Ostrzeżenie (34692) Deklaracja została zablokowana przed zmianami i usuwaniem.

Ostrzeżenie pojawia się podczas próby edycji lub wykasowania zablokowanego pliku KEDU. Aby edytować lub usunąć KEDU należy  go najpierw odblokować. Opcja

'Odblokuj deklarację’ jest dostępna pod prawym przyciskiem myszy po podświetleniu KEDU).




Błąd. Nie można zapisać nieprzeliczonej deklaracji.

Deklarację przed zapisem należy przeliczyć ikoną „Przelicz” (ikona czerwonego pioruna).




Ostrzeżenie (24429) Potrącenie jest już użyte w innej grupie potrąceń.

Ostrzeżenie pojawia się w momencie wybrania składnika wypłaty, który już został użyty w innej grupie potrąceń.




Informacja Nie można anulować nieobecności. Operacja dostępna tylko dla nieobecności rozliczonych wyłącznie w anulowanych wypłatach.

Funkcja anulowania nieobecności możliwa jest do wykonania, gdy wcześniej została anulowana wypłata, w której została rozliczona dana nieobecność w danym miesiącu.

Uwaga: nieobecność może być również rozliczona w kolejnej wypłacie pracownika, która jest rozliczana z opcją mies. wstecz, wówczas konieczne jest anulowanie wypłaty za następny miesiąc-

zatem konieczna jest weryfikacja wypłat, w których mogło wystąpić pomniejszenie za daną nieobecność.

Proces korygowania wypłaty został opisany w biuletynie




Informacja (24480) Pracownikowi po powrocie z urlopów związanych z rodzicielstwem przysługuje zwol. Z FP/FGŚP. Jeżeli chcesz, aby program automatycznie kontrolował ten okres należy wskazać dziecko. Na liście dostępne są dzieci wprowadzone jako członkowie rodziny pracownika.

Komunikat pojawia się podczas zapisu formularza nieobecności (urlopy związane z rodzicielstwem), w sytuacji, gdy nie wskazano dziecka na formularzu nieobecności. W momencie uzupełnienia dziecka, program automatycznie będzie kontrolował okresy zwolnienia z naliczania składek na FP/FGŚP, przysługujące  po powrocie pracownika z urlopów związanych z rodzicielstwem.

W celu wybrania  dziecka na formularzu nieobecności należy go najpierw wprowadzić na Listę członków rodziny, dostępnej z poziomu formularza pracownika




Pytanie (24232) Skopiować kwotę zaliczki z anulowanej wypłaty?

W wypłacie korygującej wybierając opcję ‘Kopiowanie zaliczki podatku’ pojawia się pytanie czy skopiować zaliczkę podatku z anulowanej wypłaty.

Wybierając opcję Tak, w wypłacie korygującej zostanie uwzględniona zaliczka podatku w takiej samej kwocie jak w wypłacie anulowanej.

Wybierając opcję Nie, nie zostanie skopiowana zaliczka podatku z wypłaty anulowanej – w wypłacie korygującej zostanie uwzględniona kwota zaliczki podatku wynikająca z aktualnych wyliczeń.

 




Pytanie (35227) Czy chcesz rozliczyć różnicę w kwocie netto wynikającą w korekty? W przypadku wyboru opcji TAK w celu uzgodnienia wartości netto, do listy elementów w bieżącej wypłacie zostanie dodana Korekta netto wypłaty. Jej rozliczenie nastąpi w kolejnych wypłatach.

Komunikat przypomina o rozliczeniu różnicy w kwocie netto wynikającej z korekty.

Jeśli suma skopiowanych płatności z anulowanej wypłaty różni się od kwoty netto wypłaty korygującej, wówczas po wybraniu opcji:

– TAK –  na zakładce [Elementy wypłaty]  pojawi się nowy składnik nieopodatkowany „Korekta netto wypłaty” (jako różnica w płatności między wypłatą anulowaną a korygującą),

NIE – płatność w wypłacie nie zostanie skopiowana z wypłaty anulowanej, w wypłacie zostanie uwzględniona kwota netto wynikająca z aktualnych wyliczeń.




Pytanie (35226) Czy wpłaciłeś do urzędu skarbowego zaliczkę podatku za miesiąc, za który robisz korektę i chcesz w wypłacie korygującej naliczyć taką samą zaliczkę jak w wypłacie anulowanej?

Podczas zapisu wypłaty korygującej, w której nie dokonano kopiowania zaliczki podatku, wyświetla się komunikat przypominajacy o możliwości skopiowania zaliczki podatku.

Wybierając opcję Tak, w wypłacie korygującej zostanie uwzględniona zaliczka podatku w takiej samej kwocie jak w wypłacie anulowanej.

Wybierając opcję Nie, nie zostanie skopiowana zaliczka podatku z wypłaty anulowanej– w wypłacie korygującej zostanie uwzględniona kwota zaliczki podatku wynikająca z aktualnych wyliczeń.




Jak ustawić promocje czasowe w Comarch ERP Optima?

Rabaty terminowe mogą odzwierciedlać promocje czasowe, wyprzedaże towaru. Dzięki temu sprzedawcy mogą sprzedać asortyment w określonym czasie w niższej cenie zachęcającej klientów.

Promocje czasowe w programie możemy zdefiniować na liście rabatów.

W pierwszej kolejności należy zdecydować o typie rabatu (procentowy lub stała cena), a także o rodzaju rabatu.

Rodzaje rabatów procentowych opisane w są tutaj.

Rodzaje rabatów typu stała cena opisane są tutaj. 

W artykule zostanie opisany przykład zdefiniowania rabatu procentowego typu jeden kontrahent / jeden towar. Definicja innych rodzajów rabatów jest analogiczna do przedstawionego przykładu.

Krok pierwszy:
Otwieramy menu Ogólne/ Rabaty, zaznaczamy rabat jeden kontrahent / jeden towar.

Krok drugi
W polu Towar wskazujemy towar, dla którego chcemy ustawić rabat terminowy.

Krok trzeci:
Naciskając na ikonę zielonego plusa dodajemy pozycję, a naciskając na ikonę trzech kropek możemy wybrać kontrahenta.

Krok czwarty:
W kolumnie Rabat wskazujemy wartość % udzielanego rabatu, natomiast w kolumnie Opis możemy wskazać powód rabatu lub umieścić dowolny tekst.

Krok piąty:
W celu określenia okresu obowiązywania promocji uzupełniamy wartości w kolumnach Data rozpoczęcia promocji oraz Data zakończenia promocji.




Jak seryjnie zdefiniować rabaty w Comarch ERP Optima?

W programie Comarch ERP Optima istnieje możliwość seryjnego definiowania nowych rabatów Funkcjonalność ta działa w obrębie danego rodzaju rabatu.

Krok pierwszy:
Przejdź do menu Ogólne/Rabaty, a następnie wybierz zakładkę ([Procentowe] lub [Stała cena]) oraz rodzaj rabatu. W przykładzie zostanie omówiony rabat procentowy: jeden kontrahent/ jeden towar.

Krok drugi:
Wybierz towar, dla którego zdefiniujemy rabat.

Rozwiń menu kontekstowe przycisku operacji seryjnych, naciskając strzałkę i wybierz opcję Dodaj rabaty.

Krok trzeci:
W zależności od wyboru rodzaju rabatu oraz jego typu okna będą się różnić. Dla rabatu jeden kontrahent / jeden towar, na oknie będzie dostępny przycisk Wskaż kontrahentów.

Dla pozostałych rodzajów rabatów na oknie seryjnego dodawania rabatu dostępne będą odpowiednio przyciski:

  • Rabaty grupa kontrahenta: Wskaż grupy kontrahentów.
  • Rabaty grupa towarów: Wskaż grupę towarów.
  • Rabaty jeden towar: Wskaż towary.

Uzupełnij wartość rabatu w polu Rabat, a następnie wskaż kontrahentów, którym chcesz ten rabat nadać.

W przykładzie zostanie dodany rabat w wysokości 20% dla trzech kontrahentów. W okresie obowiązywania od 01.05.2023 do 31.05.2023 z opisem: Promocja majowa