Instrukcja wykonania kopii zapasowej bazy danych

Wprowadzenie

W systemie Comarch ERP Optima Chmura Standard została udostępniona funkcjonalność, która umożliwia wykonanie kopii zapasowej bazy danych bez potrzeby kontaktu z Comarch SA.

Wykonanie zgłoszenia

Zgłoszenie wykonania kopii zapasowej bazy danych można zlecić przez Platformę WWW. Po zalogowaniu na konto użytkownika z uprawnieniami administratora w systemie Comarch ERP Optima Chmura Standard, należy wybrać zakładkę Bazy danych – Zarządzaj, zaznaczyć „check” obok nazwy bazy lub baz (w kolumnie Kopia zapasowa) i wybrać przycisk Wykonaj kopię.

Po wypełnieniu pola z adresem e-mail zarejestrowanym w Comarch IBARD i hasła wykorzystanego do zabezpieczenia archiwum, plik zostanie udostępniony do pobrania w zasobie Udostępnione – Dla mnie w usłudze Comarch IBARD dla podanego użytkownika. Przybliżony czas operacji udostępnienia kopii zapasowej wskazany zostanie na Platformie WWW wraz z wersją silnika SQL na jakim pracuje baza.

Informacje ogólne

Wykonanie bezpłatnej kopii zapasowej mogą zlecić Klienci, którzy w momencie wykonywania zgłoszenia nie posiadają przeterminowanych zobowiązań finansowych wobec firmy Comarch SA oraz wyrazili zgodę na otrzymywanie e-faktur.

Kopię konkretnej bazy danych można wykonywać bezpłatnie co 7 dni. Istnieje dodatkowo możliwość wykonania płatnej kopii bazy danych w krótszym odstępie czasu niż 7 dni. Koszt wykonania płatnego zgłoszenia to 5 PLN netto za każdą bazę danych. Zlecenie kopii można dokonywać maksymalnie raz na dobę.

Klienci, którzy nie wyrazili zgody na otrzymywanie e-faktur mogą wykonać jedynie płatną kopię zapasową bazy danych. Koszt wykonania kopii zapasowej w tym przypadku każdorazowo wynosi 5 PLN netto za każdą bazę danych, a zlecenie kopii można dokonywać maksymalnie raz na dobę.

W razie pytań lub niejasności prosimy o kontakt na adres optima.chmura@comarch.pl

Czy ten artykuł był pomocny?