W celu wydania towarów, na które zostało złożone zapotrzebowanie w centrali lub sklepie, należy w menu głównym wybrać kafel [Back office], a następnie [Wydanie towarów].
Z poziomu okna Wydanie towarów dostępne są opcje:
[Przygotowanie wysyłki] – umożliwia utworzenie dokumentu MM- na podstawie złożonego zapotrzebowania z inicjatywy sklepu lub zamówienia wewnętrznego z centrali
[Rejestr paczek] – umożliwia wyświetlenie wygenerowanych listów przewozowych oraz ich podgląd
[Generowanie naklejek] – umożliwia podpięcie własnego wydruku utworzonego i przypiętego do stanowiska POS w systemie ERP (domyślnie ukryte)
Przygotowanie wysyłki
Kafel [Przygotowanie wysyłki] dostępny z poziomu [Back office] -> [Wydanie towarów] umożliwia wybranie jednego z dwóch procesów:
Pakowanie towarów na potrzeby realizacji zamówienia wewnętrznego zleconego przez centralę przy pomocy opcji [Na podstawie zamówienia wewnętrznego]
Utworzenie przesyłki z inicjatywy sklepu przy pomocy opcji [Przesunięcia ręczne]
Tworzenie paczki na podstawie zamówienia wewnętrznego
Po wyborze przycisku [Na podstawie zamówienia wewnętrznego] wyświetlana jest lista zamówień wewnętrznych dotyczących wysyłki towarów z magazynu sklepu do magazynów w centrali lub innych sklepach.
Po wyborze dokumentu prezentowana jest lista towarów pozostających do spakowania wraz z ich ilością.
Z poziomu pakowania towarów pochodzących z zamówienia wewnętrznego możliwe jest utworzenie przy pomocy przycisku [Nowa paczka] paczki, która odpowiada dokumentowi MM-.
Towary można wskazać poprzez ich zeskanowanie lub ustalić ich ilości ilości poprzez ręczną edycję z poziomu listy. System kontroluje dostępność stanów magazynowych wydawanych towarów wykorzystując usługę POS Agent, sprawdza również, czy ilości spakowanych artykułów nie przekraczają ilości faktycznie zamówionej oraz czy zeskanowany artykuł jest elementem realizowanego zamówienia.
Proces pakowania można:
zatwierdzić, czyli zakończyć realizację wskazanego zamówienia, przy pomocy przycisku [Zatwierdź]
przerwać przy pomocy przycisku [Parkuj], aby kontynuować go później
Dodatkowym rodzajem zamówienia jest zlecenie zwrotu kolekcji.
W tym przypadku operatora sklepu nie obowiązują limity ilości zamówionych artykułów, dzięki czemu możliwe jest zlecenie przesłania wszystkich dostępnych w sklepie artykułów danego typu. Ilości do zrealizowania są w tym przypadku jedynie sugerowane.
Przesunięcia ręczne
Po wyborze przycisku [Przesunięcia ręczne] można zainicjować przesyłkę towarów pochodzących ze sklepu. Prezentowana jest lista wszystkich przesunięć magazynowych utworzonych na danym stanowisku.
W przypadku operacji przesunięcia ręcznego operator sklepu może wybrać magazyn docelowy oraz samodzielnie wskazać pakowane towary.
Uwaga
W konfiguracji procesu, w systemie ERP, dostępna jest opcja ustawienia limitu ilości wysyłanego towaru, w celu uniemożliwienia pracownikowi wysłania jednorazowo zbyt dużej ilości towaru.
Przyjęte przez magazyn docelowy – w przypadku wszystkich dokumentów, dla których jest informacja o (nieanulowanym) MM+ powiązanym z danym MM-
Nieprzyjęte przez magazyn docelowy – w przypadku wszystkich pozostałych dokumentów
Data
Stan
Magazyn źródłowy
Magazyn docelowy
Generowanie naklejek
Kafel [Generowanie naklejek] (domyślnie ukryty), dostępny z poziomu [Back office] -> [Wydanie towarów], umożliwia podpięcie własnego wydruku utworzonego i przypiętego do stanowiska POS w systemie ERP.
Po wyborze kafla wyświetlane jest okno, które pozwala na zdefiniowanie liczby naklejek do wydruku.
Rejestr paczek
Z poziomu menu [Back office] -> [Wydanie towarów] dostępny jest kafel [Rejestr paczek], pod którym prezentowana jest lista dokumentów MM-.
W oknie rejestru paczek prezentowane są utworzone MM- posortowane po dacie wystawienia.
Z poziomu okna możliwe jest:
wyświetlenie podglądu szczegółów dokumentów MM- przy pomocy przycisku [Podgląd]
wydrukowanie dokumentu MM- przy pomocy przycisku [Drukuj]