Czy podczas przetwarzania dokumentów za pomocą usługi OCR do programu Comarch ERP Optima dodawany jest również kontrahent?

Kontrahent dodawany jest na listę Ogólne/ Kontrahenci w przypadku, kiedy w programie Comarch ERP Optima nie ma jeszcze kontrahenta o numerze NIP widocznym na fakturze. Jako akronim kontrahenta ustawiany jest jego numer NIP.

Jeżeli w Start/Konfiguracja/ Firma/ Ogólne/ Parametry zostanie zaznaczony parametr Autonumeracja akronimów kontrahentów przy dodawaniu wówczas Kod na formularzu kontrahenta wypełniany jest zgodnie z ustawieniami parametrów autonumeracji.

W celu uniknięcia zakładania nowych kart kontrahentów w przypadku, gdy kontrahent o danym numerze NIP istnieje już w bazie danych, należy w Konfiguracji Firmy/Ogólne/Parametry dla parametru Sprawdzanie wyst. podobnych kontrahentów wybrać opcję Blokuj. Jeżeli na liście kontrahentów jest już kontrahent o numerze NIP widocznym na fakturze to jest on podstawiany na dokument.

Jeżeli na dokumencie widnieje numer rachunku bankowego i zakładana jest karta kontrahenta to na kartę zapisywany jest również ten rozpoznany numer rachunku bankowego i wczytywane są pozostałe rachunki z Białej listy.




Czy w przypadku faktur korygujących za pomocą usługi Comarch OCR na dokumencie w rejestrze VAT zaznaczany jest parametr „Korekta”?

Tak, w przypadku faktur korygujących na dokumencie w rejestrze VAT zaznaczany jest parametr Korekta oraz uzupełniany jest numer dokumentu korygowanego.




Czy za pomocą usługi Comarch OCR można rozpoznać faktury korygujące?

Tak, za pomocą usługi Comarch OCR można rozpoznać faktury korygujące.

Zaczytanie faktur korygujących do programu Comarch ERP Optima jest możliwe z poziomu rejestru VAT sprzedaży i rejestru VAT zakupu.

 




Czy istnieje możliwość generowania dokumentów wewnętrznych do dokumentów dodanych za pomocą usługi Comarch OCR?

Tak, istnieje możliwość generowania dokumentów wewnętrznych do dokumentów przetworzonych za pomocą usługi Comarch OCR.




Czy istnieje możliwość kopiowania dokumentów dodanych za pomocą usługi Comarch OCR?

Tak, istnieje możliwość kopiowania dokumentów przetworzonych za pomocą usługi Comarch OCR.




Jaka wersja programu Comarch ERP Optima współpracuje z usługą Comarch OCR?

Z usługą Comarch OCR współpracuje program Comarch ERP Optima od wersji 2019.2.1 w rejestrach VAT oraz od wersji 2022.0.1 w fakturach zakupu w sekcji Handel , jednak zalecamy, aby pracować na aktualnej wersji programu Comarch ERP Optima.




W jaki sposób udostępniane są nowe wersje usługi Comarch OCR?

W przypadku programu Comarch ERP Optima w chmurze Comarch  oraz Comarch ERP Optima w wersji stacjonarnej od 2020.5.1 aktualizacje wykonywane są cyklicznie i automatycznie.

Natomiast w przypadku Comarch ERP Optima w wersji stacjonarnej starszej niż 2020.5.1 podczas próby rozpoznania dokumentu otrzymuje komunikat. Nieaktualna wersja usługi Comarch OCR. Kliknij tutaj, aby pobrać nowszą wersję. Po naciśnięciu komunikatu należy pobrać i zainstalować dodatek.




W jaki sposób skonfigurować program Comarch ERP Optima do współpracy z usługą Comarch OCR?

Przed rozpoczęciem korzystania z usługi Comarch OCR należy ustalić miejsce zapisu skanów. W tym celu należy przejść do Start/ Konfiguracja/ Program/ Ogólne/ OCR/ Parametry i dla parametru Wskaż miejsce przechowywania skanów dokumentów należy wybrać jedną z trzech opcji:

  • zapisz w bazie (domyślnie zaznaczona opcja),
  • zapisz w IBARD (po zaznaczeniu tej opcji staje się aktywne pole Folder dla plików na IBARD),
  • zapisz na dysku (po zaznaczeniu tej opcji pojawia się możliwość określenia domyślnego folderu dla wszystkich stanowisk oraz ewentualnie dodatkowo dedykowanego folderu dla tego stanowiska).

W przypadku wyboru opcji zapisz w IBARD lub zapisz na dysku, we wskazanym folderze tworzą się podkatalogi z nazwami firm.




Czy dodatek Comarch OCR należy zainstalować na każdym komputerze?

Dodatek Comarch OCR należy zainstalować na każdym stanowisku, na którym Użytkownik chce dodawać dokumenty do rejestru VAT za pomocą usługi Comarch OCR. Nie dotyczy to Comarch ERP Optima w Chmurze Comarch, ponieważ usługa jest zawsze zainstalowana w aktualnej wersji i Użytkownik nic nie musi instalować. Od wersji 2020.5.1. Comarch ERP Optima nie jest wymagana instalacja dodatku.




W jaki sposób uruchomić usługę Comarch OCR?

Uruchomienie usługi Comarch OCR jest możliwe z poziomu rejestru VAT, listy faktur zakupu, przyjęć zewnętrznych oraz rezerwacji odbiorcy w menu Handel.

Aby uruchomić usługę Comarch OCR należy na jednej z wyżej wymienionych list nacisnąć przycisk  i wskazać dokument z dysku lub Obiegu Dokumentów.

Po naciśnięciu przycisku pojawia się komunikat: Aby korzystać z usługi Comarch OCR konieczna jest akceptacja regulaminu i umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Czy chcesz przejść do strony regulaminu i aktywować usługę? Po zaakceptowaniu komunikatu należy zapoznać się z regulaminem, uzupełnić dane i potwierdzić zgodę klikając „Prześlij”.