Dostępność funkcji w zależności od trybu pracy Online\Offline

Praca w trybie online oznacza, że włączona jest usługa synchronizacji danych służąca do wymiany danych pomiędzy stanowiskiem POS a systemem ERP. Praca w trybie offline jest możliwa na stanowisku POS bez uruchomionej usługi synchronizacji danych. Poniższa tabela przedstawia różnice w dostępności funkcjonalności na stanowisku POS w zależności od trybu pracy.

Dostępność funkcjonalności w zależności od trybu pracy aplikacji Comarch Retail POS
FunkcjonalnośćOnlineOffline
Synchronizacja + aktualizacja danychDostępneNiedostępne
Obsługa formy płatności typu BonDostępneNiedostępne
Limit kredytowyDostępnePo upływie określonego czasu niedostępne
Podgląd zasobów artykułów w magazynach innych centrówDostępneNiedostępne
Obsługa zamówień sprzedaży onlineDostępneDla synchronizowanych ZS do systemu ERP brak możliwości:

  • zmiany statusu,

  • otwarcia,

  • zamknięcia, anulowania,

  • generowania dokumentów powiązanych (FS, PAR)


ParkingDostępneNiedostępne. Parkowane dokumenty są zapisywane lokalnie na stanowisku POS
Realizacja w POS dokumentu MM-DostępneNiedostępne, jeżeli dokument MM- nie został zaimportowany na stanowisko POS
Faktury zaliczkoweDostępnePrzy generowaniu zaliczki do dokumentu ZS nie zostanie ona ani odliczona, ani powiązana z zamówieniem sprzedaży
Wyszukiwanie globalne dokumentówDostępneNiedostępne dokumenty z innych centrów (stanowisk POS, systemu ERP)
Wyszukiwanie lokalne dokumentówDostępneNiedostępne dokumenty z innych stanowisk POS (oraz wystawionych w ERP) w obrębie danego centrum
TAX FREEDostępneDla paragonów zaimportowanych do systemu ERP nie jest możliwe wygenerowanie TAX FREE
Wyszukiwanie kontrahentów onlineDostępneNiedostępne
Historia transakcjiDostępneNiedostępne
Kupony rabatoweDostępneW ograniczonym zakresie
Karta lojalnościowaDostępneW ograniczonym zakresie
Wyszukiwanie online kontrahentówDostępneNiedostępne
Historia transakcjiDostępneNiedostępne
Kupony rabatoweDostępneNiedostępne
Karta lojalnościowaDostępneNiedostępne