Karta lojalnościowa może być obsłużona przy pomocy:

  • Karty stałego klienta – karta podzielona jest na dwa typy: Karta fizyczna, Karta wirtualna
  • Bonu z opcją Program lojalnościowy

Stanowisko POS obsługuje numer karty, który jest alfanumerycznym ciągiem znaków bez ograniczonej długości.
Sama karta lojalnościowa nie nalicza żadnych rabatów na dokumencie. Służy ona do identyfikacji kontrahenta. Promocje czy gratisy wynikające z programu lojalnościowego przysługują danemu kontrahentowi powiązanemu z kartą lojalnościową.

Przypisywanie karty lojalnościowej

Operator może przypisać kartę lojalnościową do kontrahenta z poziomu podglądu/dodawania/edycji karty kontrahenta lub z poziomu wystawianego dokumentu.

Wydanie karty lojalnościowej wymaga uzupełnienia następujących danych na karcie kontrahenta:

  • Imię – w przypadku kontrahenta detalicznego
  • Nazwisko – w przypadku kontrahenta detalicznego
  • Kod – w przypadku kontrahenta biznesowego
  • Nazwa – w przypadku kontrahenta biznesowego
  • Data urodzenia – w przypadku kontrahenta detalicznego
  • Telefon lub adres e-mail
  • Kod pocztowy

Powiązanie bonu jako karty lojalnościowej z kontrahentem wymaga, aby:

  • bon był wielokrotnego użytku
  • bon nie był powiązany z innym kontrahentem
  • nieaktywny bon posiadał wartość 0,00 (aktywny bon może mieć przypisaną wartość)

Podczas przypisywania karty lojalnościowej wyświetli się okno z wyborem typów karty:

  • Wydaj kartę lojalnościową
  • Wygeneruj kartę wirtualną (opcja niedostępna w przypadku użycia bonu z opcją Program lojalnościowy)

Wydaj kartę lojalnościową

Po wybraniu [Wydaj kartę lojalnościową] pojawi się okno wprowadzenia lub wczytania numeru karty.

Numer karty może być:

  • wcześniej zdefiniowany w systemie ERP
  • dodany do systemu dopiero w momencie jej przypisywania do kontrahenta (opcja niedostępna dla wykorzystania bonu z opcją Program lojalnościowy)

Dla pola Numer aplikacja weryfikuje, czy zeskanowany numer karty nie jest już powiązany z innym kontrahentem. Weryfikacja ta odbywa się na podstawie danych dostępnych w lokalnej bazie danych stanowiska POS.
Jeżeli weryfikacja wykaże, że dana karta jest już przypisana do innego kontrahenta, pole zostanie podświetlone na czerwono oraz pojawi się komunikat: „Karta jest już w użyciu”.

Wygeneruj kartę wirtualną

Natomiast w przypadku wybrania opcji [Wygeneruj kartę wirtualną], do systemu ERP zostanie wysłane polecenie wygenerowania i wysłania drogą mailową karty. Po wybraniu karty na stanowisku POS pojawi się komunikat: „Numer karty zostanie wygenerowany i przesłany kontrahentowi.”.
Jeżeli aplikacja pracuje w trybie online, numer karty wirtualnej zostanie od razu zaimportowany na stanowisko. W trybie pracy offline, takie powiązanie powstanie dopiero po odzyskaniu połączenia z systemem ERP.

Prezentacja karty powiązanej

Na podglądzie karty kontrahenta prezentowany jest numer powiązanej karty lojalnościowej oraz ilość zebranych punktów lojalnościowych (prezentowana jest wartość 0 w przypadku bonu).

Ze względu na możliwość pracy aplikacji w dwóch trybach: online oraz offline, na stanowisku POS nie zawsze jest pełna informacja o aktualnie powiązanych kartach lojalnościowych z kontrahentami. W celu uniknięcia utraty informacji o naliczeniu punktów lojalnościowych, zaczytanie numeru karty lojalnościowej na wystawianym dokumencie zawsze powoduje zapisanie numeru karty na dokumencie.

Blokada karty lojalnościowej

Blokada karty lojalnościowej odbywa się po naciśnięciu na pole Szczegóły karty z poziomu podglądu karty kontrahenta.

Zatwierdzenie operacji blokady karty wymaga wybrania przyczyny blokady.

Dodatkowo przy pomocy parametru Stwórz nową kartę operator blokując jedną kartę lojalnościową może od razu przypisać kolejną.
W przypadku wykorzystania bonu jako karty lojalnościowej, w polu Numer należy wprowadzić numer bonu, który jest:

  • wielokrotnego użycia
  • aktywny, zatwierdzony lub przyjęty na stan
  • nieprzypisany do innego kontrahenta