Pytanie 24104 Czy przypisać domyślny opis analityczny dla pracownika?

Pracownik nie ma przypisanego domyślnego opisu analitycznego. Zaznaczając ‘Tak’ program wygeneruje opis analityczny, zgodnie z wydziałem, do którego przynależy pracownik. Zaznaczając ‘Nie’ program nie wygeneruje opisu analitycznego, zgodnego z wydziałem, do którego należy pracownik.

 

 




Ostrzeżenie 24225 „Nie można renumerować zaksięgowanej listy płac: ……”

Lista płac o statusie zaksięgowana nie może zostać renumerowana. W celu wykonania renumeracji listy płac należy ją najpierw odksięgować i otworzyć. Cofnięcie księgowania może odbyć się za pomocą opcji ‘Usuń zapisy księgowe’ dostępnej pod prawym przyciskiem myszy na danej liście płac. Podobnie – otwarcie listy płac możliwe jest do wykonania z poziomu menu pod prawym przyciskiem myszy.




Pytanie 24170 „Czy chcesz przenumerować dokumenty w e-Teczkach zgodnie z domyślnym schematem ustawionym w konfiguracji?”

Pytanie pojawia się w momencie wykonywania funkcji dostępnej z poziomu Narzędzia > Korekty danych > Renumeracja dokumentów w e-Teczce. Funkcja umożliwia przenumerowanie wprowadzonych wcześniej dokumentów w e Teczkach zgodnie ze schematem, który jest ustawiony jako domyślny dla e-Teczki w konfiguracji [Start/Konfiguracja/Firma/Płace/Dokumenty].




Pytanie 24170 „Czy chcesz ustawić datę zakończenia dla spłaconych umów cywilnoprawnych i oznaczyć je jako wliczane do podstawy zasiłków chorobowych po dacie zakończenia?”

Pytanie pojawia się w momencie wykonywania funkcji dostępnej z poziomu Narzędzia > Korekty danych > Zamknięcie spłaconych umów wliczanych do postawy zasiłku chorobowego. Korekta uzupełnia datę rozwiązania dla zawartych bezterminowo umów cywilno-prawnych, które zostały w całości spłacone do dnia wskazanego przez Operatora jako parametr ‘Data ostatniej wypłaty’. W umowie zostanie dopisana data rozwiązania zgodna z datą „Do” z okresu listy płac, na której naliczono ostatnią wypłatę do tej umowy. Równocześnie dla takiej umowy zostanie zaznaczony parametr ‘Wliczać do podstawy zasiłku chorobowego również po dacie zakończenia umowy’.




Pytanie 24174 „Czy chcesz przeliczyć kwoty przychodu z 50% kosztami uzyskania w naliczonych wypłatach”

Pytanie pojawia się w momencie wykonywania funkcji dostępnej z poziomu Narzędzia > Korekty danych > Korekta przychodu z 50% kosztami w wypłatach. Korekta ułatwia przeliczenie kwot przychodu z 50% kosztami uzyskania (koniecznych do wyliczenia poprawnych deklaracji PIT począwszy od 2013r.) w wypłatach naliczonych wcześniejszymi wersjami niż 2013.3.1. Pozwala na wyliczenie, dla elementów wynagrodzenia wchodzących na PIT jako przychód pracownika ze stosunku pracy i uprawniający do 50% kosztów uzyskania, wartości w polu Przychód 50% w wypłatach.




Pytanie 24170 „Czy wykonać korektę zaliczki podatku?”

Pytanie pojawia się w momencie wykonywania funkcji dostępnej z poziomu Narzędzia > Korekty danych > Korekta zaliczki podatku. Funkcja wyszukuje wypłaty zawierające elementy z niezerową zaliczką podatku, zdefiniowane (w definicji typu wypłaty) jako nie wykazywane na żadnej deklaracji PIT. Następnie przesuwa zaliczkę podatku z takich elementów na inne elementy tej samej wypłaty – takie, które zgodnie ze swoją definicją są wykazywane na PIT.




Pytanie 24170 „Czy wykonać korektę składki zdrowotnej?”

Pytanie pojawia się w momencie wykonywania funkcji dostępnej z poziomu Narzędzia > Korekty danych > Korekta składki zdrowotnej. Wykonanie funkcji poprawia wypłaty z błędnie rozrzuconą składką zdrowotną. Sytuacja taka, może mieć miejsce, gdy pracownik miał wypłaconą umowę/etat z tym samym kodem ubezpieczenia i z wyliczeń wynikało, że składka zdrowotna liczona odrębnie od każdej z wypłat była różna od składki zdrowotnej obliczonej od sumy podstaw. Grosz wynikający z zaokrągleń zapisywał się na ostatnim elemencie wypłaty, nawet gdy był to element nie podlegający ubezpieczeniu zdrowotnemu. Uruchomienie funkcji koryguje takie obliczenia, różnica wynikająca z zaokrąglenia pojawia się wyłącznie na elementach wypłaty, od których składka zdrowotna jest naliczana.




Pytanie 24289 „Czy zamknąć wybraną wypłatę?”

Pytanie pojawia się w momencie próby zamknięcia wypłaty. Wybranie opcji TAK spowoduje zamknięcie wypłaty, co uniemożliwi jej edycję. Operacja zamknięcia jest wymagana do wykonania jeżeli Użytkownik chce ją potem zaksięgować w programie.




Pytanie 24288 „Czy otworzyć wybraną wypłatę?”

Wybierając opcję ‘Tak’ wybrana wypłata zostanie otwarta (w kolorze zielonym). Wybierając ‘Nie’ wypłata pozostanie zamknięta (w kolorze czarnym).




Uwaga „W Start/Konfiguracja/Firma/Płace/Zobowiązania wobec ZUS/PFRON nie jest uzupełniony ‘Rodzaj działalności wg PKD’. Czy chcesz uzupełnić teraz?

Uwaga pojawia się w momencie przeliczenia deklaracji ZUS w momencie, gdy w konfiguracji (Start/Konfiguracja/Firma/Płace/Zobowiązania wobec ZUS/PFRON) nie uzupełniono rodzaju działalności wg PKD. Zaakceptowanie komunikatu spowoduje przejście do konfiguracji celem uzupełnienia numeru.