Pytanie 4102 „Nie wszystkie czynności związane z tym zleceniem zostały wykonane. Czy zamknąć zlecenie i zakończyć czynności?”

Komunikat pojawia się po wybraniu z menu kontekstowego opcji Zamknij zlecenie lub odznaczeniu parametru Zlecenie otwarte na formularzu zlecenia serwisowego, jeżeli czynności związane ze zleceniem nie zostały oznaczone jako zakończone.

Jeśli zostanie wybrana opcja TAK, zlecenie serwisowe zostanie zamknięte, a czynności zostaną zakończone.

Po wybraniu opcji NIE zlecenie pozostaje otwarte i należy zweryfikować na zakładce [Czynności] czy wszystkie czynności są oznaczone jako Zakończone.




Informacja (25126) Czy anulować dokument? Operacji nie można odwrócić.

Komunikat pojawia się w momencie wyboru przez Użytkownika opcji anulowania dokumentu.

Anulowanego dokumentu nie można przywrócić do poprzedniego stanu. Istnieje natomiast możliwość ponownego wystawienia takiego samego dokumentu z wykorzystaniem numeru dokumentu anulowanego. Anulowany dokument będzie widoczny na liście w kolorze szarym.

Więcej informacji w tym temacie znajduje się w artykule: Anulowanie dokumentu.




Błąd przenoszenia dokumentu nr [nr Faktury], Kontrahent [Kod_Kontrahenta] nie ma podpiętej firmy, do której mają zostać przeniesione faktury.

Jeżeli w Konfiguracji Programu/ Biuro Rachunkowe/ Parametry zaznaczono parametr Automatyczne przeniesienie faktur za usługi księgowe do rejestru VAT Klienta, to po wyborze na liście Faktur Sprzedaży, w menu kontekstowym opcji Zatwierdź dokumenty lub po odznaczeniu na Fakturze Sprzedaży parametru Bufor, Faktury za usługi księgowe przenoszone będą automatycznie do bazy Klienta do rejestru VAT zakupu.

Natomiast jeśli w bazie Biura Rachunkowego, na karcie kontrahenta, na zakładce [Księgowe] nie wskazano bazy Klienta, to podczas próby przeniesienia Faktury wystawionej dla takiego kontrahenta pojawi się komunikat: „Błąd przenoszenia dokumentu nr [nr dokumentu], Kontrahent [Kod_Kontrahenta] nie ma podpiętej firmy , do której mają zostać przeniesione faktury.” 

Z kolei odznaczenie parametru Automatyczne przeniesienie faktur za usługi księgowe do rejestru VAT Klienta spowoduje, że Faktury za usługi księgowe nie będą przenoszone automatycznie przy zatwierdzaniu.

Więcej informacji na temat tej funkcjonalności opisano w artykule Przenoszenie Faktur Sprzedaży wystawionych za usługi księgowe w firmie Biura rachunkowego bezpośrednio do rejestru VAT zakupu w firmie Klienta.




Ostrzeżenie (35057) Nieprawidłowy klucz wymiany. Skopiuj ponownie klucz wymiany z portalu Comarch Apfino.

Komunikat pojawia się w sytuacji, gdy w menu Start/Konfiguracja/ Firma/ Dane firmy/ Comarch Apfino uzupełniony klucz wymiany jest niepoprawny. W takim przypadku należy zweryfikować poprawność klucza, można skopiować go ponownie z portalu Comarch Apfino .

 




Dla jakich faktur jest generowany link do płatności online?

W programie Comarch ERP Optima link do płatności online jest generowany automatycznie w momencie zatwierdzenia faktury sprzedaży i drukowany na wydruku Eko Faktura dla użytkowników korzystających z platformy Comarch Apfino. Po założeniu konta na platformie i zintegrowaniu go z programem Comarch ERP Optima, na platformie Comarch Apfino w menu Ustawienia/ Płatności należy zaznaczyć parametr Uruchom bezpłatne dodawanie linku do płatności na moich fakturach.

Link do płatności online jest tworzony w momencie zatwierdzania Faktury, jeżeli jednak z jakiegoś powodu link nie powstał (np. w momencie zatwierdzania Faktury Klient nie posiadał jeszcze konta w Comarch Apfino) to można link wygenerować „na żądanie” dla zaznaczonych Faktur. Na liście Faktur sprzedaży należy zaznaczyć dokumenty i wybrać opcję w menu kontekstowym Pobierz link do płatności online. Wówczas dla zaznaczonych Faktur zostaną utworzone linki do płatności.

Linki zostaną utworzone dla Faktur, które nie mają jeszcze wygenerowanego linka i spełniają poniższe warunki:

  • są zatwierdzone, nierozliczone, a co najmniej jedna płatność trafia do rejestru bankowego,
  • są wystawione w walucie PLN,
  • nie są rozliczane mechanizmem podzielonej płatności (split payment),
  • kwota płatności nie przekracza równowartości 1000 euro (przy zastosowaniu średniego kursu NBP obowiązującego w dniu dokonywania transakcji).

Więcej informacji dotyczących przesyłania płatności online znajduje się na platformie Apfino .




Jak wysłać maile do Klientów z informacją o podatkach i składkach ZUS do zapłaty?

W programie Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe możliwa jest seryjna wysyłka wiadomości mailowych do Klientów z informacją o podatkach i składkach ZUS. W panelu Operacje seryjne w zakładce Informacja dla Klientów.

Operacje seryjne. Informacja dla Klientów.

Po kliknięciu w opcję Informacja dla Klientów dostępne są dwa warianty do wyboru:

Wyślij e-mail o podatkach/ ZUS – po wybraniu tej opcji pojawia się okno z szablonem wiadomości mailowej. W jej załączniku program dodaje plik PDF zabezpieczony hasłem. Użytkownik może wiadomość wysłać od razu klikając w albo może umieścić ją w Kopiach roboczych. Więcej o haśle w dalszej części
artykułu.

 

Wskazówka
Funkcja wysyłki wiadomości mailowych do Klientów z informacją o podatkach i składkach ZUS jest dostępna dla Użytkowników posiadających licencję na moduł Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe oraz moduł CRM ze zdefiniowaną w programie skrzynką pocztową.

Zapisz plik z informacją o podatkach/ ZUS – po wybraniu tej opcji zostanie wygenerowany plik pdf zabezpieczony hasłem.

 

Wskazówka
W przypadku funkcji zapisywania pliku z informacją o podatkach/ ZUS, nie jest wymagane posiadanie modułu CRM oraz aktywnej skrzynki pocztowej. Wystarczy sam moduł Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe.

Jak przesłać informację o podatkach i składkach ZUS do swoich Klientów mailem?

Krok pierwszy:

Należy wybrać jakie informacje mają zostać przesłane do Klientów:

Plik PDF zawiera informacje o podatkach dla wszystkich deklaracji, które zaznaczone są w programie Comarch ERP Optima w zakładce Start/Konfiguracja/ Firma/ Dane firmy/Deklaracje i pełnomocnictwa.

W wysyłanym mailu lub zapisanym pliku PDF może pojawić się informacja o wyliczonych przez Biuro Rachunkowe podatkach dla Klienta z tytułu:

  • podatku VAT
  • zaliczek na PIT-4, PIT-8AR, PIT-28, PIT-36, PIT-36L
  • zaliczek na CIT-8
  • składek ZUS
  • PPK
  • płatności do deklaracji AKC-WW
  • płatności do deklaracji CUK-1
  • deklaracji rocznych PIT-28, PIT-36, PIT-36L, CIT-8

Krok drugi:

Należy zdefiniować adresatów wiadomości. W poszczególnych bazach danych Klientów należy wskazać adresy na jakie mają zostać przesłane informacje o podatkach.

W menu Start/Konfiguracja/ Firma/Biuro Rachunkowe/Parametry dostępne są dwa parametry możliwe do zaznaczenia:

Konfiguracja firmy – gałąź Biuro Rachunkowe/Parametry

  • Adres właściciela – po zaznaczeniu tego parametru wiadomość e-mail wysyłana jest na adres wskazany na formularzu właścicieli.

Każdy z właścicieli/współwłaścicieli dostaje informację o: swoich podatkach i składkach ZUS (dotyczy PIT i DRA) oraz informacje o podatkach firmy.

Załącznik PDF zabezpieczony jest hasłem. Domyślne hasło do pliku to numer PESEL, a w przypadku braku PESEL, jako hasło ustawiana jest data urodzenia w formacie DDMMRRRR. Istnieje możliwość ustawienia własnego hasła do pliku. Hasło to można ustawić na formularzu właściciela, w zakładce [Ogólne], z sekcji Hasło dla wydruków.

  • Wskazany adres – wybierając tę opcję samodzielnie wpisujemy adres/ adresy e-mail, na które ma zostać wysłana wiadomość.

W przypadku wysyłania wiadomości na wskazany adres w załączniku pojawią się informacje o wszystkich zaznaczonych w Start/Konfiguracja/ Firma/ Dane firmy/Deklaracje i pełnomocnictwa zaliczkach/deklaracjach, również te dotyczące właścicieli.

Możemy podać hasło dla wydruków wpisując je ręcznie lub wygenerować za pomocą przycisku Generuj.

Wskazówka
Hasło powinno zawierać co najmniej 8 znaków (mała, duża litera i znak specjalny). Pole z hasłem dostępne jest dla operatorów z zaznaczonym parametrem Prawo do generowania i podglądu haseł dla plików PDF.

Wskazówka
Zakładka Start/Konfiguracja/ Firma/ Biuro Rachunkowe/ Parametry jest dostępna dla Operatora, który na swojej karcie ma zaznaczony moduł Biuro Rachunkowe (BR).

Krok trzeci:

W aplikacji Biuro Rachunkowe w panelu Operacje seryjne w zakładce Informacja dla Klientów należy wybrać Wyślij e-mail o podatkach/ ZUS .

Po wybraniu tej opcji pojawia się okno z szablonem wiadomości mailowej.

Szablon wiadomości e-mail

Taką wiadomość można wysłać od razu klikając w albo umieścić w Kopiach roboczych i wysłać później. Każda z wiadomość zawiera załącznik PDF zabezpieczony hasłem. Przykładowy załącznik wiadomości:

Przykładowy plik PDF generowany i wysyłany na adres wskazany w konfiguracji firmy

Wydruk generowany jest na bieżący dzień i zawiera informacje o podatkach i składkach ZUS za wskazany w Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe miesiąc i rok.

Wskazówka
Aby umieścić logo Biura Rachunkowego generującego/wysyłającego plik PDF należy je dodać w pieczątce firmy Biura Rachunkowego w zakładce Start/Konfiguracja/ Firma/ Dane firmy/ Pieczątka firmy.

 

Jak zapisać plik z informacją o podatkach aby dołączyć go do wiadomości wysyłanej z dowolnej skrzynki pocztowej?

Wybierając Zapisz plik z informacją o podatkach/ ZUS

zostanie wygenerowany plik zabezpieczony hasłem (zasady ustawienia hasła są takie same jak przy wysyłce wiadomości e-mail).

Gdzie zapisywany jest plik?

Domyślnie plik jest zapisywany w lokalizacji: C:\ProgramData\Comarch ERP Optima\Wydruki\Biuro Rachunkowe. W katalogu Biuro Rachunkowe dla każdej firmy jest tworzony oddzielny katalog. Użytkownik może wskazać własną lokalizację do zapisywania pliku z poziomu zakładki: Start/Konfiguracja/ Stanowisko/ Biuro rachunkowe/ Parametry.

Konfiguracja stanowiska – Informacja o podatkach/ ZUS – katalog do plików pdf.




Formularz Comarch e-Sklep

Po zalogowaniu w programie Comarch ERP Optima należy wejść w zakładkę Start/Konfiguracja.

Konfiguracja

Otworzy się specjalne okno, w którym należy przejść do konfiguracji e-Handel. Ścieżka dostępu: Start/Konfiguracja/ Firma/ Ogólne/ e-Handel i przejść na zakładkę e-Sklep/e-Sale.

Okno zawiera elementy konfiguracyjne związane ze współpracą z Comarch e-Sklep. Poszczególne pola do wypełnienia są dostępne po zaznaczeniu parametru Comarch e-Sklep.

Z jedną bazą danych Comarch ERP Optima skonfigurować można wiele sklepów internetowych. Dla każdego sklepu należy przeprowadzić oddzielną konfigurację.

Uwaga
W systemie wprowadzono możliwość uruchomienia usługi e-Commerce bezpośrednio z Comarch ERP Optima. Założenie darmowej usługi e-Commerce jest możliwe z poziomu okna Oferty Comarch ERP dostępnym bezpośrednio po zalogowaniu do programu lub z poziomu Ogólne > Włącz nowe funkcje.

Parametr OSSObsługa szczególnej procedury rozliczenia VAT dla e-Commerce jest ustawieniem wspólnym dla wszystkich sklepów na liście. Zaznaczenie tego parametru spowoduje wysłanie do Comarch e-Sklep informacji o tym, że firma rozlicza się wg. procedury OSS, a także zostaną wysłane wszystkie stawki VAT ustawione na karcie towarowej dla krajów innych niż Polska.

Na podstawie tego ustawienia po stronie sklepu internetowego podczas zakupu przez klientów, którzy są osobami fizycznymi i zamawiają towary do państw członkowskich będą wyświetlane stawki VAT odpowiadające krajowi dostawy, a zamówienia będą składane w procedurze OSS.

Aby procedura rozliczania VAT w OSS została uruchomiona w sklepie internetowym po zaznaczeniu parametru należy wykonać synchronizację, a na kartach towarowych przypisać odpowiednio stawki VAT obowiązujące w kraju dostawy. Więcej informacji na temat obsługi procedury OSS w programie Comarch ERP Optima znajduje się w biuletynie OPT089

W celu dodania nowego sklepu należy nacisnąć przycisk , otworzy się okno konfiguracji sklepu składające się z zakładek Ogólne, Zasoby oraz Dodatkowe.

Zakładka [Ogólne]

Konfiguracja Comarch e-Sklep – zakładka Ogólne

Nazwa sklepu – należy podać nazwę Comarch e-Sklep/Comarch e-Sale 

Nieaktywny – parametr odpowiedzialny za dezaktywację danego stanowiska e-Sklepu. Taka operacja skutkować będzie zaprzestaniem współpracy tego e-Sklepu/e-Sale z Comarch ERP Optima, tj. brakiem wykonywania synchronizacji oraz brakiem możliwości modyfikacji oferty wysyłanej do tego e-Sklepu/e-Sale po stronie Comarch ERP Optima. Po oznaczeniu danego e-Sklepu jako Nieaktywny będzie on wyświetlany na liście w kolorze szarym.

Uwaga
Po wykonaniu pierwszej synchronizacji Comarch ERP Optima z e-Sklep, blokowana jest możliwość jego usunięcia. W przypadku wykonania takiej próby program generuje komunikat: Sklep [nazwa sklepu] został zsynchronizowany z Comarch e-Sklep/e-sale. Nie można usunąć sklepu.

Waluty: 

  • Domyślna waluta – waluta, w jakiej będą prezentowane ceny w Comarch e-Sklep (domyślnie PLN). Użytkownik może wskazać dowolną walutę spośród zdefiniowanych w Konfiguracji programu/ Ogólne/ Waluty. Możliwość zmiany waluty jest blokowana po wykonaniu pierwszej synchronizacji z Comarch e‑Sklep.
  • Dostępne waluty – Klient Comarch e-Sklep ma możliwość wyboru waluty, w której będą prezentowane ceny w  sklepie spośród walut zdefiniowanych w Comarch ERP Optima. Do wyboru są waluty wskazane w tabeli Dostępne waluty. Dla każdej waluty można określić kurs ręcznie lub zaznaczyć parametr pobierz kurs z konfiguracji, wówczas cena towaru w Comarch e-Sklep będzie przeliczana na wybraną przez Użytkownika walutę po bieżącym notowaniu kursu domyślnego z Comarch ERP Optima (Start/Konfiguracja/ Program/ Ogólne/ Waluty).

Ceny

  • Cena domyślna – należy wybrać cenę, która będzie wysyłana do sklepu internetowego.
  • Cena poprzednia – pole wykorzystywane dla wyświetlania cen promocyjnych w Comarch e-Sklep, kiedy użytkownik chce wyświetlić w sklepie cenę przed promocją – wówczas wyświetlana jest cena określona w tym polu.

Pomijaj towary z ceną 0,00 – jeśli dla danego towaru w cenniku nie ustalono ceny (wynosi ona domyślnie 0 zł), wówczas aby uniknąć sytuacji, kiedy do Comarch e-Sklep zostanie wyeksportowany towar o cenie 0zł należy zaznaczyć ten parametr. Jeżeli dla towaru już sprzedawanego w sklepie zmieniono po stronie Comarch ERP Optima cenę na 0,00 PLN, przy kolejnej synchronizacji cennika z Comarch e‑Sklep towar zostanie usunięty ze sklepu.

Uwaga
Parametr Pomijaj towary z ceną 0,00 nie dotyczy indywidualnych cenników dla klientów, a jedynie ceny domyślnej. Przypisując klientom indywidualne cenniki należy zdefiniować ceny na towarach, które zostały użyte do określenia ceny domyślnej w wybranym e-sklepie (karta kontrahenta/ zakładka e-Sklep). W przeciwnym razie w Comarch e-Sklep wyświetli się cena 0,00.

Ceny oznaczone w konfiguracji jako nieaktywne (Firma/Handel/Ceny towarów i usług), nie są przesyłane do e-Sklepu.

Rezerwacje

  • Definicja RO – schemat numeracji dla zamówień tworzonych przy synchronizacji z Comarch e‑Sklep/e-Sale,
  • Seria – seria wykorzystywana w definicji schematu numeracji dla RO wskazanej powyżej,
  • Koszt przesyłki (pole wymagane) – należy przypisać pozycję usługową z cennika, która będzie odpowiednikiem kosztu przesyłki w sklepie. Domyślnie tworzona i ustawiana jest pozycja: KOSZT_PRZESYŁKI_E_COMMERCE. Nazwa i koszt usługi będą przesyłane ze sklepu wraz zamówieniem. Na koszt przesyłki składa się koszt dostawy oraz koszt płatności ustawiony w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep. Pozycje te wczytywane są na dokument oddzielnie.


Zakładka [Zasoby]

Konfiguracja Comarch e-Sklep – zakładka Zasoby

Zasoby:

  • Grupa towarów – należy wybrać grupę towarową, która stanowi trzon drzewa towarów dla Comarch e‑Sklep/Comarch e-Sale; do sklepu trafią wszystkie grupy będące podgrupami wybranej grupy wraz z kolejnymi poziomami drzewa.
  • Wyślij zasoby – parametr odpowiedzialny za wysyłanie stanów magazynowych do Comarch e-Sklep/e-Sale:
    • jeśli parametr jest zaznaczony (domyślnie), do sklepu zostaną wysłane informacje o stanie magazynowym z magazynu domyślnego zgodnie z ilością na tym magazynie, widoczną na zakładce [Zasoby] na karcie towaru. Jeżeli magazyn domyślny nie jest wybrany, to stany magazynowe nie będą wysyłane,
    • jeśli parametr jest odznaczony, do Comarch e-Sklep/e-Sale nie zostaną wysłane stany magazynowe.
  • Stany na dzień parametr odpowiedzialny za wysyłanie stanów magazynowych z datą bieżącą (datą, z którą pracuje program Comarch ERP Optima), dostępny tylko po zaznaczeniu parametru Wyślij zasoby:
    • jeśli parametr jest zaznaczony do Comarch e-Sklep/e-Sale zostaną wysłane informacje o stanie magazynowym z pola Ilość dostępna (ilość towaru na magazynie pomniejszona o rezerwacje),
    • jeśli parametr nie jest zaznaczony do Comarch e-Sklep/e-Sale zostaną wysłane o stanie magazynowym zgodnie z ilością dla wybranego magazynu, widoczną na zakładce [Zasoby] na karcie towaru.

Wysyłane do Comarch e-Sklep/e-Sale stany magazynowe nie uwzględniają ilości towaru na magazynach o typie serwisowy. Przesyłane dane dotyczą tylko ilości na magazynach o typie lokalny.

Wyślij cechy partii – użytkownicy modułu Handel Plus mają możliwość sprzedaży towaru w Comarch e‑Sklep w oparciu o ocechowane partie. Klient może wybrać konkretną sztukę towaru opisaną przez cechy. Do sklepu wysyłane są wraz z towarami cechy, które mają zaznaczony parametr udostępniaj w Comarch e-Sklep oraz jako format wybrany: lista (Klient Comarch e-Sklep z listy wybiera konkretną wartość cechy). Sposób przyjmowania towaru na magazyn z podziałem na partie został opisany w podręczniku Comarch ERP Optima

Na zamówieniu zaimportowanym do Comarch ERP Optima informacja o wybranych przez Klienta Comarch e-Sklep cechach towaru widoczna jest na RO, na zakładce [Dodatkowe]polu Opis/ Atrybuty. Rezerwację Odbiorcy można przekształcić tylko do dokumentów, które zdejmą konkretną dostawę z magazynu: Wydania Zewnętrznego, Faktury Sprzedaży/ Paragonu z opcją pobrania towaru z magazynu. Przekształcenie RO do FS/ PA z opcją rezerwacji nie jest możliwe.

Magazyny:

Dodając na listę magazyny, użytkownik decyduje z których magazynów lokalnych mają zostać wysłane zasoby do Comarch e-Sklep/e-Sale. Określając magazyn domyślny, wybierany jest magazyn, na który będą tworzone rezerwacje. W przypadku, gdy nie wskazano magazynu domyślnego, rezerwacje tworzone będą na magazyn Operatora (jeśli wskazano) lub na magazyn główny. Wartość Tak może przyjąć tylko jedna pozycja na liście.

Zakładka [Dodatkowe]

Konfiguracja Comarch e-Sklep – zakładka Dodatkowe

Na zakładce [Dodatkowe] formularza Comarch e-Sklep/e-Sale należy uzupełnić:

Generuj klucz wymiany – dostępnym po wciśnięciu ikony „Klucza” . W oknie należy wskazać nazwę firmy, sklepu oraz PIN (w polu: Hasło). Dane te Klient otrzymuje w osobnym e-mailu po złożeniu zapotrzebowania na Comarch e-Sklep/Comarch e-Sale..

Konfiguracja Comarch e-Sklep- zakładka Dodatkowe, Generowania klucza wymiany

Formy płatności Standardowe (dotyczy tylko Comarch e-Sklep)

  • Gotówka – należy wybrać formę płatności, która będzie odpowiednikiem GotówkiComarch e‑Sklep,
  • On-line – należy wybrać formę płatności, która będzie odpowiednikiem płatności On-lineComarch e‑Sklep (dla płatności o typie on-line jest możliwość wskazania płatności wg. słownika e-Sklep na pionowej zakładce Online),
  • Przelew – należy wybrać formę płatności, która będzie odpowiednikiem PrzelewuComarch e‑Sklep,
  • Raty – należy wybrać formę płatności, która będzie odpowiednikiem płatności Raty w Comarch e‑Sklep,
  • Dodatkowa 1,2 – należy wybrać formę płatności, która będzie odpowiednikiem płatności Dodatkowa 1,2Comarch e-Sklep.

 

Formy płatności Online (dotyczy tylko Comarch e-Sklep):

Na zakładce 2 Online jest możliwość zmapowania form płatności o typie on-line wg pobranych definicji z Comarch e-Sklep (np. Dotpay, PayPal, eCard etc.).Używane formy płatności należy dodać na listę, na której nazwa w kolumnie Nazwa Comarch e-Sklep odpowiada nazwie słownikowej pobranej z e-Sklep.

Podczas przypisywania płatności dla zamówienia z formą płatności typu on-line (wskazaną w e-Sklep) priorytet ma powiązanie na zakładce 2. Online.

W przypadku braku takiego powiązania płatność o typie on-line będzie przypisywana wg mapowania na zakładce 1. Standardowe dla typu ON-LINE.

Jeżeli na zakładce 1. Standardowe również nie zostanie wskazany odpowiednik formy płatności w Optimie dla typu ONLINE, wówczas takie zamówienie będzie wczytywane z f. płatności: gotówka.

Przykład
Na zakładce Standardowe mamy wskazaną formę płatności ONLINE jako powiązaną z formą płatności o nazwie PayPal. Na zakładce Online nie wskazujemy żadnej formy płatności.

Przy takim ustawieniu gdy z e-Sklep wczytywane jest zamówienie z płatnością o typie online (np.”Dotpay”, “PayPal”) wówczas wczytywane jest jako PayPal.

Przykład
Na zakładce Standardowe mamy wskazaną formę płatności ONLINE jako powiązaną z formą płatności o nazwie PayPal. Na zakładce Online wskazujemy formy płatności odpowienio “DotPay” i “PayPal”.

Przy takim ustawieniu gdy z e-Sklep wczytywane jest zamówienie z płatnością o typie online “Dotpay” wówczas wczytywane jest jako DotPay.

Gdy wczytywane jest zamówienie z płatnością o typie online “PayPal” wówczas wczytywane jest jako PayPal.

Gdy wczytywane jest zamówienie z płatnością o typie online ale nazwie innej niż “DotPay” i “PayPal” (np.”PayU”,”eCard”) wówczas zostaje wczytane wg. Mapowania z zakładki Standardowe jako PayPal.

Inne

  • Mapuj kontrahentów – parametr pozwala na kontrolowanie podczas importu kontrahentów istnienia takich samych kart kontrahentów na podstawie NIP i e-mail kontrahenta z zakładki Ogólne. Przy synchronizacji osób fizycznych mapowanie będzie odbywało się po adresie mailowym. Natomiast przy synchronizacji kontrahentów będących podmiotami gospodarczymi w pierwszej kolejności sprawdzane jest, czy w bazie Comarch ERP Optima znajduje się kontrahent o danym numerze NIP i e-mail i z tym kontrahentem tworzone jest powiązanie. Jeśli nie zostanie znaleziony taki kontrahent to sprawdzana jest zgodność po NIP. Jeśli w bazie nie zostanie znaleziony również taki kontrahent to zostanie założona nowa karta kontrahenta.
  • Grupa kontrahenta kontrahenci będą importowani z Comarch e-Sklep/e-Sale do wskazanej grupy (grupy kontrahentów tworzymy w Konfiguracji firmy/ Ogólne/ Grupy kontrahentów),
  • Kontrola limitu płatności (Comarch e-Sklep B2B) – dla sklepów typu B2B jest możliwość kontroli limitu płatności kontrahenta, w momencie składania zamówienia. W zależności od wybranej opcji (brak, ostrzeżenie, blokada), po przekroczeniu limitu nie będzie podejmowana żadna akcja, w momencie składania zamówienia pojawi się ostrzeżenie o przekroczeniu limitu, lub kontrahent będzie miał zablokowaną możliwość złożenia zamówienia.
  • Eksport faktur w formacie pdf – jeżeli na wydruku Faktury Sprzedaży zaznaczono parametr kopia elektroniczna (menu Wydruk danych/ Konfiguracja wydruków), podczas wydruku/ wysyłania e-mailem Faktury Sprzedaży wystawionej do Rezerwacji Odbiorcy, tworzona jest Faktura Sprzedaży w formacie PDF. Faktura w PDF jest wysyłana podczas synchronizacji do Comarch e-Sklep. Z poziomu Comarch e-Sklep będzie wówczas możliwość jej zapisania i wydruku. W przypadku stworzenia wielu kopii faktury w formacie PDF do e-Sklep wysyłana jest ostatnia kopia dotycząca powiązanego zamówienia, a do klienta wysyłane jest tylko jedno powiadomienie mailowe z informacją o dostępnej fakturze.
    Funkcja eksportu faktur w formacie pdf dostępna jest bez modułu Obieg dokumentów, natomiast użytkownicy posiadający moduł Obieg dokumentów mają dostęp do Faktur w formacie PDF również w Archiwum Wydruków.
  • Pomijaj pozycje z zerowym kosztem dostawy podczas importu zamówień dla paragonów/faktur – zaznaczenie parametru powoduje pominięcie pozycji z zerowym kosztem dostawy podczas importu zamówienia w przypadku paragonów i/lub faktur. Parametr odnosi się do rodzaju dokumentu handlowego, który ma zostać wystawiony do zamówienia (wybranego przez Klienta na zamówieniu w e-Sklepie). Dla Paragonów parametr domyślnie zaznaczony.



Przekaż do Comarch Apfino

zaznaczeni na liście kontrahenci są przekazywani do platformy Comarch Apfino. Warunkiem przekazania kontrahentów do Comarch Apfino jest uzupełnienie numeru NIP na karcie kontrahenta.

 

 




Przenoszenie danych kadrowo -płacowych między bazami

 Narzędzie pozwalające na przenoszenie pełnych danych kadrowo – płacowych między bazami Comarch ERP Optima. Mechanizm daje możliwość dalszego naliczania wynagrodzeń po zaimportowaniu danych do nowej bazy uwzględniając przeniesione wypłaty.

W menu Płace i Kadry/ Kadry pod przyciskiem Przenoszenie danych dostępne są opcje  ‘Eksport’ i ‘Import’.

Eksport

Funkcja eksportu działa dla zaznaczonych pracowników. Przenoszone są dane pracowników etatowych, zleceniobiorców, osób bez zatrudnienia.

Na oknie eksportu dostępne są dwie opcje:

  • Dane kadrowe
  • Dane kadrowe wraz z danymi płacowymi (zaznaczona domyślnie).

 

W przypadku zaznaczenia opcji ‘Dane kadrowe’ eksportowane są dane kadrowe zaznaczonych pracowników z zapisami historycznymi, historią zatrudnienia oraz wykształcenia, limitami nieobecności, członkami rodziny, schorzeniami oraz uprawnieniami. Eksportowane są również dane słownikowe (urzędy, banki, stanowiska, funkcje, przyczyny zwolnienia, rodzaje stażu pracy, okresy niewliczane do stażu pracy) oraz definicje dokumentów, harmonogramy – wzory spłaty pożyczki, opisy dni wolnych, kalendarze, typy wypłat, grupy potrąceń, definicje limitów nieobecności, urzędy skarbowe, komornicy.

Uwaga
Import do bazy docelowej pliku zawierającego tylko dane kadrowe skutkuje brakiem możliwości późniejszego importu danych płacowych i powiązania ich z danymi kadrowymi.

Zaznaczenie opcji 'Dane kadrowe wraz z danymi płacowymi’ oprócz ww. danych kadrowych umożliwia przeniesienie: wypłat, umów cywilnoprawnych, dodatków pracowników, nieobecności, czasu oraz planu pracy, diet kierowcy międzynarodowego, pożyczek PKZP.

Wyeksportowane dane zapisywane są w pliku w formacie XML.

Import

W celu zaimportowania danych w bazie docelowej należy wybrać opcję ‘Import’. Na oknie importu należy wskazać ścieżkę do pliku xml, który będzie importowany. Przed importem danych zalecane jest utworzenie kopii bezpieczeństwa. Szczególnie istotne jest to, w przypadku importu do bazy zawierającej już dane.

W celu identyfikacji importowanych rekordów w bazie danych w tabelach dotyczących importowanych danych dodano kolumnę ImportRowID, w której zapisywany jest indywidualny kod, za pomocą którego identyfikowany jest dany rekord.

Na co zwrócić uwagę przy imporcie danych:

  • Przy imporcie pracowników sprawdzana jest wartość w polu ImportRowID. W przypadku znalezienia w bazie danych pracownika o takim samym numerze ImportRowID dane pracownika nie zostaną zaimportowane.
  • Po zaimportowaniu pracowników do nowej bazy jako ich akronim ustawia się oznaczenie IMP1,IMP2.
  • Podczas eksportu\importu nie są przenoszone dane o wydziałach/ projektach/ lokalizacjach pracowników. Po zaimportowaniu danych pracownik zostaje przypisany do głównego wydziału i centrum podległościowego – domyślnie jest to ‘Firma’.
  • Po zaimportowaniu schematu płatności pracownika w polu odbiorca zawsze ustawia się sam pracownik, nie są przenoszeni inni odbiorcy.
  • Do wszystkich zaimportowanych typów wypłat dodawany jest przedrostek IMP.
  • Podczas importu umów pracowników zaczytywane są wszystkie umowy pracownika wraz z zestawieniami czasu pracy. Nie są przenoszone numery umów, w trakcie importu ustawiany jest symbol UM1, UM2, UM3
  • Podczas importu list płac z bazy źródłowej dotychczasowe symbole zastępowane są symbolami E1 dla wypłaty etatowej, U1 dla wypłaty umowy, I1- dla wypłaty typu inna, Z1 – dla wypłat typu zaliczka oraz zaliczka brutto, P1 – dla pożyczki, EK1 dla listy korygującej.
  • Listy płac, które były zaksięgowane w bazie źródłowej po imporcie będą miały status ‘zamknięta’.

 

Po zaimportowaniu typów wypłat należy na nowo ustawić powiązanie w przypadku umów oraz elementów będących przychodami PPK, a także między składnikami związanymi ze sobą oraz typami wypłat odwołującymi się do wskaźników. W przypadku typów wypłat zdefiniowanych algorytmem 12 oraz 11 należy zweryfikować poprawność definicji i ustawić powiązanie ze wzorcami płacowymi, jeśli były używane w definicji




Handel z magazynem

Handel

Nowości

  1. Comarch Apfino.
    1. Umożliwiono przesyłanie Faktur do finansowania w przypadku integracji z faktorem:

Faktoria Sp. z o.o.

Aby móc przekazać Faktury do finansowania bezpośrednio w Comarch ERP Optima należy:

  • założyć darmowe konto na platformie Comarch Apfino,
  • zintegrować konta Comarch ERP Optima – Apfino,
  • złożyć wniosek i podpisać umowę dla wybranej usługi.

 

Więcej informacji jak potwierdzić integrację z Comarch Apfino w artykule Jak potwierdzić integrację z Comarch Apfino.

Więcej informacji o usłudze faktoringu znajduje się tutaj.

 

Więcej informacji o faktoringu dla średnich i dużych firm (umowa z Faktorią) znajduje się tutaj.

Przekazywanie kontrahentów

W przypadku faktoringu do we współpracy z Faktorią Sp. z o.o. finansowane mogą być Faktury wyłącznie w ramach przyznanego limitu kontrahenta. W tym celu należy najpierw wprowadzić kontrahentów do Comarch Apfino. Operację można wykonać ręcznie – na stronie Comarch Apfino lub przekazując kontrahentów bezpośrednio z Comarch ERP Optima:

  • z poziomu listy kontrahentów za pomocą operacji seryjnej Przekaż do Comarch Apfino
  • podczas przekazywania Faktur do finansowania kontrahent zostanie przekazany automatycznie.

 

Jak przesłać Faktury do finansowania?

Przy próbie zgłoszenia Faktury do finansowania (tj. po kliknięciu w opcję Finansuj faktury w menu głównym lub kontekstowym), mogą pojawić się następujące okna:

  • jeśli w Comarch ERP Optima nie został jeszcze wprowadzony klucz wymiany (co może oznaczać, że Użytkownik nie ma jeszcze konta na platformie Comarch Apfino):

  • jeśli Użytkownik wprowadził błędny klucz wymiany lub integracja z Comarch ERP Optima nie została jeszcze potwierdzona na platformie Comarch Apfino

  • jeżeli Użytkownik posiada konto w Comarch Apfino, ale nie podpisał umowy o faktoring

  • Po wybraniu opcji Finansuj fakturę, Faktura jest wysyłana do finansowania, W tle załączany jest wydruk pdf Faktury Eko Faktura/ Z kodami JPK_ Jeśli dany kontrahent nie był jeszcze przesłany do Comarch Apfino, to jest on przekazywany w tym momencie.
  • Po wysłaniu Faktury do finansowania proces może przyjąć następujące statusy:
    • Dokument został wysłany. Informacje o statusie finansowania i faktury znajdziesz po zalogowaniu do platformy Comarch Apfino. – pomyślne wysłanie dokumentu do finansowania. Tym samym na liście Faktur obok danej Faktury, w kolumnie Faktoring pojawi się status: W trakcie faktoringu.

Faktura została przekazana do finansowania. Dalsze informacje oraz aktualny status Faktury można śledzić po zalogowaniu na platformie Comarch Apfino.

    • Wniosek odrzucony – w sytuacji, gdy wniosek nie został przyjęty. Informacje na temat odrzucenia wniosku będą dostępne po zalogowaniu do platformy Comarch Apfino.
    • Faktura nie może zostać sfinansowana, ponieważ kontrahent nie ma przyznanego limitu. Przejdź do Apfino i złóż wniosek o Limit dla kontrahenta. – w sytuacji, gdy wniosek nie został przyjęty z powodu nie przyznanego limitu dla kontrahenta. W takim przypadku należy przejść do Comarch Apfino i złożyć odpowiedni wniosek.

 

Filtry w oknie Faktur sprzedaży

W obszarze filtra, pod listą Faktur sprzedaży (w menu Handel / Faktury) znajduje się opcja Faktoring / Windykacja. Funkcja służy zawężeniu listy Faktur do tych dokumentów, które można zgłosić do finansowania, windykacji lub do tych już zgłoszonych i działa wg warunków określonych dla wybranego faktora SMEO/Faktoria Sp z o.o., z którym Klient ma podpisaną umowę o faktoring, w Comarch Apfino.

Kolumna Faktoring na liście Faktur sprzedaży

Kolumna Faktoring może przyjmować następujące statusy:

  • pusta – Faktura nie zgłoszona do faktoringu, niespełniająca warunków kwalifikujących do finansowania,
  • Finansuj fakturę – Faktura, która spełnia warunki kwalifikujące do finansowania, a nie została jeszcze zgłoszona,
  • W trakcie faktoringu – Faktura zgłoszona do faktoringu (finansowania),
  • Faktoring odrzucony – Faktura zgłoszona do faktoringu (finansowania), ale odrzucona.

Jakie Faktury można przekazywać do finansowania we współpracy z Faktorią Sp. z o.o?

Do finansowania (faktoringu) we współpracy z Faktorią Sp. z o.o.  można zlecać Faktury, które spełniają następujące wymogi:

  • zatwierdzone na stałe Faktury sprzedaży (w tym Faktury finalne), nie są wysyłane Faktury zaliczkowe, VAT marża, Faktury pierwotne, Faktury zapisane w buforze oraz dokumenty korygujące,
  • waluta dokumentu to PLN lub EUR (dokumenty w innych walutach będą pomijane w faktoringu),
  • termin płatności:
    • większy bądź równy dacie bieżącej,
    • jeśli Faktura ma kilka płatności z różnymi terminami, to system bierze pod uwagę zawsze najpóźniejszy termin.
  • data wystawienia Faktury nie może być późniejsza niż data bieżąca,
  • Faktura jest nierozliczona lub częściowo rozliczona (finansowane jest saldo Faktury, czyli kwota pozostała do spłaty),
  • Faktura z formą płatności: przelew,
  • Inne dane z dokumentu mogą być dowolne.

 

2. Link do płatności online na Fakturze sprzedaży

Na wydruku Eko zatwierdzonej Faktury sprzedaży dodano przycisk Zapłać online. Po jego kliknięciu klient zostaje przekierowany do strony, gdzie ma możliwość zapłacenia tej Faktury online. Płatności obsługiwane są przez serwis Blue Media S.A.

Link do płatności jest generowany automatycznie w momencie zatwierdzenia Faktury sprzedaży. Aby pojawił się on na wydruku Eko Faktury, należy przed zatwierdzeniem faktury :

  • założyć darmowe konto na platformie Comarch Apfino,
  • zintegrować konto Comarch ERP Optima z Comarch Apfino,
  • na platformie Comarch Apfino w menu Ustawienia/ Płatności zaznaczyć parametr Uruchom bezpłatne dodawanie linku do płatności na moich fakturach.

 

Link do płatności online jest dostępny dla Faktur sprzedaży:

  • zatwierdzonych, nierozliczonych, dla których co najmniej jedna płatność trafia do rejestru bankowego,
  • wystawionych w PLN,
  • które nie są rozliczane mechanizmem podzielonej płatności (split payment)
  • których kwota płatności nie przekracza równowartości 1000 euro (przy zastosowaniu średniego kursu NBP obowiązującego w dniu dokonywania transakcji).

 

Więcej informacji znajduje się tutaj.

W menu Start/Konfiguracja/ Firma/ Dane firmy/ Comarch Apfino dodano parametr Drukuj link do płatności online. Parametr jest aktywny, jeżeli został uzupełniony klucz wymiany i jest domyślnie zaznaczony. Po zaznaczeniu parametru, na wydrukach Eko faktury w języku polskim oraz w języku angielskim pojawi się przycisk z tekstem Zapłać online. Jeżeli parametr zostanie odznaczony, to linki do płatności nie będą drukowane.

Link do płatności online jest standardowo tworzony w momencie zatwierdzania faktury, jeżeli jednak z jakiegoś powodu link nie powstał (np. w momencie zatwierdzania faktury Klient nie miał jeszcze konta w Comarch Apfino) to można link wygenerować ‘na żądanie’ dla zaznaczonych faktur. Na liście faktur sprzedaży zaznaczamy faktury i wybieramy opcję w menu kontekstowym Pobierz link do płatności online. Wówczas dla zaznaczonych faktur zostaną utworzone linki do płatności. Linki zostaną utworzone dla faktur, które nie mają jeszcze linka i spełniają warunki wyżej wymienione.

Uwaga
Jeżeli zostaną wykonane zmiany na płatnościach do Faktur (np. faktura zostanie rozliczona), należy wejść w menu Kasa/Bank/ Preliminarz płatności  i przekazać płatność poprzez wybranie opcji Przekaż do Comarch Apfino dostępnej w menu głównym lub menu kontekstowym. Wówczas wszystkie informacje o danej płatności zostaną zaktualizowane w portalu Comarch Apfino i pod linkiem do płatności online. Płatności, na których coś się zmieniło i wymagają ponownego przekazania są odpowiednio oznaczone w Preliminarzu, tj. w kolumnie Comarch Apfino mają status Prześlij ponownie.

 

3. Usługa Pocztex 2.0. Dla rodzaju przesyłek Poczta Polska dodano usługę Pocztex 2.0.

Pocztex 2.0. – Konfiguracja

W menu Start/Konfiguracja/ Firma/ Przesyłki/ Poczta Polska, na zakładce [Szablon spedycji/ Parametry przesyłki], w polu Domyślna usługa pocztowa znajduje się usługa Pocztex 2.0 dla serwisu: Kurier.

Usługa Pocztex 2.0. widoczna jest również w tabeli z Domyślnymi definicjami paczki, gdzie należy wybrać dla niej odpowiednie parametry:

  • Waga – istnieje możliwość wyboru odpowiedniej wagi zależnej od przypisanego jej gabarytu.
  • Gabaryt – do wyboru spośród formatów: S, M, L, XL, 2XL.
  • Ostrożnie – możliwość oznaczenia tej opcji dla usługi.
  • Niestandardowa – możliwość oznaczenia tej opcji dla usługi.

 

Na zakładce [Szablon spedycji/ Usługi dodatkowe] :

  • w polu Potwierdzenie odbioru – istnieje możliwość wyboru spośród opcji: Pocztex Kurier, List zwykły ekonomiczny
  • w polu Dokumenty zwrotne – dostępne są opcje: List polecony priorytetowy, List polecony ekonomiczny, Pocztex Kurier.

 

Pocztex 2.0 – Formularz Zlecenia nadania przesyłki

Na formularzu Zlecenia nadania przesyłki, na zakładce [Paczki i usługi] istnieje możliwość wyboru usługi Pocztex 2.0. W programie obsługiwany jest wyłącznie serwis Kurier, dlatego pole to jest zablokowane do edycji.

  • Tabela Przesyłki zawiera kolumny: Waga (kg), Gabaryt, Ostrożnie, Niestandardowa, Deklarowana wartość, Ubezpieczenie, Usługa pocztowa.
  • W sekcji przesyłki istnieje możliwość wyboru Gabarytu spośród formatów: S, M, L, XL, 2XL.
  • Pole Zawartość jest obowiązkowe do wypełnienia.
  • Usługi dodatkowe dla Pocztex 2.0

 

Dla usługi Pocztex 2.0 istnieje możliwość nadania przesyłki bezpośrednio w placówce pocztowej. Po zaznaczeniu parametru Nadanie w placówce pocztowej,  Zlecenie nadania przesyłki nie będzie uwzględniane podczas zamawiania kuriera z poziomu listy zleceń.

4. Atrybuty. Wprowadzono możliwość oznaczenia atrybutu jako nieaktywnego. Opis działania tej funkcji znajduje się w części Ogólnej.

Zmiany

1. Parametry magazynowe. Uporządkowano parametry w menu System /Konfiguracja/ Firma/ Magazyn/ Parametry poprzez dodanie poziomych zakładek dedykowanych poszczególnym obszarom.

Zakładka [Ogólne]

Na tej zakładce znajdują się wszystkie parametry dotyczące ogólnego działania programu w zakresie zarządzania magazynem i dokumentami magazynowymi.

Zakładka [Zamówienia i Rezerwacje]

Na tej zakładce widnieją parametry związane z rezerwowaniem oraz zamawianiem towaru, a także ustawienia odpowiadające za dostępność towaru na magazynie.

Zakładka [Ceny]

Na tej zakładce znajdują się wszystkie parametry wpływające na sposób wyliczania cen i ich aktualizację na dokumentach.

Zakładka [Serie i Daty]

Na tej zakładce umieszczone są ustawienia dotyczące przenoszenia serii oraz dat na dokumenty.

Zakładka [Inwentaryzacja]

Na tej zakładce znajdują się parametry wpływające na sposób pracy podczas wykonywania inwentaryzacji w programie.

Zakładka [Cechy na zasobach]

W tym miejscu są widoczne parametry związane z cechami dostaw. Zakładka ta jest dostępna tylko i wyłącznie wtedy, gdy w programie będzie licencja na moduł Handel Plus.

 

2. Pocztex. Podczas operacji zamawiania kuriera, w oknie Planowany przyjazd kuriera dodano pole Email dla potwierdzenia zamówienia. Na adres mailowy z tego pola, który jest pobierany z karty operatora wysyłane jest potwierdzenie zamówienia kuriera

3. Potwierdzenie odbioru i Dokumenty zwrotne. Zawężono wyświetlanie wartości dla pól Potwierdzenie odbioru i Dokumenty zwrotne w zależności od wybranej usługi pocztowej. Lista wartości zawężana jest dla domyślnie wybranej usługi zarówno w Konfiguracji na zakładkach [Usługi dodatkowe] oraz [Usługi dodatkowe – Serwis] jak i na dokumentach ZNP.

4. Karta towaru. Powiększono pole Opis znajdujące się na pozycji cennika w zakładce [Dodatkowe]. Pola Opis i URL zostały przeniesione do dolnej części tego okna.

5. Receptury. Podczas seryjnego dodawania składników receptury umożliwiono dodawanie usług.

6. Konfiguracja. W menu Start/Konfiguracja/ Firma/ Handel/ Parametry, na zakładce [Płatności], na formularzu dokumentu zmieniono nazwę parametru Płatność walutowa dokumentu: od wartości walutowej/ od wartości PLN na Kwota podatku VAT w walucie przeliczona na PLN od wartości: VAT w walucie/ netto w PLN.

7. Wymiana danych. Sekcja Wymiana danych dostępna w programie na zakładce [Narzędzia] pozwalająca na synchronizację programu Comarch ERP Optima z Comarch e-Sklep, Comarch e-Sale, Comarch ERP Optima Detal, Mobile Sprzedaż, Comarch XL przeniesiono do zakładki [Handel].

8. Wydruki.

  • Na wydruku oświadczenia o kraju pochodzenia węgla uwzględniono kody CN będące podpozycjami kodów 2701 i 2704.
  • Na wydrukach EKO w języku polskim oraz angielskim Faktur sprzedaży i korekt jest drukowana pieczęć prewencyjna dla Comarch Apfino. Więcej informacji na ten temat znajduje się tutaj.

 

Poprawiono

1. Numeracja dokumentów.

  • Na kopiowanych dokumentach, gdzie w schemacie numeracji nie jest używany człon miesiąc, po zmianie numeru dokumentu i zmianie daty na dokumencie, ustawiona numeracja jest poprawna.
  • Poprawiono wyświetlanie schematu numeracji na formularzu dokumentu Rezerwacji odbiorcy.

2. Tabulator na formularzu Faktury zakupu. Na nowym formularzu Faktury zakupu tabulator ustawiony jest na polu z numerem obcym.

3. Obsługa przy pomocy klawiatury. Po dodaniu pozycji cennika na formularz dokumentu handlowego, tabulator ustawiony jest na ostatnio dodanej pozycji.

4. Okno informacji o kontrahencie. Po zmianie położenia okienka Informacje o kontrahencie na formularzu Faktury, przy ponownym otwarciu formularza położenie okienka pozostaje zapamiętane.

5. Wydruki.

  • Na wydruku , jeżeli wystawionych zostało kilka zaliczek tego samego dnia, data otrzymania zaliczek drukowana jest jednorazowo. Wydruk uwzględnia również rozliczenie Faktury zaliczkowej zdarzeniem kompensującym.
  • Na wydruku Eko przy sprzedaży z zastosowaniem procedury OSS stawki VAT nie są zaokrąglane.

Handel Plus

Poprawiono

1. Lista dokumentów dostawy. Dla Dokumentów dostawy, które zostały poprawnie zarejestrowane w PUESC, po upływie 10 dni od daty odebrania danych z PUESC, w kolumnie Data zgłoszenia nie wyświetla się ikona wykrzyknika.

2. Wydruki. Poprawiono wyświetlanie wartości opłaty cukrowej na wydruku Eko Faktury sprzedaży.

 

Współpraca z Comarch EDI

Nowości

1. Data uzgodnienia korekty. W celu przeniesienia informacji o dacie uzgodnienia korekty, należy na eksportowanej korekcie, dodać atrybut dokumentu CORRECTIONAGREEDDATE o typie Data oraz uzupełnić jego wartość. Jeśli użytkownik posiada licencję na współpracę Comarch ERP OptimaComarch EDI to po zalogowaniu do programu zostanie automatycznie utworzona definicja atrybutu dokumentu CORRECTIONAGREEDDATE w obszarze Ogólne\ Atrybuty zakładka [Dokumentu].

Zmiany

1. Przyczyna korekty. Wprowadzono zmiany w sposobie eksportu przyczyny korekty. Jeśli na korekcie występuje atrybut dokumentu CORRECTIONREASON to jego wartość przenoszona jest jako przyczyna korekty do pliku w nagłówek dokumentu (na pozycjach dokumentu już nie występuje). Jeśli na korekcie atrybut dokumentu CORRECTIONREASON nie występuje lub nie ma uzupełnionej wartości to jako przyczyna korekty przenoszona jest wartość pola Korekta z tytułu z zakładki [Ogólne] (również przenoszona jest do pliku tylko w nagłówek dokumentu). Powyższe zmiany nie dotyczą eksportu do sieci TESCO.

 

Współpraca z Comarch e-Sklep

Nowości

1. Seryjna zmiana parametrów Comarch e-Sklep/ e-Sale. Z poziomu listy Zasobów i Cennika w oknie operacji seryjnej: Zmiana parametrów Comarch E-Sklep/E-sale wprowadzono możliwość seryjnej zmiany parametru dotyczącego udostępniania plików graficznych:

Zmiany

1. Wymiana danych. Sekcja Wymiana danych dostępna w programie na zakładce [Narzędzia] pozwalająca na synchronizację programu Comarch ERP Optima z Comarch e-Sklep i Comarch e-Sale, przeniesiono do zakładki [Handel].

Poprawiono

1. Opis oferty dla Comarch e-Sklep. Poprawiono formatowanie tekstu dla ofert, które były edytowane.

 

Współpraca z wszystko.pl

Nowości

1. Jednostki miary dla parametrów. Dla poszczególnych parametrów zostały wyrażone jednostki miary w jakich parametr występuje.

Poprawiono

1. Zapis karty towaru/usługi. Poprawiono zapis karty towaru po usunięciu integracji poprzedniej wersji wszystko.pl

2. Aktualizacja ceny. Poprawiono aktualizację ceny domyślnej po zapisie oferty.

 

Współpraca z Comarch ERP XL

Zmiany

1. Wymiana danych. Sekcja Wymiana danych dostępna w programie na zakładce [Narzędzia] pozwalająca na synchronizację programu Comarch ERP Optima z Comarch XL przeniesiono do zakładki [Handel].

 

Współpraca z Comarch Mobile Sprzedaż

Zmiany

1. Wymiana danych. Sekcja Wymiana danych dostępna w programie na zakładce [Narzędzia] pozwalająca na synchronizację programu Comarch ERP Optima z Mobile Sprzedaż przeniesiono do zakładki [Handel].

 

Detal

Zmiany

1. Wymiana danych. Sekcja Wymiana danych dostępna w programie na zakładce [Narzędzia] pozwalająca na synchronizację programu Comarch ERP Optima z Comarch ERP Optima Detal przeniesiono do zakładki [Handel].