Zbiór zapytań/funkcji obsługiwanych przez ChatERP w programie Comarch ERP Optima

Płace i Kadry

Przykładowe pytania dotyczące modułu  Płace i kadry jakie można zadać w ChatERP:
  • Wskaż pracowników, dla których nie została naliczona deklaracja PIT-11 za rok 2024.
  • Którzy pracownicy mają uprawnienie do obsługi koparki?
  • W jakich dniach E001 ma zaplanowany urlop?
  • Pokaż kto jest dzisiaj nieobecny.
  • Pokaż kto ukończył w poprzednim roku podaną liczbę lat.
  • Pokaż komu wygasła ważność badań lekarskich.
  • Pokaż pracowników z umowami zlecenie o symbolu UMW.
  • Pokaż pracowników bez wybranego urzędu skarbowego.
  • Pokaż kto ma podpięty dodatek ‘Premia uznaniowa’.
  • Pokaż kto ma podpięty akord ‘Nazwa akordu’.
  • Pokaż, kto ma podpięte zajęcie wynagrodzenia.
  • Pokaż pracowników z atrybutem ‘Nazwa atrybutu’.
  • Pokaż obcokrajowców z kodem kraju obywatelstwa DE.
  • Pokaż pracowników etatowych oddelegowanych w dniu dzisiejszym za granicę.
  • Pokaż pracowników tymczasowych.
  • Pokaż nieobecnych z miesiąca 10 roku 2024.
  • Kto ma niewykorzystany  urlop za poprzedni rok?
  • Kto wykorzystał limit pracy zdalnej okazjonalnej?
  • Pokaż pracowników, którzy są uczestnikami PPK
  • Ile dni pracy zdalnej okazjonalnej wykorzystał pracownik E001 w tym roku?
  • Kto przekroczył próg podatkowy w roku ?
  • Ile dni urlopu wypoczynkowego pozostało pracownikowi E001?
  Przykłady poleceń obsługiwanych przez ChatERP:
  • Dodaj urlop wypoczynkowy pracownikowi E001 na 01.06.2024
  • Wpisz pracę zdalną  pracownikowi E001 na dzień 18.10.2024.
  • Dodaj pracownikowi E001 dodatek ‘Premia uznaniowa’ od  10.2024.
  • Zmień stawkę zaszeregowania pracownikowi E_007 od 01.12.2024.
  • Dodaj pracownikowi E001 diety za okres 1.01.2024 – 31.01.2024 na kwotę 5000 zł kraj Albania.
  • Dodaj pracownikowi E001 atrybut ABC
  • Dodaj pracownikowi E001 limit urlopu wypoczynkowego za 2024 rok.
  • Zmień pracownikowi E001 wydział na Administracja od dnia 01.01.2024.
  • Dodaj pracownikowi E001 datę przystąpienia do PPK od 01.01.2024.
  • Wyrejestruj pracownika E001 z ubezpieczeń z dniem 31.12.2024, kod 100.

Księgowość

Przykłady poleceń obsługiwanych przez ChatERP:
  • Znajdź w 2024 roku wszystkie zapisy księgowe na kwotę 100 zł
  • Dodaj i zablokuj deklarację VAT-UE za 10/2024
  • Sprawdź w rejestrze VAT zakupów czy istnieje wpis na kwotę 560 zł w 2024 roku
  • Zmień na fakturze FZ/50468 w Rejestrze VAT kolumnę KPiR na 13. Inne i zaksięguj.
  Przykładowe pytania jakie można zadać w ChatERP:
  • Jaka jest suma obrotów konta 201 w bieżącym miesiącu?
  • Jaka jest wysokość podatku CIT-8 do zapłaty za 09/2024?
  • Kiedy została wysłana deklaracja CIT-8 za rok 2023?
  • W jakich miesiącach 2024 roku istnieją zapisy w buforze w KPiR?
  • Czy plik JPK_V7 za 09/2024 został wysłany / ma pobrane UPO?
  • Jaka jest suma faktur znajdujących się w rejestrze SPRZEDAŻ w 2024 roku?
  • Ile jest faktur w rejestrze VAT sprzedaży w 09/2024?
  • Jaka jest kosztowa wartość miesięcznego odpisu amortyzacyjnego środka trwałego KOPARKA GĄSIENICOWA w 09/2024?
  • Jaka jest bilansowa wartość miesięcznego odpisu amortyzacyjnego środka trwałego KOPARKA GĄSIENICOWA w 09/2024?
  • Jaka jest stawka amortyzacji środka trwałego WÓZEK WIDŁOWY?
  • Jaka jest metoda amortyzacji środka trwałego WÓZEK WIDŁOWY?

Handel z magazynem

Przykładowe pytania dotyczące modułu Handel z magazynem jakie można zadać w ChatERP: Kontrahenci i Faktury:
  • Ilu kontrahentów mam w programie.
  • Wyświetl N ostatnich faktur dla kontrahenta XYZ.
  • Wyświetl listę nierozliczonych faktur dla kontrahenta XYZ.
  • Ile jest łącznie faktur dla kontrahenta ABC.
  • Wyświetl limit płatności dla kontrahenta XYZ.
  • Wyświetl faktury do zatwierdzenia dla kontrahenta ABC.
  • Jakie mam faktury od kontrahenta o numerze NIP XYZ.
  • Wyświetl fakturę sprzedaży, której płatność jest przeterminowana najdłużej.
  • Wyświetl kontrahenta z największą ilością faktur sprzedaży.
  • Wyświetl listę faktur sprzedaży dla kontrahentów z miasta Y.
  • Wyświetl faktury sprzedaży na których wybrana jest forma płatności A.
  • Wyświetl faktury nie przekształcone do WZ.
  • Wyświetl WZ które nie zostały przekształcone do FS.
  • Jaki jest numer ostatniej faktury sprzedaży.
  • Wyświetl paragony na których znajduję się towar XYZ.
  • Pokaż listę produktów sprzedanych dla kontrahenta XYZ w okresie od x do y.
  • Wyświetl N kontrahentów dla jakich była największa sprzedaż w rok.
  • Wyświetl kontrahentów, którzy posiadają przypisany schemat windykacji X.
  • Wyświetl dokument z największą marżą w roku YYYY.
  • Podaj marżę z dokumentów sprzedażowych dla kontrahenta ABC w okresie od A do B.
  • Wyświetl n faktur zakupu o największej wartości.
  • Wyświetl fakturę zakupu na kwotę x.
  • Jaki standardowy rabat ma kontrahent XYZ.
  • Jaka jest cena domyślna dla kontrahenta XYZ.
  • Jaki rabat ma kontrahent ABC na towar XYZ.
  • Wyświetl kontrahentów o takiej samej nazwie.
  • Wyświetl listę kontrahentów bez opiekuna.
  Towary i Produkty:
  • Wyświetl N ostatnich faktur na których znajduję się towar XYZ.
  • Wyświetl N towarów, które były najczęściej sprzedawanych w okresie od X do Y.
  • Wyświetl produkty z kodem CN: ABC.
  • Wyświetl listę towarów z przypisanym do nich producentem.
  • Wyświetl ile towaru ABC zostało sprzedane w okresie od A do B.
  • Wyświetl EAN towaru XYZ.
  • Wyświetl magazyn na którym jest najwięcej towaru ABC.
  • Czy w dniu yyyy-mm-dd został sprzedany towar A.
  • Pokaż produkty, dla których w esklep ustawiono atrybut czasowy: Nowość.
  • Pokaż listę produktów dostarczanych przez kontrahenta XYZ.
  • Pokaż zamienniki dla produktu XYZ.
  • Pokaż produkty, dla których dodano zestawy promocyjne.
  • Wyświetl wartość sprzedaży dla towaru ABC w okresie od A do B.
  • Ile jest na stanie towaru XYZ.
  • Ile waży towar XYZ.
  • Jakie są wymiary towaru XYZ.
  • Jaki kod CN jest przypisany dla towaru ABC.
  • Ile towarów złożonych mam dodanych w cenniku.
  • Ile towarów prostych mam dodanych w cenniku.
  • Jaka jest cena X dla towaru XYZ.
  • Wyświetl produkty, które nie posiadają tłumaczeń
  • Pokaż produkty z przypisaną stawką VAT w procedurze OSS.
  Magazyn i Rezerwacje:
  • Wyświetl rezerwacje odbiorcy, które pochodzą z Comarch e-Sklep/e-Sale .
  • Wyświetl rezerwacje, dla których nie zostało wygenerowane Zlecenie nadania przesyłki.
  • Wyświetl rezerwacje odbiorcy o statusie do realizacji.
  • Jaka jest wartość magazynu X na dzień A.
  • Wyświetl wartość dokumentów WZ dla kontrahenta ABC w okresie od A do B.
  • Wyświetl ostatni dokument wydania zewnętrznego.
  Przykłady poleceń obsługiwanych przez ChatERP:
  • Dodaj kontrahenta o numerze nip XXX.
  • Ustaw formę płatności XXX dla kontrahenta XYZ.
  • Ustaw termin płatności na Y dni dla kontrahenta XYZ.
  • Zarezerwuj kontrahentowi XYZ towar XXX.
  • Wystaw fakturę dla XYZ na 300 sztuk towaru XXX.
  • Zatwierdź fakturę o numerze XXX.
  • Zatwierdź wszystkie faktury od dnia XXX do dnia ZZZ.
  • Zablokuj wystawianie dokumentów sprzedaży dla kontrahenta XYZ.
  • Zablokuj wysyłanie dokumentów do KSeF dla kontrahenta XYZ.
  • Wystaw zamówienie na 200 sztuk towaru XYZ.
  • Ustaw limit kredytu KKK dla kontrahenta XYZ.
  • Ustaw granicę ceny minimalna marża Y dla towaru XYZ.
  • Ustaw granicę ceny maksymalny rabat Y dla towaru XYZ.
  • Ustaw cenę domyślną ABC dla grupy towarowej XYZ.
  • Ustaw cenę domyślną ABC dla kontrahenta XYZ.
  • Ustaw cenę domyślną ABC dla kontrahentów z grupy XYZ.
  • Ustaw rabat standardowy Y dla kontrahenta XYZ.
  • Ustaw minimalną ilość XXX zamówienia dla towaru ABC.
  • Zaznacz parametr Zgoda na automatyczną wysyłkę faktur drogą elektroniczną na kontrahencie XYZ.
  • Wykonaj import kursów walut do programu od dnia DDD.
  • Wykonaj import banków.
  • Zweryfikuj kontrahenta XYZ w VIES.
  • Sprawdź status vat dla kontrahenta XYZ.
  • Odbierz UPO dla faktur wysłanych do KSeF.

Wspólne

Przykładowe pytania jakie można zadać w ChatERP:
  • Podaj dane kontaktowe kontrahenta XYZ.
  • Jaki jest kurs dla waluty AAA na dzień XYZ.
  • Wyświetl kontrahentów z grupy A.
  • Wyświetl kontrahentów z miasta A.

Serwis

Przykładowe pytania jakie można zadać w ChatERP:
  • Wyświetl zlecenia serwisowe, w których występuje urządzenia.
  • Wyświetl zlecenia serwisowe, które kończą się w miesiącu MM-YYYY