Współpraca aplikacji Comarch Retail POS z terminalem płatniczym od dostawcy Ingenico możliwa jest po wprowadzeniu odpowiednich zmian w pliku tekstowym POS2.exe.config dostępnym w katalogu instalacyjnym aplikacji. W pliku należy odkomentować moduł:

<module assemblyFile=”Comarch.POS.Terminal.IngenicoFR.dll” moduleType=”Comarch.POS.Terminal.IngenicoFR.Module, Comarch.POS.Terminal.IngenicoFR” moduleName=”Comarch.POS.Terminal.IngenicoFR” />

oraz zakomentować moduł:

<!— <module assemblyFile=”Comarch.POS.Terminal.dll” moduleType=”Comarch.POS.Terminal.Module, Comarch.POS.Terminal” moduleName=”Comarch.POS.Terminal” /> —>

Dla prawidłowej obsługi terminala płatniczego oraz walidacji numeru czeku wymagane jest również zainstalowanie na danym stanowisku komponentu C3 driver.

Konfiguracja terminala płatniczego

Integracja z terminalami płatniczymi Ingenico pozwala na obsługę płatności typu Karta.
W celu skonfigurowania terminala płatności Ingenico, należy wybrać kafel [Konfiguracja], a następnie [Terminal płatniczy Ingenico].

W oknie Konfiguracja terminala płatniczego Ingenico należy uzupełnić następujące pola:

  • Identyfikator terminala – kod urządzenia dostarczany przez dostawcę terminala
  • Port szeregowy terminala – port COM, do którego podłączony jest terminal
  • IP serwera transakcyjnego – IP, po którym terminal łączy się z serwerem transakcyjnym
  • Port – port, po którym terminal łączy się z serwerem transakcyjnym

Przy pomocy przycisku [Sprawdź połączenie] użytkownik może zweryfikować połączenie z terminalem.
W sekcji Ustawienia dodatkowe istnieje możliwość ustawienia parametrów:

  • Limit czasu operacji (ms) – domyślna wartość to 60000 ms (60 sekund) – jest to czas na wykonanie operacji zapłaty kartą
  • Wysyłanie raportu zamknięcia dnia – włączony parametr oznacza, że na koniec dnia terminal (w zależności od modelu) wysyła potwierdzenie wszystkich płatności
  • Logowanie komunikacji – włączony parametr oznacza, że we wskazanym pliku zapisywane są logi