Po zainstalowaniu i konfiguracji aplikacji możliwe jest synchronizowanie danych o strukturze organizacyjnej firmy, kierownikach, pracownikach, planach pracy i grafikach pracy oraz o czasie pracy użytkowników. Synchronizacja czasu pracy uwarunkowana jest odpowiednim ustawieniem systemu Comarch ERP w kontekście parametru etatu pracownika „Rozliczenia czasu pracy” na wartość „Według obecności”. W innych konfiguracjach (np. „Według kalendarza”) czas pracy nie jest synchronizowany lub opiera się na ustalonym w systemie Comarch ERP kalendarzu.
Synchronizacja pracowników i struktury jest jednokierunkowa, pozwala na utworzenie odwzorowania tych informacji w usłudze Comarch TNA, umożliwiając dostęp do usługi dla pracowników i kierowników oraz rejestrowania czasu pracy i obecności.
Czas pracy, urlopy oraz delegacje synchronizowane są dwukierunkowo z zachowaniem priorytetu dla danych zawartych w systemie Comarch ERP i limitowany jest do początku poprzedniego miesiąca. Okresy już zsynchronizowane mogą się zmieniać zarówno po stronie Comarch TNA jak i systemu Comarch ERP, co zostaje wykryte i dodatkowo synchronizowane przy najbliższej wywołanej synchronizacji.
Jeśli w systemie Comarch ERP wprowadzone zostaną zmiany lub zdefiniowany zostanie czas pracy zostanie on przeniesiony do usługi Comarch TNA. W przeciwnym przypadku dane dotyczące czasu pracy z usługi Comarch TNA wprowadzone zostaną do systemu Comarch ERP. W sytuacji, w której do systemu Comarch ERP trafiają dane o czasie pracy z Comarch TNA dla dnia, w którym administrator nie chce go rozliczać, dla przykładu chwilowe wejście pracownika w dniu wolnym od pracy w celach prywatnych, istnieje możliwość powstrzymania systemu Comarch TNA przed zapisaniem czasu pracy przez zdefiniowanie w czasie pracy pracownika dla takiego dnia wpisu od godziny 00:00 do godziny 00:00 i pustą strefą. W takim wypadku dodatkowo w usłudze Comarch TNA zostanie po synchronizacji zaprezentowany zerowy czas pracy.
Istnieje kilka sposobów synchronizacji danych pomiędzy systemami, które pozwalają w wygodny i kontrolowany sposób przeprowadzać operacje zgodnie z potrzebami klienta:
- automatyczna synchronizacja na podstawie ustalonego harmonogramu konfigurowanego w aplikacji Comarch TNA Agent,
- ręczna synchronizacja przy pomocy aplikacji Comarch TNA Agent (za pomocą przycisku „Synchronizuj” w widoku „Zadania” lub rozwijając menu boczne przy dodanym zadaniu oraz wybraniu „Synchronizuj teraz”),
- ręczna synchronizacja wywoływana za pomocą zainstalowanych funkcji dodatkowych w systemie ERP,
- zdalna synchronizacja wywoływana przez administratora z poziomu panelu webowego (Ustawienia → Comarch TNA Agent).
Widok po wykonanej synchronizacji przedstawiający termin ostatniej synchronizacji, najbliżej synchronizacji oraz rozwiniętym menu bocznym dla wcześniej dodanego zdania synchronizacji w aplikacji Comarch TNA Agent