Nowego kontrahenta można dodać z poziomu listy kontrahentów przy pomocy przycisku: [Dodaj] -> [Kontrahent detaliczny]/[Kontrahent biznesowy].

Okno definiowania nowego kontrahenta prezentuje w zakładce Szczegóły kontrahenta pola:

  • Kod – pole obowiązkowe
  • Tytuł – dotyczy kontrahenta detalicznego
  • Imię – pole obowiązkowe. Dotyczy kontrahenta detalicznego.
  • Nazwisko – pole obowiązkowe. Dotyczy kontrahenta detalicznego.
  • Nazwa – pole obowiązkowe. Dotyczy kontrahenta biznesowego.
  • Data urodzenia – dotyczy kontrahenta detalicznego
  • NIP – dotyczy kontrahenta biznesowego. Dla wybranego kodu kraju PL aplikacja weryfikuje sumę kontrolną oraz unikalność numeru. Jeżeli w bazie istnieje kontrahent o takim samym numerze NIP, użytkownik zostanie o tym poinformowany i będzie musiał zdecydować, czy pomimo to system ma zapisać takiego kontrahenta na liście.
  • Organ wydający – dotyczy kontrahenta biznesowego
  • Telefon
  • Adres e-mail
  • Atrybuty
  • Zgody
  • Odwrotne obciążenie– jeżeli uruchomiona jest taka funkcja w systemie ERP

Oraz domyślnie ukryte pola:

  • Kod kraju
  • PESEL – dla wybranego kodu kraju PL aplikacja kontroluje ilość wprowadzanych cyfr oraz poprawność cyfry kontrolnej numeru.
  • REGON
  • Dokument tożsamości – pole wymagane w przypadku generowania dokumentu TAX FREE
  • Opis

W przypadku, gdy operator nie uzupełni któregoś z obowiązkowych pól bądź istnieje w systemie kontrahent o takim samym kodzie, to pojawi się odpowiedni komunikat informujący o tym oraz dane pole zostanie podświetlone na czerwono.

Po zatwierdzeniu wprowadzonych danych, kontrahent zostaje dodany do listy.

Jeżeli w trybie pracy offline zostanie dodany kontrahent o istniejącym w bazie systemu ERP kodzie, to po ponownym uzyskaniu połączenia z usługą synchronizacji danych do kodu kontrahenta zostanie dodany prefiks (seria tego stanowiska POS).