Kiedy pojawia się przypomnienie o konieczności zlecenia wypłaty transferowej?

Jeśli pracownik osiągnie odpowiedni staż pracy upoważniający go do przystąpienia do PPK, w sekcji Oczekujące zadania pojawia się stosowne przypomnienie:

Część pracowników osiągnęła staż pracy wymagany do przystąpienia do PPK lub osiągnie go do końca miesiąca.

Za pomocą opcji Zobacz więcej Użytkownik ma możliwość podejrzenia, którzy pracownicy osiągnęli wymagany staż pracy.

Po zgłoszeniu takiego pracownika do PPK, ma on możliwość dostarczenia do pracodawcy oświadczenia o zawartych umowach o prowadzenie PPK w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy o prowadzenie PPK. Wydruk oświadczenia można też wygenerować z poziomu aplikacji wybierając na karcie pracownika opcję Wydrukuj dokument, a następnie z listy wybierając Oświadczenie o zawartych umowach o prowadzenie PPK.

Jeśli pracownik nie dostarczy oświadczenia, to po upływie wskazanego terminu informacja o czasie na dostarczenie oświadczenia o zawartych umowach o prowadzenie PPK znika z karty pracownika. Jeśli pracownik dostarczy uzupełnione oświadczenie należy kliknąć w przycisk Pracownik dostarczył oświadczenie. Od tego momentu w aplikacji pojawia się przypomnienie, że pracownik ma teraz 7 dni na zablokowanie wypłaty transferowej.

Jeżeli pracownik dostarczył wniosek o zablokowanie wypłaty transferowej, to po kliknięciu opcji Pracownik dostarczył wniosek informacja ta znika z karty pracownika. Jeśli natomiast pracownik nie dostarczy wniosku w terminie, to począwszy od dnia po upływie terminu na zablokowanie wypłaty transferowej widoczne jest przypomnienie o konieczności zlecenia wypłaty transferowej.

Dodatkowo w sekcji Oczekujące zadania również pojawia się przypomnienie o konieczności złożenia wniosku o wypłatę transferową w imieniu pracownika.

Czy ten artykuł był pomocny?