Najczęstsze komunikaty błędów instalacji Comarch POS Agent Broker w Comarch Auto Update

Najczęstsze komunikaty błędów instalacji Comarch POS Agent Broker w Comarch Auto Update

Na komputerze nie został poprawnie skonfigurowany Menadżer Internetowych Usług Informacyjnych (IIS). Komponent nie zostanie zainstalowany.

W przypadku wystąpienia tego błędu, należy włączyć dodatkowe funkcje systemu Windows – Internetowe usługi informacyjne (IIS).  W tym celu należy przejść do Panelu sterowania → Programy i funkcje → Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows → Internetowe usługi informacyjne (IIS) i włączyć:

  • Narzędzia zarządzania siecią Web
  • Usługi WWW

Funkcje systemu Windows
Funkcje systemu Windows

Po dokonaniu jakichkolwiek zmian, należy również pamiętać o restarcie maszyny, przed rozpoczęciem instalacji.

Nie można odnaleźć części ścieżki „C:\Comarch Auto Update\Downloads\components\zookeeper\apache-zookeeper-3.9.3-bin.zip”.

Błąd „Nie można odnaleźć części ścieżki „C:\Comarch Auto Update\Downloads\components\zookeeper\apache-zookeeper-3.9.3-bin.zip”.” spowodowany jest brakiem odpowiedniego komponentu w ścieżce C:\Comarch Auto Update\Downloads\components. W celu wyeliminowania błędu należy skontaktować się z asystą techniczną poprzez system SOZ, w celu otrzymania odpowiedniej paczki do pobrania.

Nie można odnaleźć części ścieżki „C:\Comarch Auto Update\Downloads\components\kafka\kafka_2.13-3.9.0_v2.zip”.

Błąd „Nie można odnaleźć części ścieżki „C:\Comarch Auto Update\Downloads\components\kafka\kafka_2.13-3.9.0_v2.zip”.” spowodowany jest brakiem odpowiedniego komponentu w ścieżce C:\Comarch Auto Update\Downloads\components. W celu wyeliminowania błędu należy skontaktować się z asystą techniczną poprzez system SOZ, w celu otrzymania odpowiedniej paczki do pobrania.

Odmowa dostępu do ścieżki „java.dll”.

Błąd „Odmowa dostępu do ścieżki „java.dll”” oraz inne błędy związane z plikami Javy najczęściej wynikają z aktywnych procesów środowiska Java (takich jak java.exe) lub innych aplikacji wykorzystujących Javę, które są aktualnie uruchomione. W wielu przypadkach wystarczy tymczasowo zatrzymać te procesy, a następnie ponowić instalację. W takim przypadku zaleca się dodatkową weryfikację, czy aplikacje nie będą wzajemnie zakłócać swojego działania z powodu konfliktu wersji Javy pomiędzy aplikacjami. W razie potrzeby należy rozważyć instalację aplikacji na osobnych maszynach.




Najczęstsze komunikaty błędów instalacji Comarch POS oraz Comarch POS Agent w Comarch Auto Update

Najczęstsze komunikaty błędów instalacji Comarch POS oraz Comarch POS Agent w Comarch Auto Update

Nie można załadować pliku lub zestawu ‘Microsoft.SqlServer.SqlClrProvider, Version=10.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=89845dcd8080cc91’ lub jednej z jego zależności. Nie można odnaleźć określonego pliku.

Błąd „Nie można załadować pliku lub zestawu ‘Microsoft.SqlServer.SqlClrProvider, Version=10.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=89845dcd8080cc91’ lub jednej z jego zależności. Nie można odnaleźć określonego pliku.” spowodowany jest brakiem odpowiedniego komponentu w ścieżce C:\Comarch Auto Update\Downloads\components. W celu wyeliminowania błędu należy skontaktować się z asystą techniczną poprzez system SOZ, w celu otrzymania odpowiedniej paczki do pobrania. Konieczne będzie doinstalowanie ręcznie komponentów.

 

Cannot open backup device ‘C:\Comarch Auto Update\Downloads\Comarch Retail\numer wersji\Comarch Retail POS\POS2DB.bak’ Operating system error 3(System nie może znaleźć określonej ścieżki.). RESTORE DATBASE is terminating abnormally. Change database context to ‘master’.

 

W przypadku wystąpienia powyższego błędu należy ręcznie zrestorować na serwerze SQL backup bazy danych, dostępny w ścieżce C:\Comarch Auto Update\Downloads\Comarch Retail\numer wersji\Comarch Retail POS. W kolejnym kroku nazwę zrestorowanej bazy należy wprowadzić w konfiguracji komponentu Comarch POS w Comarch Auto Update, a następnie ponowić próbę instalacji.

 

Wystąpił błąd podczas konwersji bazy danych…

Gdy podczas instalacji Comarch POS pojawia się błąd związany z konwersją bazy danych, najprawdopodobniej w konfiguracji komponentu wprowadzone jest połączenie do bazy danych, która zawiera wgrane poprawki, bądź jest ona w innej wersji, niż instalowana. W takim wypadku należy zmienić nazwę bazy danych, na taką, która nie istnieje na serwerze bazodanowym.




Najczęstsze problemy związane z uruchomieniem Comarch POS Agent Broker

Najczęstsze problemy związane z uruchomieniem Comarch POS Agent Broker

W przypadku problemów z działaniem Comarch POS Agent Broker w pierwszej kolejności należy zweryfikować poprawność za pomocą linku:

http://adresIP/POSAgentBroker/health?Auth=MjhlMWUxMmEtNDc5OS00ZTRkLWIwMWMtNzk2ZDA2MmZmYjlj

W miejsce adresIP należy wstawić adres IP maszyny, na której zainstalowany jest Comarch POS Agent Broker.

Jeśli jest on zainstalowany w Comarch Auto Update na innym profilu niż profil główny należy skorzystać z linku:

http://adresIP/POSAgentBroker_nazwaProfilu/health?Auth=MjhlMWUxMmEtNDc5OS00ZTRkLWIwMWMtNzk2ZDA2MmZmYjlj

W miejsce nazwaProfilu należy wstawić odpowiednią nazwę profilu z Comarch Auto Update.

Jeśli link nie odpowiada lub komunikat wskazuje wartość Unhealthy należy zweryfikować:

  • czy usługi Zookeeper oraz Kafka są uruchomione,
  • czy w menadżerze internetowych usług informacyjnych pula aplikacji POSAgentBrokerPool jest uruchomiona.

Jeśli wszystko jest uruchomione, w dalszej kolejności należy zweryfikować pliki log dostępne pod ścieżką C:\Program Files (x86)\Comarch Retail\Comarch POS Agent Broker\Logs.




Najczęstsze problemy związane z uruchomieniem Comarch POS Agent

Najczęstsze problemy związane z uruchomieniem Comarch POS Agent

Usługa nie uruchamia się

 

Jeżeli po próbie uruchomienia usługi jej stan zmienia się na zainstalowana i zatrzymana, najczęstszą przyczyną są nieprawidłowe dane konfiguracyjne połączenia z bazą danych.

W takiej sytuacji należy:

  1. Całkowicie zamknąć PosAgentConfigurator.
  2. W module Auto Update wykonać test połączenia z bazą danych, aby zweryfikować poprawność ustawień.
  3. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku testu ponowić próbę uruchomienia usługi.

Kod POS Agenta został automatycznie uzupełniony i jest nieprawidłowy

Jeżeli kod POS Agenta został automatycznie uzupełniony podczas konfiguracji usługi i jest nieprawidłowy, należy zweryfikować, czy na maszynie nie jest już zainstalowany inny POS Agent oraz czy nie jest on uruchomiony. Przy pomocy narzędzia – Usługi systemu Windows (services.msc) należy upewnić się, że usługa Comarch POS Agent Service nie jest uruchomiona, w razie potrzeby należy ją zatrzymać.

Inną możliwą przyczyną jest podłączenie bazy, która była wcześniej zsynchronizowana z innym kodem POS Agenta, może ona powodować automatyczne wczytanie nieprawidłowego kodu.

Istnieje możliwość sprawdzenia, czy baza jest już zsynchronizowana z innym kodem weryfikując tabelę BOS_Configuration.InternalSettings na bazie POS Agenta. Jeśli w BOSCode jest uzupełniony kod i jest on nieprawidłowy, należy zrestorować ręcznie czystą bazę i podpiąć w konfiguracji komponentu w Comarch Auto Update. Backup czystej bazy POS Agent znajduje się w ścieżce: C:\Comarch Auto Update\Downloads\Comarch Retail\numer wersji\Comarch Retail POS Agent.

W elemencie http://…/DataService/IsBosRegistered brak nasłuchującego punktu końcowego, który mógłby odebrać komunikat. Jest to często spowodowane niepoprawnym adresem lub akcją protokołu SOAP. …

Przyczyną błędu jest brak połączenia z usługą Data Service. W takim przypadku należy upewnić się, że adres serwera OMS jest prawidłowy. Adres IP oraz port powinien wskazywać adres i port na jakim usługa synchronizacji została uruchomiona.

Jeśli adres serwera OMS jest prawidłowy:

  1. Należy upewnić się, że usługa Comarch POS Data Service jest uruchomiona.
  2. Zweryfikować połączenia między maszynami, można to wykonać poleceniem telnet na adres ip serwera oraz port, na jakim została uruchomiona usługa.

W elemencie http://…/RegistrationService/BosMetadata brak nasłuchującego punktu końcowego, który mógłby odebrać komunikat. Jest to często spowodowane niepoprawnym adresem lub akcją protokołu SOAP. …

 

Informacja wskazuje na to, że POS Agent najprawdopodobniej nie został uruchomiony.




Najczęstsze problemy związane z uruchomieniem Comarch POS

Najczęstsze problemy związane z uruchomieniem Comarch POS

Brak licencji

W przypadku wystąpienia braku licencji na stanowisku POS, w pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy na kluczu uzupełnionym w systemie ERP znajduje się odpowiedni moduł Retail POS oraz czy nie zostały licencje w całości pobrane.

W dalszej kolejności, można zweryfikować prawidłowe połączenie stanowiska POS z systemem ERP. W tym celu należy w pliku konfiguracyjnym POS2.exe.config usunąć kod stanowiska w polu value dla key=”PosCode”:

<add key=”PosCode” value=”” />

dzięki czemu po ponownym uruchomieniu POS pojawi się ponownie okno konfiguracji wstępnej. W wyświetlonym oknie pierwszej konfiguracji należy wprowadzić ponownie prawidłowe dane (kod stanowiska, adres i port usługi DS) i wybrać [Sprawdź połączenie].

Jeśli uzyskany komunikat informuje o: „Uzyskano połączenie z usługą danych POS, kod stanowiska jest poprawny” połączenie jest prawidłowe i można zatwierdzić konfigurację.

 

Brak możliwości zalogowania się operatora (Comarch ERP XL)

W przypadku współpracy Comarch POS z systemem Comarch ERP XL pierwszym hasłem do logowania jest ‘admin’ dla każdego operatora. Po pierwszym logowaniu, należy dokonać zmiany hasła na stanowisku.




Najczęstsze problemy związane z działaniem Comarch POS

Najczęstsze problemy związane z działaniem Comarch POS

Brak aktualizacji stanów

Jeśli na stanowisku często występują rozbieżności między stanami magazynowymi w systemie ERP, a stanami dostępnymi w POS i konieczne jest częste uzgadnianie stanów, najprawdopodobniej występuje problem w komunikacji pomiędzy komponentami POS Agent Broker oraz POS Agent. To właśnie one odpowiadają za bieżącą synchronizację stanów między ERP a POS, dlatego ich prawidłowe działanie jest kluczowe.

 

W pierwszej kolejności należy zweryfikować poprawność działania Comarch POS Agent Broker. Test konfiguracji kolejki wiadomości w systemie ERP powinien zakończyć się pozytywnie. W systemie rozproszonym należy pamiętać o tym, że adres usługi kolejki wiadomości powinien wskazywać zewnętrzny adres IP. Informacja o adresie POS Agent Brokera przesyłana jest do POS Agenta podczas jego rejestracji. Jeśli w konfiguracji wskazano localhost, agent będzie próbował nawiązać połączenie lokalne, co jest najczęstszą przyczyną braku komunikacji pomiędzy komponentami. Jeśli adres usługi kolejki wiadomości został zmieniony w systemie ERP, należy pamiętać o konieczności ponownej rejestracji wszystkich POS Agentów.

 

Jeśli działanie POS Agent Brokera wydaje się prawidłowe oraz link weryfikacyjny zarówno z maszyny, na której zainstalowany jest POS Agent Broker, jak i z maszyny, na której zainstalowany jest POS Agent wskazuje wartość ‘Healthy’ to należy zweryfikować poprawność działania usługi POS Agent. W tym celu należy otworzyć POSAgentConfigurator.exe, a następnie zweryfikować czy:

  • Stan usługi wskazuje: „Usługa jest uruchomiona”,
  • Po wybraniu przycisku [Sprawdź] wyświetla się komunikat: „Połączenie z usługą POS Agent – OK! Połączenie z ERPem – OK!
  • Po wybraniu przycisku [Rejestruj] pojawia się komunikat: „Aktualizacja parametrów usługi POS Agent zakończona pomyślnie!”

 

Nadpisywanie edytowanej definicji wydruku (Comarch ERP XL)

 

W przypadku podmiany definicji wydruku, aby nie była ona przywracana do standardowej, należy odznaczyć parametr Wysyłaj do POS na odpowiednich stanowiskach na oddziale w ERP XL:

Konfiguracja oddziału Comarch POS w systemie ERP XL

 

Trwa oczekiwanie na ukończenie operacji” po zeskanowaniu artykułu czytnikiem kodów kreskowych (Comarch ERP XL)

W przypadku tego problemu, należy zweryfikować czy w procedurze CDN.POS_EksportRegulyKodowKreskowych na bazie Comarch ERP XL zarówno dla Lot jak i LoyaltyCard jest ustawiona wartość ’^d{13}$’ dla kolumny Pattern tak jak poniżej:

Definicja procedury
Definicja procedury

Jeżeli tak, należałoby dokonać w procedurze zmiany i ustawić Pattern dla LoyaltyCard na wartość odpowiadającą ilości znaków w kodzie kart kontrahentów, tak aby Pattern '^d{13}$’ się nie powtarzał np. jeżeli kod na kartach kontrahentów składa się z 15 znaków to należy ustawić ’^\d{15}$’. Po dokonaniu zmiany należy wykonać aktualizacje na POS, a następnie zweryfikować na bazie POS czy wartość w kolumnie Pattern w tabeli Configuration.BarcodeRules została zaktualizowana.

 

Wskazany dokument/kontrahent/bon/kupon/artykuł nie został odnaleziony

 

W przypadku wystąpienia takiego komunikatu istnieje możliwość, że podczas skanowania kody EAN są ucinane. W tym przypadku należy zwiększyć parametr BarcodeReaderTimeout w pliku konfiguracyjnym POS2.exe.config problematycznych stanowisk POS:

<add key=”BarcodeReaderTimeout” value=”50″ />