Comarch ChatERP
Comarch ChatERP to inteligentny asystent wykorzystujący algorytmy sztucznej inteligencji (AI – od ang. Artificial Intelligence), która jest sukcesywnie rozwijana w Comarch ERP Optima.
Może on udzielić informacji o danych zgromadzonych w systemie, wyjaśni jak działają funkcje programu oraz wykona wybrane czynności zlecone przez Użytkownika. Podstawowe informacje na temat usługi Comarch ChatERP znajdują się pod adresem: https://pomoc.comarch.pl/chat/index.php/kategorie/podstawowe-informacje/.
Uprawnienia do Comarch ChatERP
Comarch ChatERP jest wersją demonstracyjną (BETA) przeznaczoną dla Użytkowników, którym administrator programu nadał do niej uprawnienia. W związku z tym na karcie operatora w Konfiguracji Programu/ Użytkowe/ Operatorzy dostępny jest na zakładce [Parametry] na podzakładce [Wspólne] parametr Prawo do korzystania z ChatERP.
Wyłącznie operator mający ten parametr zaznaczony może korzystać z Inteligentnego asystenta Comarch. Domyślnie żaden operator w programie nie ma zaznaczonego tego parametru. Zaznaczając go Użytkownik otrzymuje komunikat informujący o usłudze:
Comarch ChatERP to eksperymentalna usługa inteligentnego asystenta w fazie testów BETA. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na przesłanie danych zawartych w pytaniach i odpowiedziach do firmy Comarch lub podwykonawców technologicznych. Dane zawarte w pytaniach zależą od Ciebie i zobowiązujesz się do nieprzekazywania w nich danych osobowych. Więcej na temat usługi znajdziesz w pomocy.
Jeżeli Klient Comarch nie zaakceptował jeszcze regulaminu korzystania z usługi Comarch ChatERP, podczas pierwszego zaznaczania tego parametru wyświetlany jest komunikat o treści:
Comarch ChatERP to eksperymentalna usługa wirtualnego asystenta w fazie testów BETA. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na przesłanie danych zawartych w pytaniach i odpowiedziach do firmy Comarch lub podwykonawców technologicznych. Dane zawarte w pytaniach zależą od Ciebie i zobowiązujesz się do nieprzekazywania w nich danych osobowych. Pełna treść regulaminu dostępna jest pod linkiem.
Czy chcesz przejść do strony regulaminu i aktywować usługę?
Link zawarty w komunikacie prowadzi do dokumentu:
https://www.comarch-cloud.pl/files-app/file_5/regulamin-Comarch-ChatERP.pdf
Po wybraniu opcji Tak otwierana jest strona umożliwiająca zaakceptowanie regulaminu:
https://www.erp.comarch.pl/Zgody/1.2/chat-erp/zatwierdzanie
Wybór opcji Nie zamyka okno z komunikatem bez zapisywania zmian.
Jeżeli operator, który nie ma zaznaczonego na swojej karcie parametru Prawo do korzystania z ChatERP ale posiada uprawnienia administratora, uruchomi Inteligentnego asystenta Comarch, otrzyma komunikat o tej samej treści, jak włączając parametr z poziomu Konfiguracji.
Po kliknięciu na przycisk Rozpocznij rozmowę taki Użytkownik przejdzie do Comarch ChatERP a parametr Prawo do korzystania z ChatERP na jego karcie zostanie zaznaczony.
Jeżeli regulamin korzystania z usługi Comarch ChatERP nie został jeszcze zaakceptowany, dla operatora z uprawnieniami administratora wyświetlane jest następujące okno:
W przypadku użytkownika bez prawa do korzystania z ChatERP który nie jest administratorem, przy próbie uruchomienia funkcji pojawia się informacja: W celu włączenia funkcji skontaktuj się z administratorem programu w Twojej firmie.
Korzystanie z Comarch ChatERP
W menu Sztuczna inteligencja w sekcji Asystent AI dostępna jest funkcja
ChatERP. Po jej wybraniu przez operatora z nadanymi uprawnieniami do korzystania z Comarch ChatERP otwierane jest okno Inteligentnego asystenta Comarch:
W dolnej części okna dostępne jest pole służące do wpisania treści pytania. Po wpisaniu treści i kliknięciu przycisku
Wyślij lub naciśnięciu klawisza <Enter> następuje przesłanie zapytania i wyświetlenie przygotowanej przez asystenta odpowiedzi:
Przykładowe pytania jakie mogą zostać zadane to:
Oceń pozytywnie oraz
Oceń negatywnie. Jednocześnie zaznaczona może zostać tylko jedna z nich. W przypadku wybrania negatywnej oceny pojawia się okno umożliwiające podanie powodu takiej oceny otrzymanej odpowiedzi.
Kliknięcie Wyślij powoduje przekazanie uwag do zespołu zajmującego się rozwojem Comarch ChatERP. Po kliknięciu Pomiń okno jest zamykane bez wysyłania informacji.
Comarch ChatERP może również wykonywać wybrane operacje w programie na podstawie poleceń wydawanych przez Użytkownika.
Przykłady takich poleceń skutkujących wykonaniem określonych czynności w programie to:








- Ile jest na stanie towaru Sekator?
- Wyświetl 5 ostatnich faktur na których znajduję się towar Grabie ogrodnicze
- Wyświetl listę faktur sprzedaży dla kontrahentów z Krakowa
- Czy plik JPK_V7 za grudzień 2023 został już wysłany?
- Ile wynosi podatek vat z pliku JPK_V7 za 12/2023 do zapłaty?
- Czy odpis dla Maszyna ogrodnicza za 12/2023 został już wygenerowany?
- Którzy pracownicy mają uprawnienie do obsługi koparki?
- Pokaż pracowników bez wybranego urzędu skarbowego
- Pokaż kto jest dzisiaj nieobecny




- Ustaw limit kredytu 15000 PLN na kontrahencie Aloza
- Wystaw zamówienie na towar Grabie do liści na dodatkowe 200 sztuk
- Dodaj fakturę sprzedaży na towar Sekator 300 sztuk dla kontrahenta ADM
Do czego można wykorzystać Comarch ChatERP?
Comarch ChatERP wspiera Użytkowników programu Comarch ERP Optima w 3 obszarach:
- informowanie o funkcjach programu – Inteligentny asystent Comarch, korzystając z informacji znajdujących się w dokumentacji programu, ułatwia pracę wyjaśniając jak działają funkcje programu i jak wykonać określone operacje;
- informowanie o danych zgromadzonych w programie – Comarch ChatERP umożliwia szybkie uzyskanie informacji o danych zgromadzonych w systemie. Dzięki temu inteligentny asystent wspiera Użytkownika w podejmowaniu trafnych decyzji, oszczędzając czas oraz przyspieszając realizację procesów biznesowych;
- wykonywanie wybranych czynności w programie – Comarch ChatERP wspomaga Użytkownika w wykonywaniu codziennych, powtarzalnych operacji w programie, przyczyniając się do zwiększenia efektywności wykonywanej pracy. Inteligentny asystent wykona wybrane czynności zlecone przez Użytkownika. Wykonywane przez Comarch ChatERP operacje mogą dotyczyć zarówno danych słownikowych, jak i dokumentów.