Co należy zrobić by wygenerować zestawienie dochodów do wyliczenia składki zdrowotnej?

W tym celu należy z poziomu Ogólne/ Inne/ Właściciele podświetlić ikoną lupy Formularz danych kadrowych danego właściciela, a następnie na formularzu kliknąć z prawej strony ikonę Kwoty deklaracji. Następnie na oknie Lista kwot deklaracji właściciela należy dodać ikoną plusa kolejną pozycję za dany miesiąc i uzupełnić udziały. Wówczas będzie możliwość ręcznego dodania zestawienia dochodów do wyliczenia składki zdrowotnej z poziomu Księgowość/ Zaliczki na PIT-36/PIT-36L, na drugiej zakładce Zestawienie dochodów do wyliczenia składki zdrowotnej.
Zestawienie do dochodów może być tworzone również automatycznie:

  • Po wyliczeniu zaliczki na PIT,
  • Po wyliczeniu listy płac właściciela.

Po wyliczeniu zaliczki na PIT, wartości dochodów z zaliczki PIT przenoszone są na zestawienie dochodów. Po ponownym przeliczeniu zaliczki na PIT lub jej korekty i zmianie wartości dochodów kwoty te są aktualizowane na zestawieniu. Aktualizowana jest również data obliczenia zestawienia.




Komunikat ID 32226 Istnieją zapisy powiązane z modyfikowanym rekordem (powiązanie z tabelą Firma).

Komunikat pojawia się podczas próby usunięcia danego urzędu z listy, jeśli urząd ten został określony w menu Start/Konfiguracja/Firma/Dane firmy/Deklaracje i pełnomocnictwa jako właściwy dla przynajmniej jednego rodzaju deklaracji. Aby usunąć urząd z listy urzędów znajdującej się w Ogólne/ Inne/ Urzędy należy usunąć powiązanie danego urzędu z deklaracją w konfiguracji.




Gdzie znajdę deklarację JPK_V7 w formie pliku xml?

Plik xml deklaracji JPK_V7 generuje się w momencie przeliczania deklaracji i zapisuje we wskazanym miejscu na komputerze. Miejsce, gdzie taki plik xml ma być zapisywany wskazujemy w Konfiguracji programu z poziomu Start/Konfiguracja/ Stanowisko/ Ogólne/ Jednolity plik kontrolny.

W przypadku gdy użytkownik nie ma dostępu do wskazanej ścieżki, plik został usunięty lub z innych przyczyn istnieje potrzeba ponownego wygenerowania pliku JPK_V7 w formacie XML wówczas jest taka możliwość. Na oknie Pliki PK_V7 z ulgą na złe długi w menu podręcznym, po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na wybranym pliku JPK, dostępna jest opcja Eksportuj dane w formacie JPK_V7. Po jej wybraniu w folderze zapisu plików JPK wskazanym w Konfiguracji Stanowiska/ Ogólne/ Jednolity plik kontrolny tworzony jest plik XML.




Jak wykazać fakturę w pliku JPK_V7 przy metodzie kasowej, jeśli nie została ona jeszcze rozliczona lub wykazać ją w innym miesiącu niż została rozliczona?

W przypadku metody kasowej dokumenty trafiają do deklaracji w miesiącu, w którym zostały rozliczone. W celu wykazania dokumentu w danym miesiącu na deklaracji JPK_V7, mimo że nie został on jeszcze rozliczony lub wykazania go w innym miesiącu niż nastąpiło rozliczenie należy na danym dokumencie odznaczyć parametr Wg kasy a następnie pod przyciskiem Do VAT wpisać kwotę rozliczenia oraz miesiąc, w którym chcemy wykazać dokument na deklaracji.




Komunikat „Element 'http://www.mf.gov.pl/schematy/SF/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/2018/07/09/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/:Art’ jest nieprawidłowy. Wartość '123456′ jest nieprawidłowa…”

Element ’http://www.mf.gov.pl/schematy/SF/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/2018/07/09/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/:Art’ jest nieprawidłowy. Wartość '123456′ jest nieprawidłowa przy uwzględnieniu jego typu danych 'http://www.mf.gov.pl/schematy/SF/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/2018/07/09/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/:TElementPodstawyPrawnej’ – Rzeczywista długość jest większa niż wartość MaxLength..
Rzeczywista długość jest większa niż wartość MaxLength.

Komunikat wynika z błędnie uzupełnionej podstawy prawnej, w dodanych pozycjach kalkulacji podatku dochodowego. Maksymalna dozwolona długość, która przypada na każde pole to pięć znaków.




Czy załączniki dodane w informacji dodatkowej w formacie PDF powinny zostać opatrzone osobnym podpisem?

Pozostałe noty są dodawane do sprawozdania finansowego w sekcji Informacja dodatkowa . W tej sekcji można dołączyć pliki w formacie PDF.

PDF jest następnie kodowany i umieszczany w treści pliku XML wraz z pozostałą treścią e-Sprawozdania. Podczas składania podpisu automatycznie są również podpisywane załączniki w Informacji dodatkowej.




Czy można modyfikować podpisane i zatwierdzone e-Sprawozdanie?

Naniesienie zmian na zatwierdzonym i podpisanym zestawieniu bezpośrednio nie jest możliwe. Aby dokonać edycji takiego sprawozdania należy w sekcji Podsumowanie zmienić status sprawozdania, najpierw na zatwierdzone, a następnie na bufor. Ta operacja spowoduje usuniecie wszystkich podpisów.

Po edycji w aplikacji Comarch e-Sprawozdania podpisanego wcześniej e-Sprawozdania Finansowego należy go ponownie opatrzyć podpisem elektronicznym.




Czy w aplikacji Comarch e-Sprawozdania możliwy jest wydruk wskaźników?

Na dzień dzisiejszy z poziomu aplikacji Comarch e-Sprawozdania nie ma możliwości wydruków zawierających prezentację wskaźników.
W kolejnych wersjach aplikacji planowane jest dodanie takiej możliwości.




Aktualizacje po wydaniu wersji

Zobacz jak automatycznie pobrać udostępnione aktualizacje. Automatyczne aktualizacje programu

Aktualizacja w dniu 01.07.2022

1. Wyświetlanie kolumn z atrybutami na listach. Poprawiono zapamiętywanie kolumn na listach. W szczególnych przypadkach kolumny z atrybutami mogły być wyświetlane nieprawidłowo.

Aktualizacja w dniu 28.06.2022

1. Karta towaru. Poprawiono zapis zmodyfikowanej karty towaru, w przypadku, gdy w przeliczniku jednostki miary dla kodu CN wykorzystywanego do Intrastatu były zera.

2. Podstawa składek PPK. Poprawiono naliczanie podstawy składek PPK dla pracownika będącego kierowcą, który ma pomniejszaną podstawę składek społecznych o diety.

3. Wydruk Kwitek wypłaty (GenRap). Poprawiono wykazywanie procentu podatku na wydruku kwitka wypłaty (GenRap).

Aktualizacja w dniu 23.06.2022

1. Konwersja bazy danych. Poprawiono konwersję w przypadku, gdy w bazie danych znajdują się dokumenty pierwotne, które są anulowane.

 




Ostrzeżenie 34679 Kalendarz w trybie „”Według zestawienia””. Nie można zapisywać informacji o obecności.

Komunikat pojawia się podczas próby edycji czasu pracy w konkretnym dniu z poziomu zakładki Kalendarz w przypadku, gdy pracownik ma ustawione rozliczanie czasu pracy według zestawienia. Aby odnotować czas pracy należy przejść na zakładkę Zestawienia i dodać zestawienia lub zmienić sposób rozliczania czasu pracy na ‘według obecności’ lub ‘według kalendarza’ na zakładce 3.Etat na formularzu pracownika.