Wymiana danych

image_print

Po wejściu do Kasa/Bank lub do Preliminarza płatności dzięki sekcji Wymiana danych możemy w szybki sposób skonfigurować, a później wymieniać dane z Klientem wykorzystując Internetową Wymianę Dokumentów (IWD). Sekcja zawiera trzy pozycje: Wyślij dane, Odbierz dane i Historia wymiany.

Wyślij dane

Wysyłając dane mamy do wyboru dwie opcje:

  • Wyślij dane dotąd nieeksportowane lub zmienione
  • Wyślij wszystkie dane

Po kliknięciu wysyłane są dane zgodnie z wybraną opcją. Zakres eksportowanych danych zależy od programu używanego przez Klienta który ma je odebrać.

W przypadku Comarch ERP XT / Comarch ERP XT Start są to:

  • Kontrahenci,
  • Kategorie,
  • Faktury za usługi księgowe,
  • Płatności do deklaracji,
  • Zamknięcie miesiąca,
  • Wydruki dla klientów (dotyczy Klientów biura korzystających z Comarch ERP XT Start)

W przypadku Comarch ERP Optima są to wszystkie dane możliwe do zaznaczenia w menu Narzędzia/ Praca rozproszona/ Eksport.

Odbierz dane

Odbierając (importując) dane mamy możliwość wybrania jednej z dwóch opcji:

  • Odbierz tylko nowe dane
  • Odbierz nowe i zmienione dane

Po kliknięciu odbierane są dane zgodnie z wybraną opcją. Importowane są wszystkie dane możliwe do zaznaczenia w menu Narzędzia/ Praca rozproszona/ Import (wszystkie słowniki i wszystkie rodzaje dokumentów).

Historia wymiany

Po wybraniu Historii wymiany otwierane jest okno, które zawiera dwie zakładki: Wysłane i Odebrane.

Zamknięcie miesiąca

Biuro rachunkowe, po zalogowaniu się do bazy klienta korzystającego  Comarch ERP XT / Comarch ERP XT Start, ma możliwość zaznaczenia, że dany miesiąc jest zamknięty. Informacja ta (status miesiaca i data zamknięcia) zostanie przesłana do klienta biura rachunkowego i spowoduje że po tej dacie klient nie będzie mógł wprowadzać dokumentów. Miesiąc może zostać otwarty z poziomu Comarch ERP Optima. Więcej informacji na temat tej funkcji znajduje się w artykule Jak zamknąć miesiąc dla klientów biur rachunkowych korzystających z Comarch ERP XT lub Comarch ERP XT Start?

Wydruki dla klienta

Biuro rachunkowe ma możliwość wysyłania wydruków do klientów, którzy korzystają z aplikacji Comarch ERP XT Start. Po wciśnięciu ikony Wydruki dla klienta pojawia się okno, na którym biuro rachunkowe ma możliwość ustalenia które wydruki będą się tworzyć a następnie eksportować do klienta. Możemy eksportować: zapisy księgowe, rejestry VAT sprzedaży i zakupu oraz deklaracje. Szczegółowe informacje na temat wydruków dla klienta znajdują się w artykule (????)

Jeżeli w Konfiguracji Programu/ Ogólne/ Internetowa Wymiana Dokumentów nie zaznaczono parametru Aktywuj wymianę danych przez serwer Comarch, wówczas po kliknięciu w którąś z opcji w sekcji Wymiana danych pojawia się komunikat:

Aby wymieniać dane z Klientem przez Internet utwórz konto w portalu iKsiegowosc24.pl, a następnie aktywuj wymianę w Konfiguracja -> Program -> Ogólne -> Internetowa Wymiana Dokumentów. Czy chcesz teraz przejść do konfiguracji?
Po kliknięciu opcji Tak otwierane jest okno w Konfiguracji, gdzie operator może włączyć wymianę danych przez serwer Comarch.

 

Czy ten artykuł był pomocny?