Jakie są wymagania techniczne w celu skorzystania z usługi Comarch OCR?

W celu skorzystania z usługi Comarch OCR Użytkownik musi posiadać sprzęt komputerowy z dostępem do Internetu o minimalnej przepustowości łącza internetowego 10 Mbit/s.




W jaki sposób uzyskać informację o ilości dokumentów, które można jeszcze przetworzyć w ramach wykupionego pakietu?

Informacja o dostępnej w ramach pakietu ilości stron wyświetlana jest za każdym razem, gdy Użytkownik dodaje dokumenty do rejestru VAT za pomocą usługi Comarch OCR (na samej górze loga).

Informację można również uzyskać rozwijając i wybierając Sprawdź ilość stron do wykorzystania.




Czy jest dostępna wersja demo usługi Comarch OCR?

Tak, każdy z Użytkowników może skorzystać z pakietu DEMO (50 stron na okres jednego miesiąca). Z pakietu DEMO można skorzystać tylko raz.




Gdzie jest dostępny regulamin usługi Comarch OCR?

Regulamin usługi Comarch OCR dostępny jest pod adresem: https://www.comarch.pl/files-pl/file_609/Regulamin-Comarch-OCR.pdf




Jaki jest koszt usługi Comarch OCR?

Usługa Comarch OCR jest licencją serwerową i jest udostępniana w pakietach zależnych od liczby przetwarzanych stron. Cennik usługi Comarch OCR dostępny jest pod adresem:

https://sklep.comarch.pl/comarch-ocr/2-20838 

Użytkownik dokonuje zakupu na okres miesiąca (dzień do dnia) lub roku z automatycznym, comiesięcznym lub rocznym fakturowaniem i obowiązkiem zapłaty bezterminowo do czasu rezygnacji z usługi. Użytkownikowi przysługuje prawo pisemnego wypowiedzenia umowy z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego.

Każda faktura rozpoznana za pomocą usługi Comarch OCR jest odejmowana z puli stron w ramach wykupionego pakietu. Pod uwagę brana jest liczba stron, a nie dokumentów. W przypadku faktur, dla których program nie rozpoznał poprawnie wszystkich danych, również takie strony są odejmowane z dostępnej puli. W przypadku duplikacji faktur, również jest to pobierane z ilości dostępnych stron w ramach wykupionego pakietu.

Dokumenty, które nie zostały wykorzystane przechodzą na następny miesiąc.

Użytkownik, któremu kończy się pakiet ma możliwość dokupienia tego samego lub wyższego pakietu.

Więcej na temat zmiany pakietu lub jednorazowego zwiększenia liczby stron znajduje się tutaj




Jak zdefiniować nazwę eksportowanego pliku na dysk?

W programie Comarch ERP Optima istnieje możliwość zdefiniowania nazwy pliku eksportowanego za pomocą zmiennej dynamicznej.

W tym celu w programie Comarch ERP Optima otwieramy np. formularz faktury i z menu dostępnego po kliknięciu na przycisk Wydruku danych lub Podgląd Wydruku wybieramy Konfiguracja wydruków, a następnie odpowiedni szablon wydruku.

W edycji wydruku szablonu w polu Nazwa pliku po kliknięciu prawym przyciskiem myszy mamy możliwość wybrania opcji Wstaw zmienną dynamiczną.

W kolejnym kroku użytkownik ma możliwość wybrania z definiowalnej listy zmiennych, makra za pomocą którego zostanie utworzona nazwa pliku dla eksportowanego pliku.

Po wybraniu zgodnie z preferencjami użytkownika odpowiedniej zmiennej należy zapisać zmiany. Przy eksporcie dokumentu do pliku na podstawie szablonu, do którego została przypisana odpowiednia zmienna dynamiczna nazwa pliku będzie automatycznie przypisywana zgodnie z konfiguracją nazwy pliku.




Dlaczego na dokumencie w rejestrze VAT dodanym za pomocą usługi Comarch OCR nie pokazuje się lewy panel z podglądem faktury?

Jeżeli na dokumencie w rejestrze VAT rozpoznanym za pomocą usługi Comarch OCR nie pokazuje się lewy panel z podglądem faktury to należy w prawym dolnym rogu formularza nacisnąć przycisk Podgląd dokumentu z biblioteki.

Ustawienie jest zapamiętywane dla kolejnych dokumentów w rejestrze VAT.




Jak wyeksportować wydruk do pliku na dysk?

W programie Comarch ERP Optima istnieję możliwość wyeksportowania dokumentów do pliku na dysk.

W tym celu w Comarch ERP Optima otwieramy np. formularz faktury i z menu dostępnego po kliknięciu na przycisk Wydruku danych wybieramy odpowiednio: szablon wydruku, eksport do pliku na dysk, a następnie format w jakim plik ma zostać zapisany.

Po zapisie pliku na dysku w programie wyświetlane jest okno z komunikatem „Czy otworzyć wyeksportowany plik?” Użytkownik ma możliwość otworzenia pliku bezpośrednio z programu po naciśnięciu opcji „Tak”.

 




Gdzie można kupić usługę Comarch OCR?

Usługa Comarch OCR jest dostępna do zakupu w internetowym sklepie Comarch.




Komunikat (32743) „Wprowadzone zmiany zostaną zastosowane również na kartach towarowych, na których znajduje się ten atrybut. Czy chcesz kontynuować?”

Komunikat pojawia się podczas zapisu formularza definicji atrybutu typu lista, jeżeli na zakładce [Pozycje listy] została zmodyfikowana lista wartości atrybutu (zmieniono lub usunięto wartości, które występują na towarach).

Wybór opcji Nie powoduje powrót do edycji listy.

Wybór opcji Tak powoduje wykonanie operacji i zamknięcie okna definicji atrybutu. Na wszystkich kartach cennikowych, na których występuje atrybut, w przypadku:

  • modyfikacji wartości atrybutu, zaktualizowana zostanie jego wartość zgodnie z definicją
  • usunięcia wartości z definicji, przypisany atrybut zostanie usunięty wraz z wartością

Aby zweryfikować, na których kartach cennikowych znajduje się konkretny atrybut, można dodać kolumnę na liście cennikowej (menu Ogólne/ Cennik lub Handel/Zasoby), w której wyświetlona zostanie odpowiednia wartość atrybutu.

Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na dowolnym nagłówku kolumny pojawi się menu. Należy kliknąć opcję Wybór kolumn, a następnie dwukrotnym kliknięciem lub metodą „przeciągnij i upuść” przenieść kolumnę z odpowiednim atrybutem na listę.

Po dodaniu kolumny, w polu z filtrem można wpisać wartość atrybutu, aby wyfiltrować konkretne wartości.

Po zastosowaniu filtra, na liście widoczne są towary z wartością atrybutu, która została wpisana w okno z filtrem.

Jeśli w definicji atrybutu KOLOR zmieniona zostanie wartość listy „czerwony”, na „pomarańczowy”, wówczas zmiana zostanie zastosowana na wszystkich kartach cennikowych, posiadających atrybut KOLOR o wartości „czerwony”: