Okno główne programu

Z jakich elementów składa się okno główne modułu Operacje wielofirmowe w przeglądarce?

Okno główne programu Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe w wersji w przeglądarce składa się z:
  • Bocznego menu – nawigacja pomiędzy funkcjami
  • Górnego menu – dostęp do akcji w tle i wyboru firmy
W górnym menu dostępne są następujące opcje:
    • Akcje w tle – informuje o przebiegu operacji seryjnych. Operacje wielofirmowe w wersji w przeglądarce umożliwiają opuszczenie okna wykonywania operacji seryjnych w trakcie ich wykonywania bez ich przerywania. Przy ikonie tej pojawia się na czerwono informacja o ilości zakończonych akcji. W przypadku rozwinięcia tej ikony wyświetla się lista z informacją jakie akcje są wykonywane w tle oraz jakie akcje zostały zakończone.
    • Powiadomienia – na liście wyświetlane są informacje o nowych wiadomościach od Klientów przesłanych poprzez komunikator dostępny po konfiguracji Internetowej Wymiany Dokumentów między biurem rachunkowym a klientem.
    • Wybór firmy
    • Imię i nazwisko zalogowanego operatora
 

Jakie dane są widoczne po wejściu na stronę startową?

Po wejściu z panelu bocznego do pozycji Start w panelu głównym wyświetlane są informacje dla poszczególnych firm dotyczące dokumentów otrzymanych od klientów za pomocą Internetowej Wymiany Dokumentów (IWD). Informacje te można filtrować zmieniając ustawienie w prawym górnym rogu w sekcji Dokumenty otrzymane od klientów ustawiając odpowiednio: Dzisiaj, Ostatnie 7 dni lub Ostatnie 30 dni. Dodatkowo w tej zakładce znajdują się informacje na temat statusu miesiąca u klientów (czy dany miesiąc jest zamknięty czy otwarty w danej firmie). Opcja Pokaż więcej na wykresie Status miesiąca u klientów pokazuje listę firm z którymi biuro rachunkowe ma skonfigurowaną Internetową Wymianę Dokumentów wraz ze statusem miesiąca ustawionym na danej firmie w programie Comarch ERP Optima.

Jakie dane są widoczne po przejściu w panelu bocznym do pozycji Operacje wielofirmowe?

Po wejściu z panelu bocznego w pozycję Operacje wielofirmowe w panelu głównym wyświetlana jest lista firm, na których możliwe są do wykonania operacje seryjne. Szczegółowe informacje na temat możliwych do wykonania operacji seryjnych z tego poziomu opisane są w artykule Jakie operacje seryjne są dostępne w module Operacje wielofirmowe w przeglądarce?      

Jakie dane wyświetlane są po wejściu z listy Operacje wielofirmowe na formularz danej firmy?

Na liście Operacje wielofirmowe klikając w nazwę danej firmy otworzy się okno z informacjami na jej temat. Na oknie dostępne są zakładki:
  • Deklaracje i zaliczki – wyświetla informacje na temat deklaracji i zaliczek obowiązujących w danej firmie za wskazany w nagłówku miesiąc i rok,
  • Dane podstawowe – wyświetla informacje na temat danych firmy m.in.: nazwa firmy, NIP, rodzaj księgowości, adres i kontakt, urzędy skarbowe dla poszczególnych deklaracji,
  • Środki trwałe – wyświetla informacje na temat odpisów amortyzacyjnych za wskazany w nagłówku miesiąc i rok dla poszczególnych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, z tego poziomu również można dodać dokument Amortyzację poprzez kliknięcie opcji Dodaj amortyzację,
  • Płace i kadry – wyświetla informacje na temat statusu właścicieli w firmie oraz informacje czy za wskazany w nagłówku miesiąc i rok została naliczona wypłata dla właścicieli. Z tego poziomu istnieje również możliwość naliczenia oraz zatwierdzenia wypłaty klikając w opcję Nalicz i zatwierdź wypłaty,
  • Wymiana dokumentów – wyświetla informacje na temat Internetowej Wymiany Dokumentów z danym klientem, m.in. nr ID klienta, rodzaj oprogramowania z którego korzysta klient, status wymiany,
  • Historia zmian – wyświetla informacje na temat zmian wartości atrybutów dokonywanych przez operatorów w danej firmie.
  Z formularza danej firmy istnieje również możliwość eksportu do pliku PDF informacji o podatkach i składkach ZUS za pomocą opcji Eksportuj  dostępnej w prawym górnym rogu.