Lista ofert sprzedaży

Lista ofert sprzedaży

 

Na stanowisku POS możliwa jest obsługa ofert i zamówień sprzedaży, między innymi:

  • wystawienie OS/ZS
  • realizacja zamówień z systemu ERP oraz Comarch e-Sklep
  • całościowa lub częściowa realizacja zamówień sprzedaży
  • generowanie OS -> ZS
Uwaga
Funkcjonalność obsługi OS oraz ZS wymaga posiadania przez użytkownika odpowiednich uprawnień nadawanych w systemie ERP.
Kafel [Zamówienia i oferty sprzedaży]
W celu przejścia na listę zamówień i ofert sprzedaży należy z poziomu głównego menu wybrać kafel [Zamówienia i oferty sprzedaży]. Bezpośrednio z poziomu menu głównego operator może również wystawić OS/ZS przy pomocy domyślnie ukrytych kafli: [Nowa oferta]/[Nowe zamówienie].

Lista zamówień i ofert sprzedaży
Lista zamówień i ofert sprzedaży

Na liście prezentowane są kolumny:

  • Numer
  • Stan – przyjmuje wartości: Zatwierdzony, W realizacji, Anulowany, Zamknięty, Przyjęty, Odrzucony, Zrealizowany
  • Kontrahent
  • Adres
  • Brutto
  • Data wystawienia
  • Data realizacji
  • Dokumenty powiązane

oraz istnieją domyślnie ukryte kolumny:

  • Obsługa transakcji
  • Status realizacji – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP
  • Data ważności
  • Netto
  • Status płatności – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP
  • Odbiorca
  • Źródło – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP

W górnej części okna znajduje się pole filtra tekstowego umożliwiające przeszukiwanie listy dokumentów OS oraz ZS na podstawie numeru dokumentu.

Uwaga
W zależności od parametru Sposób wyszukiwania dokumentów w konfiguracji stanowiska POS z poziomu systemu ERP dokumenty mogą być wyszukiwane:

  • lokalnie w bazie danych stanowiska POS
  • lokalnie oraz w systemie ERP

Wyszukiwanie można zawęzić przy pomocy rozwijalnych filtrów:

  • Wartość
  • Wartość netto
  • Data wystawienia
  • Data realizacji
  • Źródło
  • Data ważności
  • Status płatności
  • Status realizacji
  • Typ – przyjmuje wartości: Oferta sprzedaży, Zamówienie sprzedaży
  • Stan

Na liście ofert i zamówień sprzedaży są dostępne następujące przyciski:

  • [Dodaj] -> [Oferta]/[Zamówienie] – dodaje nowy dokument OS/ZS
  • [Drukuj] – drukuje dokument
  • [Podgląd] – wyświetla do podglądu dokument OS/ZS
  • [Zmień stan] – zmienia status dokumentu
  • [Anuluj] – anuluje dokument znajdujący się w stanie Zatwierdzony, do którego nie został wygenerowany dokument, bądź dokument ten został anulowany
  • [Odrzuć] – odrzuca ofertę sprzedaży, do której nie został wygenerowany dokument, bądź dokument ten został anulowany
  • [Przyjmij] – przyjmuje ofertę sprzedaży znajdującą się w stanie Zatwierdzony
  • [Generuj zamówienie] – generuje zamówienie do oferty znajdującej się w stanie Przyjęty lub
    Zatwierdzony
  • [Dokumenty powiązane] – otwiera okno z listą wszystkich dokumentów skojarzonych z danym dokumentem
Uwaga
Dokumenty OS oraz ZS mogą zostać zatwierdzone również w przypadku, gdy cena artykułu dodanego na dokument lub suma całego dokumentu wynosi 0 PLN.

Wyszukiwanie online ofert sprzedaży (Comarch ERP: Enterprise)

Oferty sprzedaży są często tworzone w sklepie internetowym. Następnie Klient odwiedza sklep stacjonarny i chciałby skonsultować ofertę z Pracownikiem. W związku z wymaganiami na stanowisku Comarch POS dostępna jest możliwość wyszukiwania online ofert sprzedaży, w celu podglądu przez Pracownika dokumentu podczas obsługi Klienta.

Uwaga
W celu wyszukiwania online ofert sprzedaży należy dla parametru Sposób wyszukiwania dokumentów ustawić wartość Globalnie w systemie Comarch ERP Enterprise. Parametr dostępny jest w aplikacji Comarch POS: Stanowiska → zakładka Ogólne → sekcja Przetwarzanie dokumentów.
Lista ofert i zamówień sprzedaży z aktywnym parametrem wyszukiwania online ofert sprzedaży

Po przejściu na listę ofert i zamówień sprzedaży lub parking, użytkownik ma możliwość wyszukania oferty w nowym oknie Wybierz jeden parametr, na podstawie:

  • Numeru referencyjnego
  • Numeru dokumentu
  • Kodu klienta
  • Nazwy firmy/klienta
  • E-mail
  • Wszystkie (domyślna wartość)

Po aktywacji parametru w systemie Comarch ERP Enterprise, na stanowisku POS oferta jest najpierw wyszukiwana w lokalnej bazie POS, a następnie w bazie systemu ERP. W przypadku, gdy żadna oferta nie zostanie znaleziona w bazie lokalnej, pojawi się komunikat z pytaniem: „Brak wyników wyszukiwania. Jeżeli chcesz przeszukać globalną bazę dokumentów, sprawdź czy wyszukiwana fraza zawiera minimum 3 znaki i czy został wybrany parametr dokumentu, którego fraza dotyczy?”. W sytuacji, gdy zostanie znaleziona co najmniej jedna pasująca oferta, u dołu listy wyświetlone zostanie pytanie: „Czy chcesz kontynuować wyszukiwanie również w systemie ERP?”. W obu przypadkach, po naciśnięciu przycisku [Szukaj online], zostanie przeszukana baza ERP w ramach organizacji, do której należy stanowisko POS.

Automatyczne wyszukiwanie rozpoczyna się po wprowadzeniu minimum 3 znaków. Jeżeli użytkownik wprowadzi 1-2 znaki powinien wybrać przycisk [Szukaj online]. Po zmianie parametru wyszukiwania, wyszukiwanie będzie obejmować tylko jedną kolumnę (również, jeżeli nie jest ona wyświetlana jako kolumna na liście).

Uwaga
Funkcjonalność wyszukiwania ofert wymaga pracy w trybie online.

 

Czy ten artykuł był pomocny?