Ustawienia – wyjaśnienie zakładek

  • Bramki wejścia/wyjścia

W zakładce „Bramki wejścia/wyjścia” wylistowane są wszystkie przypisane do usługi bramki.

Aby dodać nową bramkę, należy zalogować się na konto Administratora za pomocą przeglądarki internetowej na stronie https://tna.comarch.com, przejść do zakładki „Ustawienia” a następnie wybrać „Bramki wejścia/wyjścia”.

W prawym górnym rogu znajduje się przycisk „+Dodaj bramkę”.

Uwaga
Dodanie oraz przypisanie bramki jest konieczne do poprawnego funkcjonowania urządzeń TNA Gateway oraz TNA Gateway Plus.

Wskazówka
W przypadku korzystania z aplikacji Comarch TNA Gateway Mobile można dodać bramkę podczas jej konfigurowania z poziomu smartfona.

  1. Wyświetlona zostaje strona, gdzie należy podać nazwę bramki.
  2. Następnie należy określić lokalizację bramki, podając miasto oraz strefę czasową.
  3. W ostatnim kroku należy wybrać urządzenia, w zależności od zamówienia powinna wyświetlić się lista dostępnych urządzeń.

Po zapisaniu bramka (z przypisanym urządzeniem) będzie widoczne na liście w tej zakładce.

  • Czytniki RCP

W zakładce „Czytniki RCP” wylistowane są wszystkie czytniki TNA Gateway oraz TNA Gateway Plus przypisane do usługi.

Z poziomu tego panelu można zarządzać urządzeniami – m. in. monitorować ich poziom naładowania (dotyczy Comarch TNA Gateway), sprawdzić identyfikator czy przypisać typ (czyli, czy jest to bramka wejściowa, wyjściowa czy też obustronna).

Wskazówka
Dla czytników Comarch TNA Gateway Plus wyświetlany jest wskaźnik, który informuje czy urządzenie poprawnie połączyło się z usługą. Jest on w formie zielonej lub czerwonej kropki obok komórki w kolumnie „Typ”.

Zielona kropka: Urządzenie połączone z Comarch TNA.

Czerwona kropka: Urządzenie niepołączone z Comarch TNA.

 

Wskazówka
Dla czytników Comarch TNA Gateway  wyświetlany jest wskaźnik naładowanej baterii.

Wskaźnik jest aktualizowany za każdym razem, kiedy nastąpi odczyt użytkownika z wykorzystaniem smartfona.

Uwaga
Jeżeli urządzenie przez długi czas było nieużywane, wskaźnik może pokazywać nieaktualny poziom naładowania.

  • Konfiguracje Mobile Gateway

W zakładce „Konfiguracje Mobile Gateway” możliwe jest dodanie nowego czytnika Mobile Gateway. Funkcjonalność ta jest dostępna dla smartfonów z systemem Android. Na urządzenie należy pobrać aplikację Comarch TNA Gateway ze sklepu Google, a następnie skonfigurować wg instrukcji dostępnej pod linkiem: TNA Gateway Mobile (zakładka „Konfiguracja”).

  • Lokalizacje

Zakładka „Lokalizacje” służy do zarządzania lokalizacjami urządzeń. W tym widoku można otrzymać informację ile bramek wejścia/wyjścia oraz urządzeń jest przypisanych do danej lokalizacji.

Możlwe jest dodanie nowej lokalizacji lub edycja istniejących.

Lokalizacje tworzone są automatycznie podczas tworzenia nowej bramki.

  • Identyfikatory

Jeśli zakupione zostały karty zbliżeniowe, należy przypisać identyfikatory do poszczególnych pracowników (karta zbliżeniowa jako identyfikator pracownika).

Wskazówka
W przypadku korzystania ze swoich kart, należy je zaimportować na jeden z dwóch sposobów:

1. Poprzez aplikację mobilną na Android

Link do artykułu o aplikacjach mobilnych: Aplikacje mobilne dla Android i iOS

2. Poprzez import pliku .xlsx, co wymaga wykonania wypisanych poniżej kroków:

  • Wybranie przycisku trzech pionowych kropek (po prawej stronie, w górnej części ekranu).
  • Skorzystanie z opcji „Eksport”.
  • Po pobraniu pliku należy go otworzyć.
  • W kolumnach należy wpisać odpowiednie parametry identyfikatorów wg następujących parametrów:
    [Nazwa identyfikatora] – dowolna nazwa,
    [Reversed Hex] – numer powinien zostać Państwu dostarczony przy zakupie kart od sprzedawcy.
    Uwaga
    Jeżeli Twój dostawca nie dostarczył numeru Reversed Hex dla każdej z kart, zalecamy skorzystanie z importu kart przez aplikację mobilną. Polego to na skanowaniu każdej karty osobno.

    [Typ Identyfikatora] – STICKER lub CARD (w zależności od rodzaju identyfikatora).
    [Imię i nazwisko] – imię i nazwisko tożsame z danymi w Comarch TNA.
    [ID Pracownika] – ID pracownika, widoczne w 2 kolumnie w zakładce pracownicy.
  • W aplikacji TNA przejście do zakładki „Identyfikatory”.
  • Wybranie przycisku trzech pionowych kropek (po prawej stronie, w górnej części ekranu).
  • Skorzystanie z opcji „Import”.
    Po wykonaniu wyżej opisanych czynności identyfikatory będą widoczne w systemie Comarch TNA.

 

  • API

W zakładce „API” możliwe jest generowanie klucza autoryzującego, który umożliwia dostęp do usługi z poziomu aplikacji Comarch TNA Agent oraz zewnętrznego oprogramowania. Aby uzyskać dostęp do API TNA wymagane jest użycia klucza autoryzującego, który można wygenerować na tej stronie.

Szczegółowa dokumentacja znajduje się na stronie: API.

  • Comarch TNA Agent

Zakładka umożliwia podgląd ustalonego zadania synchronizacji z wykorzystaniem aplikacji Comarch TNA Agent. Synchronizacja danych odbywa się z modułem „Kadry i płace” oraz „Kasa Bank Plus” programu Comarch ERP Optima.

Wskazówka
Comarch TNA Agent to aplikacja współpracująca z modułem „Kadry i Płace” oraz „Kasa Bank Plus” programu Comarch ERP Optima. Korzystanie z niej nie jest wymagane.

Sczegółowa instrukcja konfiguracji dostępna jest w dziale Comarch TNA Agent.

  • Zaawansowane

Z poziomu konta Superadministratora (właściciela usługi Comarch TNA) istnieje możliwość ograniczenia lub całkowitego wyłączenia aktywności typu obecność zgłoszona ręcznie lub praca zdalna. W tym celu należy po zalogowaniu się do aplikacji webowej przejść do zakładek Ustawienia → Zaawansowane.

Widok aplikacji webowej dla przykładowej konfiguracji ustawień zaawansowanych :

Należy pamiętać, iż ustawienia te są globalne, tzn. tyczą się każdego pracownika zdefiniowanego w usłudze Comarch TNA. Po każdej wprowadzonej zmianie należy zapisać ustawienia za pomocą przycisku „Zapisz” w prawym górnym rogu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Leave A Comment?