Atrybuty służą do przechowywania dodatkowych informacji o obiektach występujących w aplikacji Comarch Retail POS, takich jak:
- artykuł
- kontrahent
- dokument handlowy
- korekta
- TAX FREE
- dokument magazynowy
- zamówienie sprzedaży
- oferta sprzedaży
- reklamacja
- dokument KP/KW
- centrum (nie są prezentowane z poziomu interfejsu)
Na stanowisku POS obsługiwane są atrybuty typu:
- Tekst
- Liczba
- Lista
- Data
- Wartość logiczna
- Słownik
W zależności od konfiguracji w systemie ERP, atrybuty mogą być edytowalne lub nieedytowalne. Wartości atrybutów synchronizowane do systemu ERP są widoczne przy podglądzie danego obiektu.
W przypadku użycia na obiekcie atrybutów oznaczonych jako wymagane, należy określić ich wartości. W przeciwnym wypadku nie będzie możliwości zatwierdzenia dodawania obiektu. Aplikacja wyświetli wówczas jeden z poniższych komunikatów:
- „Uzupełnij pole „[nazwa_atrybutu]”
- „Pole [nazwa_atrybutu] nie może być puste”
Wymagalność danego atrybutu można określić z poziomu modyfikacji widoku.
Z poziomu systemu ERP można określić, czy dany atrybut (typu: Tekst, Liczba, Słownik, Wartość logiczna, Data) ma być widoczny na liście obiektów jako kolumna.
Artykuł
Atrybuty prezentowane są na podglądzie karty artykułu, w zakładce Właściwości.
Na karcie artykułu atrybuty nie są możliwe do edycji.
Kontrahent
Atrybuty prezentowane są w dwóch miejscach:
- Na podglądzie karty kontrahenta – tylko atrybuty z ustaloną wartością, które są przypisane do obiektu Kontrahent. Nie ma tu możliwości edycji wartości atrybutów.
- Z poziomu dodawania/edycji szczegółów kontrahenta – wszystkie atrybuty przypisane do obiektu Kontrahent. Istnieje tu możliwość edycji wartości atrybutów.
Dokument
Atrybuty prezentowane są w oknie podglądu/dodawania dokumentu.
Dla atrybutów typu Lista możliwe jest wyszukiwanie wartości. Pole wartości jest edytowalne:
- jeśli wprowadzona wartość jest zgodna z istniejącymi na liście wartościami, to zostanie ustawiona najbardziej pasująca wartość
- jeśli wprowadzona wartość nie jest zgodna z istniejącymi na liście wartościami, (użytkownik doda nowy znak, który nie odpowiada żadnej wartości), to całość pola zostanie
wyczyszczona
Przenoszenie wartości atrybutów z karty kontrahenta na dokument
Konieczne jest przypisanie w systemie ERP tych samych klas atrybutów zarówno do karty kontrahenta, jak i dokumentu. Przepisanie wartości określonej dla atrybutu na karcie kontrahenta nastąpi w momencie wskazania tego kontrahenta na dokumencie. W przypadku, gdy użytkownik wcześniej wypełnił wartości tych atrybutów na dokumencie, następnie zmieni kontrahenta i zdecyduje się na aktualizację tych danych, wartości wspólnych atrybutów zostaną zmienione na te określone na karcie kontrahenta. Pozostałe wartości atrybutów dokumentu nie zostaną zmienione.
Przenoszenie wartości atrybutów z karty artykułu na element dokumentu
Konieczne jest przypisanie w systemie ERP tych samych klas atrybutów i określenia dla nich wartości zarówno do kart artykułu, jak i do elementu dokumentu. Przeniesienie wartości nastąpi w momencie dodania artykułu na pozycję dokumentu.
Funkcja przenoszenia atrybutów jest dostępna także dla generowania dokumentów.
Wartości atrybutów przenoszone są z dokumentu źródłowego i jego elementów na dokument generowany i jego elementy tylko dla klas atrybutów przypisanych (w systemie ERP) do obydwu typów dokumentów lub elementów dokumentów.