Comarch ChatERP
Comarch ChatERP to inteligentny asystent wykorzystujący algorytmy sztucznej inteligencji (AI – od ang. Artificial Intelligence), która jest sukcesywnie rozwijana w Comarch ERP Optima.
Może on udzielić informacji o danych zgromadzonych w systemie, wyjaśni jak działają funkcje programu oraz wykona wybrane czynności zlecone przez Użytkownika. Podstawowe informacje na temat usługi Comarch ChatERP znajdują się pod adresem: https://pomoc.comarch.pl/chat/index.php/kategorie/podstawowe-informacje/.
Uprawnienia do Comarch ChatERP
Comarch ChatERP jest wersją demonstracyjną (BETA) przeznaczoną dla Użytkowników, którym administrator programu nadał do niej uprawnienia. W związku z tym na karcie operatora w Konfiguracji Programu/ Użytkowe/ Operatorzy dostępny jest na zakładce [Parametry] na podzakładce [Wspólne] parametr Prawo do korzystania z ChatERP.
Wyłącznie operator mający ten parametr zaznaczony może korzystać z Inteligentnego asystenta Comarch. Domyślnie żaden operator w programie nie ma zaznaczonego tego parametru. Zaznaczając go Użytkownik otrzymuje komunikat informujący o usłudze:
Comarch ChatERP to eksperymentalna usługa inteligentnego asystenta w fazie testów BETA. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na przesłanie danych zawartych w pytaniach i odpowiedziach do firmy Comarch lub podwykonawców technologicznych. Dane zawarte w pytaniach zależą od Ciebie i zobowiązujesz się do nieprzekazywania w nich danych osobowych. Więcej na temat usługi znajdziesz w pomocy.
Jeżeli Klient Comarch nie zaakceptował jeszcze regulaminu korzystania z usługi Comarch ChatERP, podczas pierwszego zaznaczania tego parametru wyświetlany jest komunikat o treści:
Comarch ChatERP to eksperymentalna usługa wirtualnego asystenta w fazie testów BETA. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na przesłanie danych zawartych w pytaniach i odpowiedziach do firmy Comarch lub podwykonawców technologicznych. Dane zawarte w pytaniach zależą od Ciebie i zobowiązujesz się do nieprzekazywania w nich danych osobowych. Pełna treść regulaminu dostępna jest pod linkiem.
Czy chcesz przejść do strony regulaminu i aktywować usługę?
Link zawarty w komunikacie prowadzi do dokumentu:
https://www.comarch-cloud.pl/files-app/file_5/regulamin-Comarch-ChatERP.pdf
Po wybraniu opcji Tak otwierana jest strona umożliwiająca zaakceptowanie regulaminu:
https://www.erp.comarch.pl/Zgody/1.2/chat-erp/zatwierdzanie
Wybór opcji Nie zamyka okno z komunikatem bez zapisywania zmian.
Jeżeli operator, który nie ma zaznaczonego na swojej karcie parametru Prawo do korzystania z ChatERP ale posiada uprawnienia administratora, uruchomi Inteligentnego asystenta Comarch, otrzyma komunikat o tej samej treści, jak włączając parametr z poziomu Konfiguracji.
Po kliknięciu na przycisk Rozpocznij rozmowę taki Użytkownik przejdzie do Comarch ChatERP a parametr Prawo do korzystania z ChatERP na jego karcie zostanie zaznaczony.
Jeżeli regulamin korzystania z usługi Comarch ChatERP nie został jeszcze zaakceptowany, dla operatora z uprawnieniami administratora wyświetlane jest następujące okno:
W przypadku użytkownika bez prawa do korzystania z ChatERP który nie jest administratorem, przy próbie uruchomienia funkcji pojawia się informacja: W celu włączenia funkcji skontaktuj się z administratorem programu w Twojej firmie.
Korzystanie z Comarch ChatERP
W menu Sztuczna inteligencja w sekcji Asystent AI dostępna jest funkcja ChatERP. Po jej wybraniu przez operatora z nadanymi uprawnieniami do korzystania z Comarch ChatERP otwierane jest okno Inteligentnego asystenta Comarch:
W dolnej części okna dostępne jest pole służące do wpisania treści pytania. Po wpisaniu treści i kliknięciu przycisku Wyślij lub naciśnięciu klawisza <Enter> następuje przesłanie zapytania i wyświetlenie przygotowanej przez asystenta odpowiedzi:
Przykładowe pytania jakie mogą zostać zadane to:
- Ile jest na stanie towaru Sekator?
- Wyświetl 5 ostatnich faktur na których znajduję się towar Grabie ogrodnicze
- Wyświetl listę faktur sprzedaży dla kontrahentów z Krakowa
- Czy plik JPK_V7 za grudzień 2023 został już wysłany?
- Ile wynosi podatek vat z pliku JPK_V7 za 12/2023 do zapłaty?
- Czy odpis dla Maszyna ogrodnicza za 12/2023 został już wygenerowany?
- Którzy pracownicy mają uprawnienie do obsługi koparki?
- Pokaż pracowników bez wybranego urzędu skarbowego
- Pokaż kto jest dzisiaj nieobecny
- Ustaw limit kredytu 15000 PLN na kontrahencie Aloza
- Wystaw zamówienie na towar Grabie do liści na dodatkowe 200 sztuk
- Dodaj fakturę sprzedaży na towar Sekator 300 sztuk dla kontrahenta ADM
Do czego można wykorzystać Comarch ChatERP?
Comarch ChatERP wspiera Użytkowników programu Comarch ERP Optima w 3 obszarach:
- informowanie o funkcjach programu – Inteligentny asystent Comarch, korzystając z informacji znajdujących się w dokumentacji programu, ułatwia pracę wyjaśniając jak działają funkcje programu i jak wykonać określone operacje;
- informowanie o danych zgromadzonych w programie – Comarch ChatERP umożliwia szybkie uzyskanie informacji o danych zgromadzonych w systemie. Dzięki temu inteligentny asystent wspiera Użytkownika w podejmowaniu trafnych decyzji, oszczędzając czas oraz przyspieszając realizację procesów biznesowych;
- wykonywanie wybranych czynności w programie – Comarch ChatERP wspomaga Użytkownika w wykonywaniu codziennych, powtarzalnych operacji w programie, przyczyniając się do zwiększenia efektywności wykonywanej pracy. Inteligentny asystent wykona wybrane czynności zlecone przez Użytkownika. Wykonywane przez Comarch ChatERP operacje mogą dotyczyć zarówno danych słownikowych, jak i dokumentów.