Czy za pomocą usługi Comarch OCR można zaczytywać dokumenty do ewidencji dodatkowej?

Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości zaczytania dokumentów do ewidencji dodatkowej.




Czy za pomocą usługi Comarch OCR można zaczytywać wyciągi bankowe?

Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości zaczytania wyciągów bankowych.

W wersji 20245.1 programu Comarch ERP Optima  na oknie raportu kasowego/ bankowego dostępny jest przycisk . Po jego naciśnięciu pojawia się okno:

Po zatwierdzeniu komunikatu istnieje możliwość udostępnienia wyciągu bankowego, który posłuży do udoskonalenia algorytmów Comarch OCR, tak aby w przyszłości rozpoznawanie wyciągów bakowych w programie Comarch ERP Optima było możliwe.




Czy za pomocą usługi Comarch OCR można rozpoznać faktury w module Faktury na liście Faktury zakupu/ Faktury sprzedaży?

Od wersji Comarch ERP Optima 2022.0.1 istnieje możliwość rozpoznawania faktur zakupu w sekcji Handel.
Faktury sprzedaży w sekcji Handel na chwilę obecną nie są rozpoznawane.




Czy istnieje możliwość automatycznego przypisania atrybutów uzupełnionych na karcie kontrahenta na dokument przetworzonym za pomocą usługi Comarch OCR?

Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości automatycznego przypisania atrybutów uzupełnionych na karcie kontrahenta na dokument przetworzony za pomocą usługi Comarch OCR.




Czy za pomocą usługi Comarch OCR można rozpoznać faktury walutowe?

Na dzień dzisiejszy istnieje możliwość rozpoznania faktur w walucie PLN, EUR, USD, GBP




Czy istnieje możliwość automatycznego rozliczenia dokumentu po rozpoznaniu za pomocą usługi Comarch OCR?

Rozliczenie możliwe jest jeśli:
w Konfiguracja/Firma/Kasa/Bank/Parametry zaznaczono parametr: Automatyczna generacja kasy dla rejestrów VAT i na wczytywanym dokumencie rozpoznano formę płatności o typie gotówka.
oraz
w Konfiguracja/Firma/Kasa/Bank/Parametry zaznaczono parametr: Automatycznie generuj dokumenty zapłaty kartą kredytową i na wczytywanym dokumencie rozpoznano formę płatności o typie karta.

Jeżeli nie ma otwartego raportu na datę z jaką ma powstać zapis rozliczający to zostanie on automatycznie otwarty na datę tego zapisu.
W przypadku kiedy raport nie może zostać otwarty na odpowiednią datę faktura utworzy się jako nierozliczona.




Czy istnieje możliwość połączenia skanera bezpośrednio z usługą Comarch OCR?

Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości połączenia skanera bezpośrednio z usługą Comarch OCR. Dokumenty należy zeskanować przed naciśnięciem przycisku w rejestrze VAT Wprowadzenie możliwości uruchamiania skanera po naciśnięciu przycisku  jest planowane w kolejnych wersjach Comarch OCR.




Czy istnieje możliwość ograniczenia zakresu dat dokumentów podczas przetwarzania dokumentów za pomocą usługi Comarch OCR?

Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości ograniczenia zakresu dat dokumentów podczas przetwarzania dokumentów. Wprowadzenie tej funkcjonalności jest planowane w kolejnych wersjach Comarch OCR.




Czy można określić domyślne formy płatności, jakie mają zostać ustawione na dokumencie przetworzonym za pomocą usługi Comarch OCR?

Na dzień dzisiejszy przetworzony dokument zostanie zapisany w rejestrze VAT z formą płatności gotówka lub przelew.




Czy można wskazać rejestr, do jakiego mają trafić dokumenty przetworzone za pomocą usługi Comarch OCR?

Użytkownik ma możliwość wskazania, do jakiego rejestru VAT zakupu/sprzedaży mają trafić dokumenty przetworzone za pomocą usługi Comarch OCR. Do działania tej funkcji konieczna jest wersja Comarch ERP Optima 2020.0 .1 lub późniejsza. Dokumenty zostaną dodane do rejestru wybranego na liście dokumentów w polu Rejestr.

Nie jest możliwe dodanie dokumentów za pomocą usługi Comarch OCR jeżeli w polu Rejestr wybrano opcję – wszystkie-. W takim przypadku po naciśnięciu przycisku   pojawia się komunikat: Nie można rozpocząć przetwarzania dokumentów. Nie ustawiono bieżącego rejestru, do którego mają zostać dodane. Proszę wskazać na oknie rejestru VAT konkretny rejestr.

Podczas pierwszego uruchomienia usługi Comarch OCR pojawia się komunikat: Po wskazaniu plików ze skanami dokumentów zostaną one dodane do bieżącego rejestru wybranego na liście rejestru VAT zakupów/sprzedaży w polu Rejestr. Czy kontynuować? Zaznaczenie opcji Zapamiętaj odpowiedź i nie pokazuj więcej powoduje, że przy kolejnym rozpoznawaniu faktur komunikat nie pojawi się dla danego operatora. W celu przewrócenia tego i innych komunikatów należy przejść do zakładki Widok/Reset/Reset komunikatów

W wersji Comarch ERP Optima wcześniejszej niż 2020.0.1 przetworzone dokumenty zostaną zapisane w rejestrze VAT w podrejestrze ZAKUP lub SPRZEDAŻ.