Comarch e-Sklep

Comarch e-Sklep powstał w celu zaspokojenia potrzeb rynkowych przedsiębiorstw w zakresie sprzedaży on line. Comarch e-Sklep jest rozwiązaniem poszerzającym funkcjonalność Comarch e-Sale. Jeżeli potrzebujesz więcej funkcjonalności aniżeli sprzedaż na eBay czy Allegro załóż swój własny sklep internetowy. Comarch e-Sklep dedykowany jest dla firm, które chcą poszerzyć możliwości dotarcia do klientów poprzez oferowanie swoich towarów w ogólnodostępnym sklepie internetowym.

Zobacz sklepy demo:

https://demo-agat.comarchesklep.pl/
https://demo-opal.comarchesklep.pl/
https://demo-szafir.comarchesklep.pl/
https://demo-topaz.comarchesklep.pl/
https://demo-bursztyn.comarchesklep.pl/

Instrukcja konfiguracji Comarch e-Sklep w programie Comarch ERP Optima




Comarch e-Sale

Comarch e-Sale to prosta w obsłudze aplikacja, za pośrednictwem której można wystawiać swoje produkty na popularnych serwisach aukcyjnych takich jak Allegro czy eBay z asortymentu dostępnego w systemie Comarch ERP.

Jest to proste rozwiązanie odpowiadające potrzebom zarówno firm, stawiających pierwsze kroki w handlu internetowym, jak i doświadczonych sprzedawców branży e-Commerce.

Instrukcja konfiguracji Comarch e-Sale w programie Comarch ERP Optima
Zamów wersję demo
Zobacz cennik




Komunikat. Dozwolona liczba backupów baz danych została osiągnięta

Oznacza to, że po stronie serwera (IBARD) osiągnięty został limit zdefiniowanych zadań backupu baz danych.
Limit zadań backupów baz danych zależy od posiadanego pakietu

W przypadku pakietów dla Klientów Comarch ERP jest nielimitowany backup ilości baz danych.
Szczegółowe informacje zostały opisane w cenniku https://www.ibard.com/pl/cennik/ na zakładce Oferta dla Klientów Comarch ERP.

W standardowej ofercie występują natomiast limity według poszczególnych pakietów.

  • Pakiet Ekonomiczny – limit dwóch zadań backupów baz danych,
  • Pakiet Standard – limit czterech zadań backupów baz danych,
  • Pakiet Biznes – brak limitu zadań backupów baz danych.

Jeżeli limit został przekroczony można rozszerzyć pakiet na taki, który wspiera większą ilość zadań.
Potrzebne informacje znajdują się w cenniku https://www.ibard.com/pl/cennik.

Ewentualnie można usunąć niepotrzebne zadania backupów.
W tym celu należy zalogować się do aplikacji IBARD do panelu webowego aplikacji IBARD –https://www.ibard.com/app i przejść do zakładki Zadania backupu, zaznaczyć nieaktualne pozycje oraz wybrać ikonę kosza. Po zatwierdzeniu wykonania operacji wybrane zadania zostaną usunięte.




Aktualizacje po wydaniu wersji

Aktualizacja w dniu 20 listopada 2020 r.

  1. Wydajność przeliczania pliku JPK_V7. Poprawiono czas przeliczania części deklaracyjnej pliku JPK_V7 przy dużej ilości dokumentów w danym okresie.
  2. Wyświetlanie dokumentów w Rejestrze VAT na zakładce [Do VAT/JPK_V7]. Przywrócono szybkość wyświetlania dokumentów w Rejestrze VAT na zakładce [Do VAT/JPK_V7] przy otwieraniu okna oraz przy zmianie parametrów filtra.



Jakie kody nadawane są automatycznie na dokumentach handlowych ?

  • Dla wszystkich wystawionych w programie Paragonów nadawana jest procedura RO. Dla Faktur Sprzedaży zafiskalizowanych lub powstałych z przekształcenia Paragonu nadawana jest procedura FP. Kod FP nie jest przenoszony na korektę utworzoną do zafiskalizowanej faktury.
  • Odpowiednie procedury dodawane są również automatycznie w przypadku faktur VAT Marża. Po wskazaniu na Fakturze VAT Marża procedury marży, do dokumentu zostanie automatycznie dopisana odpowiednia procedura dla JPK_V7: MR_T, MR_UZ.
  • Program umieszcza również automatycznie procedurę TP w przypadku dodawania faktur dla kontrahenta powiązanego. Aby tak się stało, kontrahent na swojej karcie, na zakładce [Handlowe] powinien mieć zaznaczony parametr Kontrahent powiązany.
  • Na Fakturze Zakupu dla kontrahenta, który na swojej karcie, na zakładce [Handlowe] ma zaznaczony parametr Rolnik, automatycznie jest dodawana procedura VAT_RR. Po przekształceniu FRR do FZ, Faktura Zakupu automatycznie otrzymuję procedurę VAT_RR.
  • Na Fakturze Zakupu dla kontrahenta o statusie Pozaunijny/ Pozaunijny (zwroty VAT), automatycznie jest dodawana procedura IMP.
  • Procedura WEW dodawana jest automatycznie na dokument Faktury Wewnętrznej Sprzedaży (FWS) tworzony z poziomu menu Handel/ Inne (Handel)/ Dokumenty wewnętrzne Sprzedaży. Nie jest dodawana na FWS powstałą z przekształcenia Faktury Zakupu (FZ).
    Na Fakturę Wewnętrzną Sprzedaży powstałą z przekształcenia Faktury Zakupu nie są przenoszone kody JPK_V7 z FZ. Kody z FZ są przenoszone tylko na Fakturę Wewnętrzną Zakupu .



Jakie dokumenty wyświetlane są w Rejestrze VAT w zakładce Do VAT/JPK_V7?

W zakładce Do VAT/JPK_V7 wyświetlane są dokumenty kwalifikujące się do części deklaracyjnej pliku JPK_V7 w danym miesiącu. Dokumenty które uwzględniane są jedynie w części ewidencyjnej pliku JPK_V7 (np. faktury z kodem JPK_V7: FP ) nie są widoczne w tej zakładce.




W jaki sposób sprawdzić jakie dokumenty zostały uwzględnione w części ewidencyjnej pliku JPK_V7?

Na wstążce programu z poziomu okna Pliki JPK_V7 z ulgą na złe długi dostępna jest ikona Podgląd pliku która powoduje otwarcie arkusza MS Excel z zawartością podświetlonego na liście pliku JPK_V7.




Jak wykazać sprzedaż detaliczną zbiorczo w pliku JPK_V7?

Paragony przeniesione do rejestru VAT pojedynczo, dokumenty dodane do rejestru VAT sprzedaży z kodem RO oraz dokumenty techniczne utworzone po przeniesieniu do rejestru VAT zafiskalizowanej Faktury Sprzedaży przenoszone są do pliku JPK_V7 jako jeden zbiorczy zapis na koniec miesiąca.

Paragony które zostały przeniesione z modułów Handlowych do rejestru VAT zbiorczo, przenoszone są do pliku JPK_V7 pojedynczo. W związku z tym w pliku JPK_7 w danym miesiącu może być kilka zapisów dla raportów okresowych.




Jak wprowadzić marze ujemną aby prawidłowo wykazana została w pliku JPK_V7?

Aby w pliku JPK_V7 został wykazany dokument zawierający marżę ujemną, podczas generowania dokumentu rozliczenia marży w Rejestrze sprzedaży VAT, należy w polu Kwota marży podać odpowiedną kwotę ujemną. Dodając dokument rozliczenia marży ujemnej, wyliczana jest zerowa kwota VAT (dla każdej stawki). Taki dokument nie jest uwzględniany przy liczeniu części deklaracyjnej pliku JPK_V7, natomiast pojawia się w części ewidencyjnej.




W jaki sposób wykazać w pliku JPK_V7 dokumenty rozliczenia Marży?

W celu poprawnego wykazywania dokumentów VAT marża, faktura sprzedaży w tej procedurze musi mieć uzupełniony kod MR_UZ lub MR_T. Kwoty w stawce NP, pojawią się w pliku w polu SprzedazVAT_Marza. Rozliczenie marży jednostkowej, czyli wygenerowany w programie powiązany dokument wewnętrzny nie powinien mieć oznaczenia WEW. Jeśli natomiast wprowadzane jest zbiorcze rozliczenie marży jako zbiorczy dokument wewnętrzny, wówczas taki dokument powinien już posiadać kod WEW.

Dokument zakupu związany ze sprzedażą opodatkowaną na zasadach marży powinien zostać wprowadzony do Rejestru VAT zakupu ze znacznikiem technicznym ZakupVAT_Marza. Powinien mieć zaznaczony parametr Rozliczać w VAT i wskazany odpowiedni okres, jak również pozycję ze stawką NP z uzupełnioną kwotą brutto dotyczącą zakupu w tej procedurze. Wówczas w pliku JPK_V7 taki dokument wykazywany jest w części ewidencyjnej po stronie zakupu. Znajdują się na nim dane kontrahenta z dokumentu, wraz z jego numerem NIP, numer dokumentu oraz kwota brutto oznaczona jako ZakupVAT_Marza. Taki dokument nie jest uwzględniany przy wyliczaniu kwot na części deklaracyjnej pliku JPK_V7.