Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe w przeglądarce

Logowanie do programu

Jak zalogować się do modułu Operacje Wielofirmowe w przeglądarce?

Logowanie do Comarch ERP Optima w przeglądarce wymaga posiadania konta w Comarch Cloud Portal. Konto to pozwala na dostęp do takich usług jak Asysta Comarch, Indywidualne Strony Klientów oraz Comarch IBARD.
 
  1. Wejdź na stronę: https://optima.online.comarch.pl i zaloguj się, wpisując swój adres e-mail oraz hasło do Comarch Cloud Portal.
  2. W następnym kroku należy wprowadzić nazwę użytkownika oraz hasło, które służą do logowania się do Comarch ERP Optima Chmura Standard, a następnie kliknąć przycisk Połącz konto. Szczegóły przedstawione są na poniższym obrazku.
  3. Następnie należy wprowadzić Operatora i hasło używane do logowania w Comarch ERP Optima:
  4. Ostatni krok to wybór firmy, po którym można rozpocząć pracę w programie.
Łączenie kont jest jednorazowe. Kolejne logowanie odbywa się już tylko za pomocą e-maila i hasła opisanego w punkcie 1.

W jaki sposób wylogować się z programu Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe w wersji w przeglądarce?

Aby wykonać poprawne wylogowanie z programu Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe w wersji w przeglądarce należy na oknie programu w panelu górnym w prawym rogu kliknąć ikonę z nazwą firmy oraz danymi zalogowanego operatora i po rozwinięciu tej opcji kliknąć przycisk Wyloguj.

Operacje seryjne

Jak seryjnie zmienić wysokość stawki podatku CIT?

Aby seryjnie zmienić wysokość stawki podatku CIT należy na liście Operacje wielofirmowe zaznaczyć firmy a następnie w prawym dolnym rogu kliknąć ikonę trzech kropek. Po rozwinięciu ikony należy wybrać opcję Parametry i kolejno wybrać opcję Stawka podatku CIT. Po wybraniu tej opcji pojawi się okno dot. zmiany wartości tego parametru, gdzie należy uzupełnić wartość stawki podatku CIT oraz miesiąc i rok od którego taka stawka ma obowiązywać. Po ustawieniu danych wartości na oknie należy zapisać ustawienia klikając w przycisk Zapisz. Gdy proces zmiany ustawień parametru w zaznaczonych firmach się zakończy pojawi się okno z podsumowaniem wykonywanej operacji.

Jak seryjnie generować deklaracje i pliki JPK w module Operacje wielofirmowe?

W celu seryjnego wygenerowania deklaracji i plików JPK_V7 należy w pierwszej kolejności nad listą firm w nagłówku wskazać w polu Miesiąc i rok za jaki okres deklaracje/pliki mają zostać przeliczone a na liście Operacje wielofirmowe, których mają zostać przeliczone deklaracje lub pliki JPK_V7. Po zaznaczeniu odpowiednich firm należy w prawym dolnym rogu rozwinąć przycisk Deklaracje i zaliczki a następnie wybrać opcję Utwórz i wskazać odpowiedni wariant deklaracji/zaliczek do wygenerowania. Lista możliwych do wygenerowania deklaracji/zaliczek z poziomu Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe dostępna jest w artykule Jakie operacje seryjne są dostępne w module Operacje wielofirmowe w przeglądarce? Gdy proces generowania plików JPK_V7/deklaracji/zaliczek się zakończy pojawi się okno z podsumowaniem wykonywanej operacji. W podsumowaniu może pojawić się informacja o wygenerowanych plikach JPK_V7/deklaracjach/zaliczkach lub jeśli w danej firmie już będzie przeliczony plik JPK_V7/deklaracja/zaliczka za wskazany okres to pojawi się stosowna informacja o tym. W przypadku wygenerowania zaliczek na PIT/CIT zaliczki te można następnie zatwierdzić. W przypadku plików JPK_V7 oraz deklaracji rocznych PIT/CIT oraz ZUS DRA pliki/deklaracje można kolejno seryjnie zatwierdzić, wysłać do systemu e-Deklaracje oraz odebrać dla nich UPO jeśli wysyłka się powiodła.

Jak seryjnie ustawić zwolnienie z opłacania składek wielu firm w module Operacje wielofirmowe?

W celu seryjnego ustawienia zwolnienia z opłacania składek ZUS należy na liście operacji wielofirmowych zaznaczyć firmy, w których powinny zostać naniesione zmiany a następnie po kliknięciu w znajdującą się w prawym dolnym rogu ikonę trzech kropek wybrać opcję Ustaw zwolnienie z opłacania składek. Na oknie Ustawienie zwolnienia z opłacania składek ZUS należy wskazać okres, w którym ma zostać odnotowane zwolnienie. Domyślnie wyświetlany jest ten sam miesiąc i rok, który został wybrany na liście operacji wielofirmowych. Po wybraniu opcji Zapisz wyświetlone zostanie okno ustawiania zwolnienia z opłacania składek ZUS właścicieli za dany okres. Podczas ustawiania zwolnienia w pierwszej kolejności sprawdzane jest czy w danej bazie znajdują się właściciele zatrudnieni w danym okresie oraz czy w tym okresie istnieje już zapisane w danych właściciela zwolnienie z opłacania składek, jeżeli nie to taka informacja zostaje dodana. W trakcie trwania operacji na oknie będą dostępne przyciski Przerwij operację i Zamknij. Po zakończeniu operacji pojawi się okno z informacją o przebiegu operacji.

Jakie operacje seryjne są dostępne w module Operacje wielofirmowe w przeglądarce?

W programie Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe w wersji w przeglądarce operacje seryjne dostępne są po wejściu z panelu bocznego do pozycji Operacje wielofirmowe i zaznaczeniu wszystkich bądź wybranych firm na liście Operacje wielofirmowe i rozwinięciu odpowiednio opcji Eksportuj do PDF, Deklaracje i zaliczki lub ikony trzech kropek dostępnych w prawym dolnym rogu. Po rozwinięciu przycisku Eksportuj do PDF dostępna jest opcja:
  • eksport do pliku PDF informacji o podatkach i składkach ZUS.
Po rozwinięciu przycisku Deklaracje i zaliczki istnieje możliwość:
  • tworzenia:
    • plików JPK_V7 oraz deklaracji VAT-UE, VAT-8 oraz VAT-9M,
    • zaliczek PIT-36/PIT-36L, PIT-28, CIT-8, PIT-4R oraz PIT-8AR,
    • deklaracji rocznych: PIT-36/PIT-36L, PIT-28, CIT-8, PIT-4R, PIT-8AR, PIT-11 oraz ZUS DRA,
  • zatwierdzania:
    • plików JPK_V7 oraz deklaracji VAT-UE, VAT-UEK, VAT-8, VAT-9M oraz VAT-27,
    • zaliczek PIT-36/PIT-36L, PIT-28, CIT-8, PIT-4R oraz PIT-8AR,
    • deklaracji rocznych: PIT-36/PIT-36L, PIT-28, CIT-8, PIT-4R, PIT-8AR, PIT-11 oraz ZUS DRA,
  • wysyłki do systemu e-Deklaracje:
    • plików JPK_V7 oraz deklaracji VAT-UE, VAT-UEK, VAT-8, VAT-9M oraz VAT-27,
    • deklaracji rocznych: PIT-36/PIT-36L, PIT-28, PIT-37, CIT-8, CIT-8E, CIT-10Z, IFT-2, IFT-2R, PIT-4R, PIT-8AR, PIT-11 oraz ZUS DRA,
  • odbioru Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO) dla:
    • plików JPK_V7 oraz deklaracji VAT-UE, VAT-UEK, VAT-8, VAT-9M oraz VAT-27,
    • deklaracji rocznych: PIT-36/PIT-36L, PIT-28, PIT-37, CIT-8, CIT-8E, CIT-10Z, IFT-2, IFT-2R, PIT-4R, PIT-8AR, PIT-11 oraz ZUS DRA.
Klikając w opcję trzech kropek istnieje możliwość seryjnego:
  • naliczenia i zatwierdzenia wypłat właścicieli,
  • ustawienia zwolnienia z opłacania składek ZUS,
  • dodawania dokumentów amortyzacji dla środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  • generowania poniższych raportów:
    • Czas pracy łączny – wyświetla łączny czas pracy poszczególnych operatorów na zaznaczonych firmach z podziałem na kategorie oraz z informacją o stawce i koszcie,
    • Czas pracy operatora – czas pracy operatora zalogowanego do Operacji wielofirmowychz podziałem na kolejne firmy i kategorie wraz z informacją o stawce i koszcie,
    • Czas pracy wszystkich operatorów – informacje na temat czasu pracy wszystkich operatorów z podziałem na kolejne firmy i kategorie, wraz z informacją o stawce i koszcie,
    • Dokumenty modyfikowane –  wyświetla informacje dotyczące między innymi ilości dokumentów wprowadzonych przez danego pracownika (operatora) w zadanym okresie oraz wyświetla informacje na temat tego, ile z powyższych dokumentów zostało zmodyfikowanych przez innego pracownika (operatora).
    • Dokumenty niezaksięgowane – lista dokumentów, które podlegają księgowaniu, ale nie zostały jeszcze zaksięgowane,
    • Dokumenty otrzymane od klientów – raport informuje o ilości przesłanych dokumentów przez klientów biura za pomocą mechanizmu Internetowej Wymiany Dokumentów (IWD) we wskazanym okresie,
    • Dokumenty wprowadzone – wszystkie wprowadzone dokumenty w zadanym okresie, biorąc pod uwagę datę dokumentu lub datę wprowadzenia,
    • Kwoty wynagrodzeń – obejmuje łączną kwotę wypłaty z podziałem na poszczególne formy płatności wraz z terminem,
    • Limit – kasa fiskalna – – sumuje kwotę netto Faktur Sprzedaży, które mają zaznaczony parametr Sprzedaż detaliczna, dla danej firmy w określonym okresie wg daty sprzedaży faktury,
    • Limit – obowiązek VAT – pomaga kontrolować, czy w wybranym okresie suma kwot netto z pozycji Faktur Sprzedaży z Rejestrów VAT (ze stawką różną od NP) nie przekroczyła limitu określonego w programie Comarch ERP Optima w zakładce w zakładce Konfiguracja programu/ Księgowość/ Limity,
    • Limit – pełna księgowość – pomaga kontrolować, czy w wybranym okresie suma przychodów w KPiR nie przekroczyła limitu określonego w programie Comarch ERP Optima w zakładce w zakładce Konfiguracja programu/ Księgowość/ Limity,
    • Limit – ryczałt – pomaga kontrolować, czy w wybranym okresie suma przychodów w ewidencji ryczałtowej nie przekroczyła limitu określonego w programie Comarch ERP Optima w zakładce Konfiguracja programu/ Księgowość/ Limity,
    • Podatki do zapłaty – lista deklaracji podatkowych oraz DRA wraz z kwotą należną do zapłaty do Urzędu Skarbowego,
    • Przychody (ryczałt) – prezentuje przychody osiągnięte w zadanym okresie przez podatników rozliczających się na podstawie ryczałtu ewidencjonowanego,
    • Przychody / koszty (PIT/CIT)  – prezentuje informację na temat osiągniętych przychodów i kosztów danej firmy lub wspólnika (w zależności od zaznaczonego w konfiguracji programu Comarch ERP Optima parametru Księgowość kontowalub Księga podatkowa) narastająco od początku roku kalendarzowego – dla zaliczek PIT i od początku okresu obrachunkowego – dla zaliczek CIT,
    • Statusy e-Deklaracji – wyświetla wszystkie deklaracje w wybranym okresie wraz z ich stanem,
    • Statusy JPK – wyświetla wszystkie pliki JPK w wybranym okresie wraz z ich stanem,
    • Zadania do wykonania –  wyświetla listę zadań do wykonania dla danego operatora we wszystkich firmach,
    • Zapisy księgowe (KPiR i ryczałt) – wyświetla informacje na temat ilości zapisów księgowych wprowadzonych w danym okresie do księgi podatkowej lub ewidencji ryczałtowej,
    • Zapisy w dzienniku – wyświetla informacje na temat ilości zapisów księgowych wprowadzonych w danym okresie do dzienników.
  • Zmodyfikowania parametrów dotyczących:
    • automatycznego przenoszenia dokumentów z Handlu do Rejestrów VAT,
    • weryfikacji rachunków bankowych,
    • wysokości stawki podatku CIT,
    • wysokości składki wypadkowej,
    • wstawiania świąt do kalendarza.

Jak seryjnie naliczyć i wysłać deklarację ZUS DRA dla wielu firm w module Operacje wielofirmowe?

Seryjne naliczanie, zatwierdzanie, wysyłka ZUS DRA bezpośrednio do ZUS oraz odbiór UPO są dostępne z poziomu listy operacji wielofirmowych. Naliczanie i wysyłka deklaracji składa się z poszczególnych kroków: Tworzenie i zatwierdzanie deklaracji ZUS DRA W celu seryjnego naliczenia deklaracji należy zaznaczyć wybrane firmy a następnie w prawym dolnym rogu rozwinąć opcje Deklaracje i zaliczki/Utwórz/Deklaracje ZUS DRA. Po wybraniu opcji Utwórz/Deklaracje ZUS DRA zostanie wyświetlone okno, na którym dostępne będą przyciski Utwórz i zatwierdź oraz Utwórz. Wybranie przycisku Utwórz i zatwierdź spowoduje, że naliczona deklaracja będzie automatycznie zatwierdzana na stałe. Opcja Utwórz skutkuje naliczeniem deklaracji ZUS DRA, którą następnie po zatwierdzeniu będzie można wysłać bezpośrednio do ZUS. W sytuacji gdy podczas naliczania deklaracji została wybrana opcja Utwórz, w celu seryjnego zatwierdzenia naliczonych deklaracji ZUS DRA należy zaznaczyć wybrane firmy a następnie w prawym dolnym rogu rozwinąć opcje Deklaracje i zaliczki/Zatwierdź/Deklaracje ZUS DRA. Wysyłka deklaracji ZUS DRA W celu seryjnej wysyłki ZUS DRA należy zaznaczyć wybrane firmy a następnie w prawnym dolnym rogu okna wybrać opcję Deklaracje i zaliczki/Wyślij do urzędu/Deklaracje ZUS DRA. Po wybraniu opcji Wyślij pojawia się okno podpisu cyfrowego. Podpisane deklaracje zostaną przesłane bezpośrednio do ZUS. Odbiór UPO Przetworzenie nadesłanych dokumentów w ZUS powoduje wygenerowanie potwierdzenia, które zawiera informacje o przyjęciu dokumentów lub przyczynie ich odrzucenia. Odbiór UPO jest dostępny po wybraniu opcji Deklaracje i zaliczki/Odbierz UPO /Deklaracje ZUS DRA.
Uwaga
Operacje wielofirmowe w wersji w przeglądarce umożliwiają opuszczenie okna wykonywania operacji seryjnych w trakcie ich wykonywania. Wykonywanie akcji w tle nie dotyczy wysyłki deklaracji.

Jak seryjnie wstawić święta do kalendarzy dla wielu firm w module Operacje wielofirmowe?

W celu seryjnego wstawienia świąt należy na liście operacji wielofirmowych zaznaczyć firmy, w których powinny zostać naniesione zmiany, a następnie w prawym dolnym rogu rozwinąć dostępne pod ikoną trzech kropek opcje i wybrać Parametry/ Wstawianie świąt. Po wyborze opcji Wstawianie świąt wywołane zostanie okno, w którym należy zdecydować czy wstawić święta jedynie do kalendarza Standard, czy do wszystkich kalendarzy dostępnych w bazie. W oknie zostanie wyświetlona informacja dotycząca danego roku, natomiast istnieje możliwość modyfikacji tej daty. Domyślnie zaznaczony parametr Zamieniaj zdefiniowane dni spowoduje, iż święta zostaną naniesione bez względu na to czy dni, w których chcemy dodać informację były już wcześniej zdefiniowane. Przy odznaczonym parametrze święta zostaną naniesione jedynie na dni, które nie zostały wcześniej zmodyfikowane. Po kliknięciu opcji Zapisz pojawi się okno z informacją o przebiegu operacji.
Uwaga
Operacje wielofirmowe w wersji w przeglądarce umożliwiają opuszczenie okna wykonywania operacji seryjnych w trakcie ich wykonywania.

W jaki sposób seryjnie wygenerować raport zawierający informację o ilości niezaksięgowanych dokumentów za wskazany okres?

Aby wygenerować raport zawierający informacje o ilości niezaksięgowanych dokumentów we wskazanym przez użytkownika okresie, należy w pierwszej kolejności na liście Operacje wielofirmowe zaznaczyć te firmy dla których ma zostać wygenerowany taki raport. Następnie w prawym dolnym rogu należy kliknąć w ikonę trzech kropek i wybrać opcję Raporty. Pojawi się okno z wyborem raportu. Z rozwijalnej listy należy wybrać raport Dokumenty niezaksięgowane i w polu Zakres dat wskazać okres za jaki dany raport ma zostać wygenerowany. Zakres dat można wpisać ręcznie lub wybrać z dostępnego kalendarza klikając w ikonę . Po wskazaniu rodzaju raportu oraz zakresu dat należy kliknąć przycisk Generuj. Program wygeneruje raport prezentujący informacje na temat ilości niezaksięgowanych dokumentów w zaznaczonych firmach wraz z ich typem oraz statusem. Wygenerowany raport można zamknąć poprzez kliknięcie ikony albo przycisku Anuluj lub pobrać do pliku w formacie .xls klikając przycisk Pobierz. W analogiczny sposób generowane są pozostałe raporty dostępne w programie Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe. Rodzaj raportów możliwych do wygenerowania wraz z ich objaśnieniami został opisany w artykule Jakie operacje seryjne są dostępne w module Operacje wielofirmowe w przeglądarce?

Jak seryjnie naliczyć wypłaty wielu firm w module Operacje wielofirmowe?

Funkcja seryjnego naliczania i zatwierdzania wypłat dla właścicieli  umożliwia naliczanie wypłat dla właścicieli i osób współpracujących w zaznaczonych bazach. W pierwszej kolejności weryfikowane jest czy w danej bazie znajdują się właściciele zatrudnieni w danym okresie oraz czy w tym okresie istnieje już lista płac o rodzaju Właściciele, jeżeli nie to lista zostaje dodana, następuje naliczenie, a następnie zamknięcie wypłat i listy. Jeżeli taka lista w zadanym okresie już występuje w bazie to wypłaty naliczane są na istniejącej liście. W przypadku kiedy w danej firmie nie ma schematu numeracji list płac o rodzaju Właściciel wypłaty dla właścicieli i osób współpracujących nie zostaną naliczone. W sytuacji kiedy lista płac posiada już naliczone wypłaty operacja seryjnego naliczania i zamykania wypłat właścicieli zamyka listy płac wraz z naliczonymi wypłatami. Aby seryjnie naliczyć wypłaty w wielu firmach, należy z poziomu operacji wielofirmowych zaznaczyć firmy, w których powinny zostać naniesione zmiany a następnie w prawym dolnym rogu rozwinąć opcje dostępne pod ikoną trzech kropek i wybrać Nalicz wypłaty właścicieli. Na oknie Naliczanie i zatwierdzanie wypłat właścicieli należy wskazać wybrany okres. Domyślnie wyświetlany jest ten sam miesiąc i rok, który został wybrany na liście operacji wielofirmowych. Po wybraniu opcji Nalicz i zatwierdź wyświetlone zostanie okno naliczania i zatwierdzania wypłat właścicieli za dany okres. Jeśli operacja będzie w trakcie na oknie będą dostępne przyciski Przerwij operację i Zamknij. Po zakończeniu operacji pojawi się okno z informacją o przebiegu operacji. Z jego poziomu będzie możliwość wyeksportowania listy błędów.

Jak seryjnie dodać amortyzację dla środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w module Operacje wielofirmowe?

Aby seryjnie wygenerować amortyzację dla środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w module Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe, należy na liście Operacje wielofirmowe zaznaczyć te firmy, dla których chcemy wykonać tę operację seryjną a następnie w prawym dolnym rogu rozwinąć ikonę trzech kropek i wybrać opcję Dodaj dokumenty amortyzacji. Pojawi się okno na którym należy wskazać okres za który dokumenty amortyzacji mają zostać dodane. Po wskazaniu okresu i naciśnięciu Dodaj program rozpocznie proces dodawania dokumentów amortyzacji dla wszystkich środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych znajdujących się w zaznaczonych na liście firmach. Gdy proces ten się zakończy pojawi się okno z podsumowania dodawania dokumentów amortyzacji. Domyślnie okno z podsumowaniem pokazuje błędy i ostrzeżenia, które wystąpiły w chwili dodawania dokumentów amortyzacji. Na oknie tym można również zaznaczyć opcję Pokaż pomyślne i wtedy okno to zaprezentuje zarówno błędy/ostrzeżenia jak i pomyślnie wykonane akcje.

Jak seryjnie naliczyć oraz wysłać do urzędu skarbowego plik JPK_V7 dla wielu firm w module Operacje wielofirmowe?

Aby w module Operacje wielofirmowe seryjnie naliczyć plik JPK_V7 dla wielu firm jednocześnie, należy w pierwszej kolejności nad listą firm w nagłówku wskazać w polu Miesiąc i rok za jaki okres pliki mają zostać przeliczone a następnie na liście Operacje wielofirmowe zaznaczyć firmy dla których operacja ta ma zostać wykonana a następnie. Kolejnym krokiem jest kliknięcie w prawym dolnym rogu w przycisk Deklaracje i zaliczki i wybranie opcji Utwórz i kolejno Deklaracje VAT/JPK_V7. Na oknie Tworzenie deklaracji VAT/JPK_V7 należy wybrać opcję JPK_V7 i nacisnąć przycisk Utwórz lub Utwórz i zatwierdź. Gdy proces generowania plików się zakończy pojawi się okno z podsumowaniem wykonywanej operacji. W przypadku naciśnięcia przycisku Utwórz i zatwierdź pliki JPK_V7 w zaznaczonych firmach zostaną utworzone i od razu będą miały status zatwierdzone. W przypadku naciśnięcia przycisku Utwórz kolejnym krokiem jest zatwierdzenie plików JPK_V7 poprzez kliknięcie w przycisk Deklaracje i zaliczki, wybierając opcję Zatwierdź i kolejno Deklaracje VAT/JPK_V7. Pojawi się okno do wskazania deklaracji do zatwierdzenia. Na oknie należy wskazać odpowiedni typ deklaracji JPK_V7 i nacisnąć przycisk Zatwierdź. Gdy proces zatwierdzania plików się zakończy pojawi się okno z podsumowaniem wykonywanej operacji. W przypadku, gdy pliki JPK_V7 dla wybranych firm są już wygenerowane i zweryfikowane można przejść do wysyłki plików JPK_V7 do systemu e-Deklaracje. W tym celu mając cały czas zaznaczone na liście firmy klikamy w przycisk Deklaracje i zaliczki, wybieramy opcję Wyślij do urzędu i kolejno Deklaracje VAT/JPK_V7. Pojawi się okno z wyborem typu deklaracji. Należy zaznaczyć opcję JPK_V7 i kliknąć w przycisk Wyślij. Pojawi się okno do wyboru certyfikatu służącego do podpisu deklaracji i plików JPK_V7. Należy z listy wybrać odpowiedni certyfikat i kliknąć przycisk Zatwierdź. Następuje wysyłka plików JPK_V7. Gdy proces wysyłki plików się zakończy pojawi się okno z podsumowaniem wykonywanej operacji. Po wykonaniu wysyłki plików JPK_V7 można przejść do pobrania odbioru Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO). W tym celu mając zaznaczone na liście firmy, należy kliknąć w przycisk Deklaracje i zaliczki i wybrać opcję Odbierz UPO i kolejno Deklaracje VAT/JPK_V7. Pojawi się okno do wskazania deklaracji dla której ma zostać odebrane UPO. Na oknie należy wskazać JPK_V7 i kliknąć przycisk Odbierz. Gdy proces odbioru UPO dla plików JPK_V7 się zakończy pojawi się okno z podsumowaniem wykonywanej operacji.

Jak seryjnie przygotować pliki PDF z informacjami o podatkach i składkach ZUS dla klientów?

Aby seryjnie przygotować pliki PDF z informacjami o podatkach i składkach ZUS dla klientów należy w pierwszej kolejności na liście Operacje wielofirmowe zaznaczyć firmy dla których chcemy takie pliki przygotować. Następnie w prawym dolnym rogu należy rozwinąć przycisk Eksportuj do PDF i wybrać opcję Informacje o podatkach/ZUS. Po wybraniu tej operacji seryjnej wyświetli się okno na którym użytkownik może wskazać, które informacje o podatkach i składkach mają znaleźć się na wydrukach. Po kliknięciu opcji Pobierz rozpocznie się proces generowania plików PDF z informacjami o podatkach i składkach ZUS za miesiąc i rok wskazany w nagłówku listy Operacje wielofirmowe. Gdy proces generowania plików się zakończy pojawi się okno z podsumowaniem wykonywanej operacji. Pliki z informacjami o podatkach/ZUS zapisze się lokalnie na urządzeniu użytkownika w pobranych plikach. Zapisany plik to plik w formacie .zip składający się oddzielnych katalogów dla każdej firmy, a z kolei w tych katalogach znajdują się osobne pliki dla właścicieli danej firmy z informacją o ich podatkach i składkach ZUS oraz plik dot. podatków/ZUS całej firmy.

Jak seryjnie skonfigurować automatyczne przenoszenie dokumentów kosztowych z Handlu do Rejestrów VAT?

Aby seryjnie skonfigurować automatyczne przenoszenie dokumentów kosztowych z Handlu do Rejestrów VAT, należy na liście Operacje wielofirmowe zaznaczyć firmy a następnie w prawym dolnym rogu kliknąć ikonę trzech kropek. Po rozwinięciu ikony należy wybrać opcję Parametry i kolejno wybrać opcję Przenoszenie dokumentów. Po wybraniu tej opcji pojawi się okno dot. zmiany wartości tego parametru, gdzie należy zaznaczyć parametr Automatycznie przenoś dokumenty z Handlu do Rejestrów VAT i zapisać zmiany klikając w ikonę Zapisz.

Jak seryjnie ustawić składkę wypadkową dla wielu firm w module Operacje wielofirmowe?

Aby seryjnie ustawić składkę wypadkową w wielu firmach, należy na liście Operacje wielofirmowe zaznaczyć firmy w których ma nastąpić zmiana wysokości składki, następnie w prawym dolnym rogu rozwinąć opcje dostępne pod ikoną trzech kropek  i wybrać opcję Parametry/ Składka wypadkowa. Na oknie Zmiana składki wypadkowej należy wskazać wartość składki jaka ma zostać ustawiona w zaznaczonych firmach oraz w polu Obowiązuje od wskazać miesiąc i rok od którego taka składka ma zostać ustawiona. Po kliknięciu opcji Zapisz pojawi się okno podsumowania zmiany składki wypadkowej.

Jak seryjnie naliczyć i wysłać do Urzędu deklarację PIT-11 wielu firm w module Operacje wielofirmowe?

Seryjne naliczenie Deklaracji PIT-11 działa dla wskazanych baz danych – pod warunkiem, że deklaracje PIT-11 nie zostały jeszcze w danej bazie policzone. Informacja PIT-11 jest liczona zawsze jako złożenie deklaracji (nie korekta). Dane do deklaracji pobierane są z modułu Płace i Kadry lub Płace i Kadry Plus. Wyliczenie deklaracji dotyczy wszystkich pracowników/zleceniobiorców posiadających naliczoną wypłatę (w tym znajdującą się w „buforze”, tzw. otwartej liście płac) w zadanym okresie, bez względu na to czy operator pobrał moduł płacowo-kadrowy. Do deklaracji PIT-11 automatycznie dołączany jest Załącznik PIT-R – pod warunkiem, iż pracownik posiada w trakcie roku naliczone wynagrodzenie z odpowiednim typem wypłaty (szczegółowy opis w podręczniku Comarch ERP Optima Płace i Kadry). Seryjne naliczanie, zatwierdzanie, wysyłka deklaracji PIT-11 oraz odbiór UPO są dostępne z poziomu listy operacji wielofirmowych. Naliczanie i wysyłka deklaracji składa się z poszczególnych kroków: Tworzenie i zatwierdzanie deklaracji PIT-11 W celu seryjnego naliczenia deklaracji należy zaznaczyć wybrane firmy a następnie w prawym dolnym rogu rozwinąć opcje Deklaracje i zaliczki/Utwórz/Deklaracje PIT/CIT. Po wybraniu opcji Utwórz/Deklaracje PIT/CIT zostanie wyświetlone okno umożliwiające wybór rodzaju deklaracji. W celu naliczenia deklaracji można wybrać jedną z dwóch opcji: Utwórz i zatwierdź oraz Utwórz. Wybranie przycisku Utwórz i zatwierdź spowoduje, że naliczona deklaracja będzie automatycznie zatwierdzana na stałe. Opcja Utwórz skutkuje naliczeniem deklaracji PIT-11, którą następnie po zatwierdzeniu będzie można wysłać bezpośrednio do systemu e-Deklaracje. W sytuacji gdy podczas naliczania deklaracji została wybrana opcja Utwórz, celu seryjnego zatwierdzenia naliczonych deklaracji PIT-11 należy zaznaczyć wybrane firmy a następnie w prawym dolnym rogu rozwinąć opcje Deklaracje i zaliczki/Zatwierdź/Deklaracje PIT/CIT. Wysyłka deklaracji PIT-11 W celu seryjnej wysyłki PIT-11 dla zaznaczonych firm należy w prawnym dolnym rogu okna wybrać opcję Deklaracje i zaliczki/Wyślij do urzędu/Deklaracje PIT/CIT. Po wybraniu opcji Wyślij do urzędu pojawia się okno z wyborem certyfikatu i podaniem PIN’u. Po podpisaniu deklaracji następuje przesłanie tych dokumentów do systemu e-Deklaracje. Odbiór UPO Odbioru UPO należy dokonać w celu upewnienia się, że deklaracja została wysłana na serwer Ministerstwa Finansów. Odbiór UPO jest dostępny dla zaznaczonych firm po wybraniu opcji Deklaracje i zaliczki/Odbierz UPO /Deklaracje PIT/CIT . Po wybraniu opcji Odbierz UPO/Deklaracje PIT/CIT analogicznie jak podczas wysyłania e-Deklaracji pojawia się okno  pozwalające na wybór rodzaju deklaracji, dla której użytkownik chce dokonać importu. Po wybraniu rodzaju deklaracji rozpocznie się proces pobierania UPO.
Uwaga
Operacje wielofirmowe w wersji w przeglądarce umożliwiają opuszczenie okna wykonywania operacji seryjnych w trakcie ich wykonywania. Wykonywanie akcji w tle nie dotyczy wysyłki deklaracji.
 

W jaki sposób seryjnie zmienić ustawienia dotyczące weryfikacji rachunków bankowych?

Aby seryjnie zmienić ustawienie parametru dotyczącego weryfikacji rachunków bankowych w należy na liście Operacje wielofirmowe zaznaczyć firmy a następnie w prawym dolnym rogu kliknąć ikonę trzech kropek. Po rozwinięciu ikony należy wybrać opcję Parametry i kolejno wybrać opcję Weryfikacja rachunków bankowych. Po wybraniu tej opcji pojawi się okno dot. zmiany parametrów weryfikacji rachunków bankowych, gdzie należy zaznaczyć/odznaczyć odpowiednią opcję według której ma odbyć się weryfikacja numerów rachunków w firmie. Po ustawieniu parametrów należy zapisać ustawienia klikając w przycisk Zapisz. Po zakończeniu zmiany ustawienia parametrów w zaznaczonych firmach pojawi się okno z podsumowaniem wykonywanej operacji.

Okno główne programu

Z jakich elementów składa się okno główne modułu Operacje wielofirmowe w przeglądarce?

Okno główne programu Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe w wersji w przeglądarce składa się z:
  • Bocznego menu – nawigacja pomiędzy funkcjami
  • Górnego menu – dostęp do akcji w tle i wyboru firmy
W górnym menu dostępne są następujące opcje:
    • Akcje w tle – informuje o przebiegu operacji seryjnych. Operacje wielofirmowe w wersji w przeglądarce umożliwiają opuszczenie okna wykonywania operacji seryjnych w trakcie ich wykonywania bez ich przerywania. Przy ikonie tej pojawia się na czerwono informacja o ilości zakończonych akcji. W przypadku rozwinięcia tej ikony wyświetla się lista z informacją jakie akcje są wykonywane w tle oraz jakie akcje zostały zakończone.
    • Powiadomienia – na liście wyświetlane są informacje o nowych wiadomościach od Klientów przesłanych poprzez komunikator dostępny po konfiguracji Internetowej Wymiany Dokumentów między biurem rachunkowym a klientem.
    • Wybór firmy
    • Imię i nazwisko zalogowanego operatora
 

Jakie dane są widoczne po wejściu na stronę startową?

Po wejściu z panelu bocznego do pozycji Start w panelu głównym wyświetlane są informacje dla poszczególnych firm dotyczące dokumentów otrzymanych od klientów za pomocą Internetowej Wymiany Dokumentów (IWD). Informacje te można filtrować zmieniając ustawienie w prawym górnym rogu w sekcji Dokumenty otrzymane od klientów ustawiając odpowiednio: Dzisiaj, Ostatnie 7 dni lub Ostatnie 30 dni. Dodatkowo w tej zakładce znajdują się informacje na temat statusu miesiąca u klientów (czy dany miesiąc jest zamknięty czy otwarty w danej firmie). Opcja Pokaż więcej na wykresie Status miesiąca u klientów pokazuje listę firm z którymi biuro rachunkowe ma skonfigurowaną Internetową Wymianę Dokumentów wraz ze statusem miesiąca ustawionym na danej firmie w programie Comarch ERP Optima.

Jakie dane są widoczne po przejściu w panelu bocznym do pozycji Operacje wielofirmowe?

Po wejściu z panelu bocznego w pozycję Operacje wielofirmowe w panelu głównym wyświetlana jest lista firm, na których możliwe są do wykonania operacje seryjne. Szczegółowe informacje na temat możliwych do wykonania operacji seryjnych z tego poziomu opisane są w artykule Jakie operacje seryjne są dostępne w module Operacje wielofirmowe w przeglądarce?      

Jakie dane wyświetlane są po wejściu z listy Operacje wielofirmowe na formularz danej firmy?

Na liście Operacje wielofirmowe klikając w nazwę danej firmy otworzy się okno z informacjami na jej temat. Na oknie dostępne są zakładki:
  • Deklaracje i zaliczki – wyświetla informacje na temat deklaracji i zaliczek obowiązujących w danej firmie za wskazany w nagłówku miesiąc i rok,
  • Dane podstawowe – wyświetla informacje na temat danych firmy m.in.: nazwa firmy, NIP, rodzaj księgowości, adres i kontakt, urzędy skarbowe dla poszczególnych deklaracji,
  • Środki trwałe – wyświetla informacje na temat odpisów amortyzacyjnych za wskazany w nagłówku miesiąc i rok dla poszczególnych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, z tego poziomu również można dodać dokument Amortyzację poprzez kliknięcie opcji Dodaj amortyzację,
  • Płace i kadry – wyświetla informacje na temat statusu właścicieli w firmie oraz informacje czy za wskazany w nagłówku miesiąc i rok została naliczona wypłata dla właścicieli. Z tego poziomu istnieje również możliwość naliczenia oraz zatwierdzenia wypłaty klikając w opcję Nalicz i zatwierdź wypłaty,
  • Wymiana dokumentów – wyświetla informacje na temat Internetowej Wymiany Dokumentów z danym klientem, m.in. nr ID klienta, rodzaj oprogramowania z którego korzysta klient, status wymiany,
  • Historia zmian – wyświetla informacje na temat zmian wartości atrybutów dokonywanych przez operatorów w danej firmie.
  Z formularza danej firmy istnieje również możliwość eksportu do pliku PDF informacji o podatkach i składkach ZUS za pomocą opcji Eksportuj  dostępnej w prawym górnym rogu.

Pozostałe funkcje

W jaki sposób z poziomu Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe biuro rachunkowe może skontaktować się ze swoimi klientami?

W przypadku, gdy biuro rachunkowe w programie Comarch ERP Optima w zakładce Start/Konfiguracja/Program/Internetowa Wymiana Dokumentów ma skonfigurowaną Internetową Wymianę Dokumentów (IWD), to w programie Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe w bocznym menu dostępna jest dodatkowa zakładka Rozmowy z klientami. W zakładce tej znajduje się komunikator za pomocą którego biuro rachunkowe może w łatwy sposób komunikować się ze swoimi klientami. Za pomocą tego komunikatora można przesyłać nie tylko wiadomości tekstowe ale również załączniki. Aby rozpocząć nową rozmowę z klientem należy kliknąć w prawym górnym rogu przycisk Rozpocznij nową rozmowę. Wówczas otworzy się okno w którym należy z listy wybrać klienta do którego ma zostać wysłana wiadomość, uzupełnić temat oraz treść wiadomości i ewentualnie dodać załącznik za pomocą przycisku Dodaj załącznik. Z zakładki Rozmowy z klientami biuro rachunkowe może podejrzeć konwersacje które są aktywne na zakładce Aktywne lub też zakończone na zakładce Zakończone. W przypadku, gdy biuro rachunkowe chce zakończyć daną rozmowę należy ustawić się na aktywnej konwersacji i kliknąć przycisk Zakończ rozmowę. Zakończona rozmowa będzie widoczna w zakładce Zakończone i nie będzie możliwości jej wznowienia. W tym przypadku należy rozpocząć nową rozmowę z danym klientem.

Jak dodać/usunąć kolumnę na liście Operacje wielofirmowe?

W celu dodania/usunięcia kolumny na liście Operacje wielofirmowe, należy kliknąć w prawym górnym rogu w ikonę trzech kropek i wybrać opcję Zarządzaj kolumnami. Po wybraniu tej opcji pojawi się okno, gdzie użytkownik ma możliwość zaznaczenia/odznaczenia dostępnych z listy kolumn oraz może ustawić kolejność kolumn na liście według swoich preferencji.

Jak skonfigurować parametry firm w module Operacje wielofirmowe?

Na liście Operacje wielofirmowe klikając w nazwę danej firmy otwiera się formularz tej firmy, gdzie dostępne są zakładki: [Deklaracje i zaliczki], [Dane podstawowe], [Środki trwałe], [Płacie i kadry], [Wymiana dokumentów] oraz [Historia zmian]. Możliwość konfiguracji parametrów firmy dostępna jest na zakładce [Dane podstawowe]. W tej zakładce użytkownik może zmodyfikować ustawienie następujących parametrów:
  • Status klienta,
  • Składka wypadkowa,
  • Stawka podatku CIT,
  • Stawka za usługi księgowe.
Modyfikacji wyżej wymienionych parametrów dokonuje się poprzez kliknięcie ikony  dostępnej przy danym parametrze. W nagłówku danej firmy dostępne są także parametry: Czy dostarczono dokumenty? oraz Czy biuro zamknęło miesiąc?, które użytkownik również może ręcznie zmodyfikować. Wartości pozostałych parametrów przenoszone są bezpośrednio z konfiguracji danej firmy z programu Comarch ERP Optima. Informacje w zakładkach [Deklaracje i zaliczki], [Środki trwałe] oraz [Płace i kadry] wyświetlane są automatycznie na podstawie operacji wykonanych w danej firmie. Zakładka [Wymiana dokumentów] zawiera informacje na temat tego czy biuro rachunkowe ma skonfigurowaną Internetową Wymianę Dokumentów z danym klientem w Comarch ERP Optima. Dane w tej zakładce uzupełniane są na podstawie ustawień w programie Comarch ERP Optima w zakładce Start/Konfiguracja/Program/Internetowa Wymiana Dokumentów.

Jak stworzyć własny widok użytkownika?

Aby dodać własny widok użytkownika należy na liście Operacje wielofirmowe zmodyfikować układ kolumn według własnych preferencji oraz dodatkowo w prawym górnym rogu wybrać opcję Więcej filtrów i po rozwinięciu jej kliknąć w opcję koła zębatego. Na oknie Zarządzanie filtrami należy wskazać filtry według których chcemy dokonywać sortowania na liście Operacje wielofirmowe oraz ustawić kolejność tych filtrów. Po zapisaniu ustawień aby zapisać ten widok jako nowy widok użytkownika, należy w lewym górnym rogu rozwinąć opcję Widok domyślny a następnie kliknąć Dodaj. Na oknie Dodawanie widoku należy wpisać dowolną nazwę dla nowego widoku i zapisać ją przyciskiem Dodaj. Zapisany nowy widok zapamiętuje: układ kolumn, ich szerokości, zdefiniowane filtry oraz  to czy na liście Operacje wielofirmowe filtry w kolumnach są widoczne czy ukryte. Nowy widok będzie możliwy do wyboru na liście widoków użytkownika. Utworzony przez użytkownika widok można usunąć, zmienić mu nazwę lub zaktualizować go. Aby usunąć dodany widok lub zmienić mu nazwę należy na liście widoków kliknąć opcję Zarządzaj a następnie poprzez rozwinięcie ikony trzech kropek przy tym widoku wybrać odpowiednio opcję Usuń lub Zmień nazwę. W przypadku, gdy nowy widok będzie obecnie wybrany na liście Operacje wielofirmowe i zostanie on zmodyfikowany, np. poprzez dodanie/usunięcie jakiejś kolumny lub filtra, to w polu, gdzie jest wybrany ten widok, przy jego nazwie pojawi się znak gwiazdki . Znak ten oznacza, że ten widok został zmodyfikowany i można go zaktualizować lub zapisać jako kolejny widok. Aby dokonać aktualizacji tego widoku należy rozwinąć listę widoków i kliknąć w przycisk Aktualizuj. Zaktualizowany widok może zostać zapisany jako nowy widok po kliknięciu w przycisk Dodaj lub Zarządzaj.

Jak na liście Operacje wielofirmowe ukryć lub pokazać filtr w kolumnach?

Aby na liście Operacje wielofirmowe ukryć lub pokazać wiersz dotyczący filtrowania po kolumnach należy kliknąć w prawym górnym rogu w ikonę trzech kropek i wybrać odpowiednio opcję Ukryj filtry w kolumnach/Pokaż filtry w kolumnach.  

Jak zarządzać atrybutami firm danych w module Operacje wielofirmowe?

W programie Comarch ERP Optima w Konfiguracji/Firmy/Operacje wielofirmowe/Atrybuty  dostępna jest lista domyślnych atrybutów. Istnieje również możliwość definiowania własnych atrybutów dla firm. Atrybuty te są wyświetlane w programie Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe w postaci kolumn na liście Operacje wielofirmowe. Wykorzystanie w module Operacje wielofirmowe zdefiniowanych w konfiguracji w Comarch ERP Optima atrybutach (np. adres klienta, numer telefonu) pozwala na szybszy dostęp do informacji o danej firmie oraz poprawia organizację ich przepływu. Wartości atrybutów wyświetlane w kolumnach na liście Operacje wielofirmowe generowane są na podstawie danych wprowadzonych w poszczególnych firmach w programie Comarch ERP Optima oraz na podstawie wykonywanych działań na tych firmach. Z poziomu Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe nie ma możliwości modyfikacji wartości atrybutów. Użytkownik Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe ma możliwość modyfikacji wyglądu listy Operacje wielofirmowe poprzez dodawanie/usunięcie poszczególnych kolumn. Szczegółowe informacje na temat modyfikacji wyglądu listy firm dostępne są w artykule Jak dodać/usunąć kolumnę na liście Operacje wielofirmowe? Zdefiniowane domyślnie atrybuty w programie Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe przedstawia poniższa tabela:
AtrybutUwagi
Adres firmy
AkronimKod kontrahenta pobrany z karty kontrahenta w firmie biura rachunkowego
Aktywni właścicieleLiczba aktywnych właścicieli i osób współpracujących
Czy biuro zamknęło miesiąc?Tak/Nie
Czy dostarczono dokumenty?Dostarczono/Nie dostarczono/Niekompletne
Czy klient zamknął miesiąc?Tak/Nie
Data IntrastatData obliczenia deklaracji
Data JPK_VAT/JPK_V7Data utworzenia pliku JPK_VAT/JPK_V7
Data PIT‑4RData obliczenia zaliczki
Data PIT-8ARData obliczenia podatku
Data VAT-27Data obliczenia deklaracji
Data VAT-7Data obliczenia deklaracji
Data VAT-8Data obliczenia deklaracji
Data VAT‑9MData obliczenia deklaracji
Data VAT-UEData obliczenia deklaracji
Data zaliczki CIT-8Data obliczenia zaliczki
Deklaracja CIT-10ZBrak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy/ nie wysłano/ wysłano/nie odebrano UPO/ odebrano UPO/ błąd przetwarzania
Deklaracja CIT-8Brak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy/ nie wysłano/ wysłano/nie odebrano UPO/ odebrano UPO/ błąd przetwarzania
Deklaracja CIT-8EBrak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy/ nie wysłano/ wysłano/nie odebrano UPO/ odebrano UPO/ błąd przetwarzania
Deklaracja IntrastatBrak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy
Deklaracja PIT-28Brak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy/ nie wysłano/ wysłano/nie odebrano UPO/ odebrano UPO/ błąd przetwarzania
Deklaracja PIT-36Brak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy/ nie wysłano/ wysłano/nie odebrano UPO/ odebrano UPO/ błąd przetwarzania
Deklaracja PIT-36LBrak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy/ nie wysłano/ wysłano/nie odebrano UPO/ odebrano UPO/ błąd przetwarzania
Deklaracja PIT-4RBrak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy/ nie wysłano/ wysłano/nie odebrano UPO/ odebrano UPO/ błąd przetwarzania
Deklaracja PIT-8ARBrak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy/ nie wysłano/ wysłano/nie odebrano UPO/ odebrano UPO/ błąd przetwarzania
Deklaracja VAT-27Brak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy
Deklaracja VAT-7Brak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy
Deklaracja VAT-8Brak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy
Deklaracja VAT-9MBrak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy
Deklaracja VAT-UEBrak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy
E-mail
E-mail 2
Firma wielozakładowaTak/Nie dotyczy
Ilość środków trwałych i WNIPLiczba środków trwałych i WNiP w użyciu
Kod pocztowy
Kwota CIT-8Kwota do zapłaty/zwrotu
Kwota PIT-36/PIT-36LKwota do zapłaty/zwrotu na deklaracji – suma obliczona na podstawie wszystkich wyliczonych deklaracji dla wspólników
Kwota PIT-4RKwota do zapłaty/zwrotu
Kwota PIT-8ARKwota obliczonego podatku
Kwota ryczałtuKwota do zapłaty/zwrotu na zaliczce - suma obliczona na podstawie wszystkich wyliczonych zaliczek dla wspólników
Kwota VAT-7Kwota do zapłaty/do zwrotu na VAT-7
Kwota VAT-8Kwota do zapłaty na VAT-8
Kwota VAT-9MKwota do zapłaty na VAT-9M
Kwota ZUS DRASuma kwot płatności z deklaracji ZUS DRA
Metoda VATZwykła/Kasowa
Miasto
NIP
Notatki
Okres VAT-27Miesięcznie/Kwartalnie
Okres VAT-7Miesięcznie/Kwartalnie
Okres VAT-UEMiesięcznie/Kwartalnie
Okres zaliczek CIT-8Miesięcznie/Kwartalnie
OperatorKod operatora
Opiekun kadrowo-płacowyImię i nazwisko opiekuna kadrowo-płacowego
Opiekun księgowyImię i nazwisko opiekuna księgowego
Osoba do kontaktuImię i nazwisko osoby do kontaktu
PIT‑36 do policz.Liczba zaliczek, które mają być w danym miesiącu policzone/nie dotyczy
PIT‑36 policzoneLiczba zaliczek policzonych/nie dotyczy
PIT‑36L do policz.Liczba zaliczek, które mają być w danym miesiącu policzone/nie dotyczy
PIT‑36L policzoneLiczba zaliczek policzonych/nie dotyczy
Plik JPK_VAT/JPK_V7Plik JPK_VAT/JPK_V7 wysłany Tak/Nie
Płatnik VATTak/Nie
Podatek PIT-8ARBrak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy
Przedstawiciel CITImię i nazwisko przedstawiciela CIT-8
Przedstawiciel PIT-4RImię i nazwisko przedstawiciela PIT-4R
Przedstawiciel VATImię i nazwisko przedstawiciela VAT
REGON
Rodzaj księgowościKH/KPiR/Ryczałt
Ryczałt do policzeniaLiczba zaliczek, które mają być w danym miesiącu policzone/nie dotyczy
Ryczałt policzonyLiczba zaliczek policzonych/nie dotyczy
Składa JPK_V7Tak/Nie
Składa VAT-8Tak/Nie
Składa VAT-9MTak/Nie
Składa VAT-UETak/Nie
Składka wypadkowaWartość procentowa
Status klientaVIP/Zwyczajny
Stawka podatku CITWartość procentowa
Stawka za usługi księgowe
Strona WWWAdres URL wprowadzony na karcie kontrahenta w firmie biura rachunkowego
TelefonNumer telefonu pobierany z Pieczątki firmy
Telefon 2Numer telefonu pobierany z karty Kontrahenta
Telefon 3Numer telefonu pobierany z karty Kontrahenta
Urząd Skarbowy dla JPK_V7, VAT-8, VAT-9M, VAT-UE
Urząd Skarbowy dla PIT-4R, CIT-8
Wersja bazy danych
Wygenerowane odpisyNaliczone odpisy amortyzacyjne dla środków trwałych i wnip
Wypłaty właścicieliLiczba naliczonych wypłat właścicieli i osób współpracujących
Zaliczka CIT-8Brak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy
Zaliczka PIT‑4RBrak/w buforze/zatwierdzona/nie dotyczy
ZUS DRA do policz.Liczba deklaracji ZUS DRA jaka powinna zostać policzona we wskazanym miesiącu w danej firmie
ZUS DRA policzoneLiczba obliczonych deklaracji ZUS DRA dla pracowników oraz właścicieli we wskazanym miesiącu w danej firmie

Jak wyeksportować bieżący widok listy Operacje wielofirmowe do pliku .xls?

W celu wyeksportowania bieżącego widoku listy Operacje wielofirmowe do pliku .xls należy w prawym górnym rogu rozwinąć ikonę Eksportuj  i wybrać opcję Do Microsoft Excel.