Informacja (25041) Nie można anulować paragonu. Należy najpierw anulować lub usunąć powiązaną fakturę. - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima Informacja (25041) Nie można anulować paragonu. Należy najpierw anulować lub usunąć powiązaną fakturę. - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima

Informacja (25041) Nie można anulować paragonu. Należy najpierw anulować lub usunąć powiązaną fakturę.

W celu anulowania paragonu, w pierwszym etapie należy anulować lub usunąć fakturę sprzedaży. Lista powiązanych dokumentów jest dostępna z poziomu otwartego formularza paragonu z zakładki [Dokumenty].




Co należy zrobić, aby wypłata pracownika była wykazana na deklaracji ZUS z kodem 3000?

Pierwszym krokiem jest zaznaczenie w Start / Konfiguracja / Firma / Płace / Parametry  parametru Wykazuj na deklar. ZUS wypłatę pracownika po wyrejestrowaniu z kodem 3000. Następnie należy uzupełnić na formularzu danych kadrowych pracownika datę zwolnienia oraz informację o wyrejestrowaniu pracownika (zakładka [Ubezpieczenie (etat)]). Jeśli wykonamy te dwa kroki i wypłata pracownika będzie naliczona na liście płac, która ma ustawioną datę wypłaty przypadającą w kolejnym miesiącu po wyrejestrowaniu w wypłacie pojawi się kod 3000.




Ostrzeżenie (32280) Raport został zamknięty. Nie można usuwać jego zapisów k/b.

Komunikat pojawia się przy próbie anulowania dokumentu z formą płatności gotówka lub karta, do którego jest wygenerowany zapis kasowo/bankowy, znajdujący się w już zamkniętym raporcie kasowo/bankowym i gdy w Start/Konfiguracja/ Firma/ Kasa/Bank/ Parametry, zaznaczony jest parametr: Kasowanie rozliczeń przy kasowaniu i anulowaniu dokumentów. Aby móc anulować dokument, należy odnaleźć raport kasowo/bankowy, w którym znajduje się zapis i odznaczyć check Zamknięty.




Jak skonfigurować składnik aby był wykazywany na ERP-7 ?

Aby wykazać dany składnik na ERP-7 należy wejść w jego konfigurację (Start / Konfiguracja / Firma / Płace / Typy wypłat) i na zakładce [Szczegółowe] ustawić w polu Pozycja na ERP-7 w jakiej pozycji ma być wykazany. Dodatkowo od tego składnika muszą być naliczane składki społeczne.




Komunikat (34190) „Dodano dwie identyczne dane binarne wysyłane do e-Sklep.”

W programie istnieje mechanizm sprawdzający, czy na karcie cennikowej produktu wysyłanego do Comarch e-Sklep/e-Sale nie są wskazane wielokrotnie te same dane binarne (wybrane z listy danych binarnych). Kontrola ta odbywa się podczas zapisu karty towaru. Aby zapisać kartę, należy z tabeli Załączniki usunąć zduplikowany załącznik.




Jak dodać zleceniobiorcy umowę cywilnoprawną ze stawką godzinową?

Rodzaj umowy „Umowa-zlecenie godzinowa” pozwala Użytkownikowi wprowadzić stawkę za godzinę oraz liczbę przepracowanych godzin bezpośrednio w umowie. Dane te są uwzględniane przez program podczas naliczania wypłaty.

Aby dodać pracownikowi umowę zlecenie godzinową na formularzu umowy cywilnoprawnej  w polu Rodzaj umowy należy wybrać ‘Umowę-zlecenie godzinową’  Następnie należy uzupełnić pole Stawka za godzinę  i w polu Czas pracy dla umowy pobierać określić sposób ewidencji czasu pracy. Po zaznaczeniu opcji ‘z kalendarza nieobecności’ czas pracy będzie pobierany z kalendarza (Nie)obecności. W przypadku wybrania opcji ‘z uproszczonego zestawienia w umowie’ czas pracy należy podać na dodatkowej zakładce [Zestawienie czasu pracy].

 




Informacja (30802) „Faktura posiada powiązane paragony. Faktura została wystawiona na wybrane pozycje paragonów, dlatego anulowanie powiązanych paragonów nie jest możliwe. Anulowanie paragonów należy wykonać oddzielnie.”

Komunikat pojawia się w sytuacji, kiedy próbujemy anulować fakturę wystawioną na wybrane pozycje z paragonów. Po wybraniu opcji OK, faktura zostanie anulowana oraz zostaną usunięte powiązania faktury z paragonami i dokumentami magazynowymi (jeśli istnieją). Anulowanie paragonów można wykonać z poziomu listy paragonów. Natomiast po wybraniu opcji ANULUJ, operacja anulowania zostanie wycofana.




Jak naliczyć pracownikowi zwolnionemu dodatkową wypłatę np. zaległą premię?

Pierwszym krokiem jest utworzenie listy płac, której okres obejmuje ostatni miesiąc zatrudnienia pracownika. Warto zauważyć, że lista płac powinna mieć rodzaj Inne, gdyż tylko na tych listach są widoczni pracownicy zwolnieni. Następnie przechodzimy do wypłat pracowników i naliczamy na stworzonej wcześniej liście płac wypłatę pracownikowi. Naliczy się zerowa wypłata, dlatego wchodzimy w elementy wypłaty i dodajemy przyciskiem Dodaj składnik, który ma być wypłacony pracownikowi oraz podajemy jego kwotę.




Pytanie (25105) Niektóre pozycje mają zerową wartość. Czy kontynuować zapis?

Komunikat pojawia się w chwili zatwierdzenia dokumentu, na którym nie została ustalona cena towaru. Po wybraniu opcji Tak, dokument zapisze się z ceną zerową. Wybranie opcji Nie pozwala na wprowadzenie ceny towaru/usługi na formularzu dokumentu.




Informacja (33015) Błąd agregowania dokumentów! Dokument RO nie posiada towarów złożonych!

Komunikat pojawia się przy próbie przekształcenia Rezerwacji odbiorcy do dokumentu Przyjęcia wewnętrznego produktów. Jeżeli RO nie zawiera towarów lub usług złożonych, takie przekształcenie nie jest możliwe.