Minimalne wymagania niezbędne do prawidłowego działania Comarch Retail POS:
System Operacyjny Microsoft Windows 7 SP2
Procesor Intel Core i3/i5/i7 4th Gen, AMD Ryzen 5 lub podobnej klasy
6 GB pamięci RAM
Microsoft .NET Framework 4.7.2
Microsoft SQL Server 2014 w wersji Express lub wyższy
Collation Latin1_General_CI_AS
Uwaga
Należy uwzględnić
minimalne wymagania systemu Microsoft Windows
minimalne wymagania systemu Microsoft SQL Server
w zależności od obciążenia stanowiska innym oprogramowaniem lub ilością wykonywanych operacji.
Podczas instalacji aplikacji Comarch Retail POS, Comarch ERP Auto Update weryfikuje wersję zainstalowanego komponentu Microsoft .NET Framework. W przypadku braku lub niższej wersji tego komponentu, zostanie on zainstalowany w wymaganej wersji.
Instalacja i konfiguracja aplikacji
Instalacja aplikacji Comarch Retail POS odbywa się za pomocą narzędzia Comarch ERP Auto Update.
Po uruchomieniu Comarch ERP Auto Update należy wykonać następujące czynności:
Na zakładce Konfiguracja dodać produkt Comarch Retail.
Dla produktu Comarch Retail dodać komponent Comarch Retail POS.
Skonfigurować komponent Comarch Retail POS.Okno konfiguracji otwierane jest poprzez zaznaczenie komponentu oraz wybranie z głównego menu przycisku [Konfiguracja]. W oknie należy wprowadzić dane dotyczące połączenia bazy danych stanowiska POS.
Nazwa serwera – nazwa serwera wraz z instancją, na którym zostanie utworzona baza danych
Nazwa bazy danych – domyślnie podpowiada się POSDB_[kod_profilu]
Dane do logowania – Login, Hasło
Przycisk [Test połączenia] umożliwia sprawdzenie nawiązania połączenia ze wskazanym serwerem.
Uwaga
Z jednej bazy lokalnej może korzystać tylko jedno stanowisko POS.
Zapisać zmiany oraz zamknąć okno konfiguracji produktów przez wybranie odpowiednio przycisku [Zapisz], a następnie [Zamknij].
W głównym oknie aplikacji należy wybrać jedną z dostępnych opcji:
[Pobierz] – spowoduje, że produkt zostanie zapisany w katalogu podanym w konfiguracji, domyślna ścieżka to C:\Comarch ERP Auto Update\Downloads\. Po zakończeniu pobierania dostępny staje się przycisk [Instaluj].
[Pobierz i instaluj] – produkt jest automatycznie instalowany po zakończeniu pobierania.
Po pomyślnym zainstalowaniu aplikacji, w oknie głównym instalatora pojawi się odpowiedni komunikat, a na pulpicie Windows oraz w menu Start pojawią się skróty do aplikacji Comarch Retail POS.
Na stanowisku POS można korzystać z aplikacji BI Pointpo zainstalowaniu odpowiedniego komponentu za pomocą Comarch ERP Auto Update.
Po uruchomieniu aplikacji Comarch ERP Auto Update należy wykonać następujące czynności:
Na zakładce Konfiguracja należy wskazać produkt Comarch Retail
Dla produktu Comarch Retail dodać komponent Comarch Retail BI Point
Zapisać zmiany oraz zamknąć okno konfiguracji produktów przez wybranie odpowiednio przycisku [Zapisz], a następnie [Zamknij].
W głównym oknie aplikacji należy wybrać jedną z dostępnych opcji:
[Pobierz] – spowoduje, że produkt zostanie zapisany w katalogu podanym w konfiguracji, domyślna ścieżka to C:\Comarch ERP Auto Update\Downloads\. Po zakończeniu pobierania dostępny będzie przycisk [Instaluj].
[Pobierz i instaluj] – produkt jest automatycznie instalowany po zakończeniu pobierania.
Domyślny adres prezentowany na stanowisku POS dla BI Point to: http://bipoint.comarch.pl/. Adres można zmienić w tabeli stanowiska POS Configuration.Settings, w wierszu o nazwie BIPointUrl.