opcja Karta nieaktywna, po jej użyciu dana pozycja cennikowa pojawia się w Ogólne/Cennik oraz Handel/Zasoby jedynie po zaznaczeniu pod listą parametru Pokazuj nieaktywne, zostaje ona wtedy wyświetlona w kolorze szarym. Oznaczenie Karty cennikowej jako nieaktywnej jest procesem odwracalnym.

Jeśli zaistniałaby jednak konieczność usunięcia takiej karty należy skontaktować się z Autoryzowanym Partnerem Comarch.




Informacja (34091) „Nie można anulować dokumentu. Dokument został wyeksportowany.”

Komunikat ten pojawia się w momencie, gdy próbujemy anulować dokument wyeksportowany. Standardowo operator nie ma możliwości anulowania dokumentu o takim statusie. Istnieje możliwość nadania takich uprawnień poszczególnym operatorom. Można to zrobić na karcie operatora w lokalizacji: Start/Konfiguracja/Program/Użytkowe/Operatorzy na zakładce [Parametry] poprzez zaznaczenie parametru Zmiana dokumentów wyeksportowanych, opcja ta jest dostępna w dziale związanym z pracą rozproszoną.