Filtry i sortowanie

Filtr tekstowy

Na listach obiektów (np. artykułów) widoczne jest w górnej części okna pole filtra tekstowego umożliwiające wyszukiwanie konkretnego obiektu.

Pole filtra tekstowego na liście dokumentów handlowych
Pole filtra tekstowego na liście dokumentów handlowych

Wyszukiwanie:

  • ignoruje wielkość liter
  • prezentuje wyniki zawierające wpisaną frazę

Przykład

Operator wpisuje w filtrze tekstowym wpisuje frazę: ka n na liście artykułów. W wyniku wyszukania prezentowane są artykuły między innymi o nazwie:

  • Bluzka niebieska rozm 40
  • Bransoletka niebieska

Następnie operator usuwa wpisaną frazę i wprowadzana: skórzan. W wyniku wyszukania prezentowane są artykuły między innymi o nazwie:

  • Botki skórzane brązowe 36
  • Pasek skórzany
  • Torba męska skórzana

Wyniki wyszukiwania dla wpisanej frazy w filtrze tekstowym
Wyniki wyszukiwania dla wpisanej frazy w filtrze tekstowym

Filtr

Poniżej filtra tekstowego znajdują się dostępne filtry rozwijalne pozwalające na wyszukiwanie obiektów (np. dokumentu według daty wystawienia).

Filtry na liście dokumentów handlowych
Filtry na liście dokumentów handlowych

Po wybraniu danego filtra wyświetlane jest okno jego wartości. Wskazanie konkretnych wartości powoduje zawężenie listy wyszukiwanych obiektów.

Wartości filtra Stan na liście dokumentów handlowych
Wartości filtra Stan na liście dokumentów handlowych

Wyczyszczenie wybranych wartości filtra możliwe jest po naciśnięciu „x” znajdującego się:

  • na danym filtrze – czyści dany filtr
  • po prawej stronie filtrów – czyści wszystkie filtry

Czyszczenie filtrów
Czyszczenie filtrów

Przykład

W sklepie obuwniczym XYZ, kontrahent pyta kasjerkę o dostępność innych modeli czarnych półbutów z kolekcji zimowej o numerze 41. Użytkownik na liście artykułów zawęża wyszukiwanie filtrami: Typ na Artykuł, Kolekcja (atrybut) na Jesienna, Rozmiar obuwia (atrybut) na 41, Kolor (atrybut) na Czarny oraz Rodzaj (atrybut) na Półbuty.

Wybrane wartości filtrów dla czarnych półbutów
Wybrane wartości filtrów dla czarnych półbutów

Następnie sortuje po kolumnie Ilość. W efekcie operator otrzymuje zawężoną oraz posortowaną malejąco po kolumnie Ilość listę artykułów.

Widoczność filtrów na listach została opisana w osobnym artykule.
W przypadku dużej ilości filtrów, lista filtrów jest domyślnie zwijana. Rozwinięcie pełnej listy filtrów odbywa się poprzez naciśnięcie strzałki znajdującej się po jej prawej stronie.

Zwijanie/rozwijanie listy filtrów
Zwijanie/rozwijanie listy filtrów

Sortowanie

Listy obiektów można sortować po widocznych kolumnach danej listy.

Sortowanie dla kolumny Data realizacji na liście zamówień i ofert sprzedaży
Sortowanie dla kolumny Data realizacji na liście zamówień i ofert sprzedaży

W celu przesortowania listy po kolumnie, należy nacisnąć nagłówek tej kolumny. Domyślnie lista sortowana jest rosnąco, o czym świadczy strzałka wskazująca górę. Po ponownym naciśnięciu nagłówka kolumny sortowanie zmienia się na malejące (strzałka wskazuje dół).
Sortowanie listy obiektów odbywa się tylko po jednej kolumnie.

Przykład

Księgarnia XYZ posiada sklepy stacjonarne oraz sklep internetowy. Zamówione internetowo produkty kontrahenci mogą odbierać (nie płacąc kosztów transportu) w wybranym przez siebie sklepie stacjonarnym. Każdego dnia roboczego, przed godziną otwarcia, pracownicy sklepów stacjonarnych przygotowują zamówione paczki w regale za kasą według daty realizacji: ostatnie 7 dni. Paczki z innym terminem realizacji pozostają na magazynie.

Operator na aplikacji zawęża listę zamówień sprzedaży wybierając: Typ: Zamówienie sprzedaży oraz Data realizacji: 15.01.2019–22.01.2019. Następnie, dla bardziej ergonomicznego uporządkowania przesyłek w regale, sortuje listę malejąco po kolumnie Data realizacji.

Wybór wartości filtrów Typ oraz Data realizacji na liście zamówień i ofert sprzedaży
Wybór wartości filtrów Typ oraz Data realizacji na liście zamówień i ofert sprzedaży