Informacja 24171 Nie można skopiować płatności. Nie zaznaczono ręcznej korekty płatności.

Komunikat pojawia się w sytuacji, gdy w schemacie płatności nie zaznaczono parametru Ręczna korekta płatności w wypłacie, a chcemy skopiować płatność.  Aby kopiowanie płatności było możliwe należy zaznaczyć parametr Ręczna korekta płatności w wypłacie, a następnie wykonać kopiowanie płatności.




Pytanie 24057 Pracownik nie posiada zdefiniowanego limitu dla tego typu nieobecności. Czy na pewno kontynuować zapisywanie?

Pracownik nie posiada zdefiniowanego limitu nieobecności dla tej konkretnej nieobecności, która jest obecnie odnotowywana. Wybierając opcję NIE – nieobecność nie zostanie zapisana, wybierając TAK- nieobecność zostanie odnotowana choć pracownik nie posiada limitu tej nieobecności. W celu wprowadzenia limitu należy przejść do limitów nieobecności pracownika dostępnych z poziomu menu




Nie uzupełniono indywidualnego rachunku składkowego dla pracowników / właściciela na formularzu ZUS. Czy chcesz uzupełnić go teraz?

Komunikat pojawia się podczas naliczania deklaracji ZUS DRA w sytuacji, gdy nie został uzupełniony indywidualny rachunek składkowy. Numer rachunku składkowego należy podać na zakładce 2.Rachunki na formularzu ZUS dostępnym z poziomu zakładki Ogólne > Inne > Urzędy.




Informacja (29450) Zablokowanie formy płatności nie jest możliwe, ponieważ jest ona używana w programie.

Komunikat informuje, że zablokowanie formy płatności nie jest możliwe, ponieważ jest ona używana w konfiguracji programu. Aby sprawdzić jaka forma płatności uniemożliwia zablokowanie płatności należy przejść z poziomu Konfiguracja/Dane firmy/Deklaracje i pełnomocnictwa.




Informacja 30902 „Rejestr został ustawiony jako „Nieaktywny”. Aby forma płatności związana z tym rejestrem mogła być nadal wykorzystywana, trzeba zmienić rejestr z nią powiązany z poziomu Konfiguracji firmy-> Kasa/Bank-> Formy płatności”.

Komunikat występuje w przypadku, gdy rejestr kasowy/bankowy odpowiedni dla formy płatności wybranej na formularzu pracownika w Schemacie płatności jest ustawiony jako ‘Nieaktywny’. W takiej sytuacji należy wejść z poziomu Kasa/Bank / Rejestry kasowe/bankowe, zaznaczyć opcję ‘Pokazuj też nieaktywne’, edytować rejestr i odznaczyć check ‘Nieaktywny’ (w prawym górnym rogu okna).




Czy w programie jest dostępny raport GUS Z – 05 Badanie popytu na pracę?

Tak, wydruk jest możliwy do wykonania z poziomu [Płace i Kadry/Podgląd wydruku lub Wydruk danych/ Wydruki do GUS/ Z – 05 Badanie popytu na pracę].

W oknie parametrów przed wydrukiem Użytkownik ma możliwość wskazania okresu sprawozdawczego poprzez wybranie opcji: I kwartał, II kwartał, III kwartał, IV kwartał oraz podanie roku.

Raport zawiera dane wykazywane w dziale 2. Popyt na pracę w punkcie 2 sprawozdania czyli informacje  o liczbie pracowników pracujących w ostatnim dniu kwartału sprawozdawczego, czyli na dzień 31 marca, 30 czerwca, 31 września lub 31 grudnia danego roku w podziale na kody zawodów i specjalności według klasyfikacji zawodów i specjalności 2014 oraz w dziale 3. Informacje uzupełniające w punkcie 7, czyli informację o liczbie osób z niepełnosprawności.

Na wydruku będzie wykazana liczba osób ogółem, a także informacja o liczbie kobiet wykonujących dany zawód. Pracownicy są przyporządkowywani do danej grupy na podstawie kodu zawodu ustawionego na zakładce 3.Etat w polu Kod zawodu w zapisie aktualnym na ostatni dzień wskazanego okresu sprawozdawczego.




Ostrzeżenie 24467 „Nie można naliczyć tego typu limitu – pracownik jest zatrudniony wyłącznie jako pracownik młodociany w roku 2022”

Ostrzeżenie występuje w przypadku próby dodania pracownikowi z ustawionym statusem pracownika młodocianego (na formularzu danych kadrowych na zakładce ‘Etat’), limitu urlopu wypoczynkowego dedykowanego dla zwykłych pracowników.




Ostrzeżenie 24318 „Nie można naliczyć wypłaty. Nie wykryto elementów, które można naliczyć lub wypłata została policzona na innej liście płac za ten sam okres.”

Ostrzeżenie pojawia się w przypadku, gdy program nie wykrywa elementów wypłaty, które mogą być naliczone na wybranej liście płac. Najczęściej przyczyną komunikatu jest wcześniejsze naliczenie przez Użytkownika wypłaty etatowej/wynikającej z umowy cywilnoprawnej na innej liście płac za ten sam okres. Komunikat zostaje wyświetlony także w przypadku, gdy na formularzu umowy cywilnoprawnej wskazano konkretny symbol listy płac, na której ma odbywać się naliczenie, a Użytkownik próbuje naliczać wypłatę na innym symbolu listy płac.




Ostrzeżenie 31333 „Nie można naliczyć tego typu limitu – pracownik jest zatrudniony wyłącznie jako pracownik tymczasowy w roku 2022”

Ostrzeżenie występuje w przypadku próby dodania pracownikowi z ustawionym statusem pracownika tymczasowego (na formularzu danych kadrowych na zakładce ‘Etat’), limitu urlopu wypoczynkowego dedykowanego dla zwykłych pracowników.




Pytanie 34664 „Czy chcesz wykonać renumerację wypłat w wybranej liście płac?”

Pytanie pojawia się w momencie próby przeprowadzenia renumeracji wypłat znajdujących się na wybranej liście płac z poziomu okna ‘Listy płac’, po wybraniu funkcji ‘Renumeruj wypłaty’, która dostępna jest pod prawym przyciskiem myszy. Odpowiedź ‘Tak’ spowoduje ponowne ustawienie numerów dokumentów zgodnie ze schematem, który jest ustawiony jako domyślny [Start/Konfiguracja/Firma/Płace/Dokumenty]. Odpowiedź ‘Nie’ oznacza rezygnację z przeprowadzenia renumeracji.