XL API ERROR (1) – oznacza zazwyczaj customowe triggery na CDN.MagNag, CDN.MagElem, CDN.MagSElem lub tabelach CDN.TraNag, CDN.TraElem (jeśli dokument jest do dokumentu handlowego). Komunikat może być też związany z customowymi procesami po stronie ERP XL (należałoby je wyłączyć i ponowić synchronizację).
XL API ERROR (4) – oznacza dokument nie jest w buforze. Należy zweryfikować Man_Stan i Man_Status w tabeli CDN.MagNag.
XL API ERROR (17) – oznacza brak wystarczających stanów handlowych, aby dokument mógł zostać przesynchronizowany. Należy zweryfikować stany handlowe po stronie Comarch ERP XL. Jeśli stanów brakuje (brane pod uwagę są towar, partia oraz ilość) to należy je uzupełnić, wówczas dokument zostanie przesynchronizowany.
XL API ERROR (22) – jest to komunikat, adres jest dla innego kontrahenta – należy zweryfikować czy nie były wprowadzane zmiany w adresach i czy ten występujący na dokumencie jest taki sam jak na karcie kontrahenta.
XL API ERROR (23) – oznacza brak dokumentu źródłowego. Należy zweryfikować dane w tabelach WMS.Documents, WMS.Items, CDN.MagNag, CDN.MagElem i CDN.MagSElem. Problem może również wynikać z niewłaściwych rezerwacji w tabeli CDN.MagSElem.
API ERROR (39) – oznacza wymagalność cechy. API oczekuje, że została wypełniona cecha po stronie Comarch WMS. Należy zweryfikować czy na karcie towarów (z dokumentu) jest zaznaczona opcja: wymagalności cechy. Jeśli tak, to w aplikacji Comarch WMS, powinna ona zostać uzupełniona. W celu przesynchronizowania tych dokumentów, można odznaczyć wymagalność cechy i ponowić synchronizację tych wiadomości.
XL API ERROR (51) – oznacza magazyn pozycji inny niż nagłówka. Należy zweryfikować magazyn na nagłówku dokumentu w WMS.Documents oraz pozycji w WMS.Items (dla tego dokumentu, dla którego widnieje błąd).
XL API ERROR (90) – oznacza, że magazyn został zablokowany. Należy zweryfikować tę kwestię na karcie magazynu w Comarch ERP XL.
XL API ERROR (97) – oznacza, że dokument spinany jest aktywny. Należy zamknąć spięty dokument w Comarch ERP XL (może to być np. faktura). Problem może również wynikać z niepoprawnie zakończonej sesji na dokumencie, wówczas tę sesję należy wyciąć i ponowić synchronizację dokumentu.
XL API ERROR (122) – oznacza dokument jest edytowany na innym stanowisku. Należy zweryfikować czy istnieje niezamknięta sesja na dokumencie czy to w Comarch WMS czy w ERP XL.
XL API ERROR (131) – oznacza brak praw do magazynu. Jeśli problem występuje dla przesunięcia miedzymagazynowego wystawionego w Comarch WMS, to należy zweryfikować czy na kartach magazynów źródłowych i docelowych widnieją dokumenty AWD, ZWM, MMP oraz MMW. Dodatkowo te dwa magazyny źródłowy i docelowy muszą być dostępne w centrum operatora i na definicji tych dokumentów musi być zaznaczone wystawianie i edycja.
XL API ERROR (132) – oznacza brak praw do wystawiania dokumentu. Jeśli problem występuje dla przesunięcia miedzymagazynowego wystawionego w Comarch WMS to należy zweryfikować czy na kartach magazynów źródłowych i docelowych widnieją dokumenty AWD, ZWM, MMP oraz MMW. Po zmianie należy zrestartować usługę Comarch WMS Service.
XL API ERROR (134) – oznacza brak praw do edycji dokumentu. Należy nadać uprawnienia w ERP XL. Komunikat może występować, gdy ustawienia te zostały zmienione. Wówczas należy zrestartować usługę Comarch WMS Service, nowe ustawienia zostaną przez nią zaczytane. Jest to wymagane po zmianie ustawień na dokumentach czy magazynach/centrach.
XL API ERROR (266) – oznacza niezgodne rezerwacje na synchronizowanym dokumencie lub gdy nie zgadzają się sumy ilości między subelementami, a elementami. Należy sprawdzić czy rezerwacja przypisana do tego dokumentu jest poprawna, a także czy zgadzają się ilości.
Zgłoszono wyjątek typu MobileWarehouseOnline.Processes.Types.Exceptions.MultipleAvailableProcessesException -Komunikat związany jest z tym, że jest dostępny więcej niż jeden proces (do realizacji dokumentu). Należy zaznaczyć opcję synchronizacji bez wskazania na konkretny proces w ustawieniach ogólnych w Comarch WMS Zarządzanie. Następnie należy zrestartować usługę synchronizacji Comarch WMS Service.
An error occurred in the Microsoft .NET Framework while trying to load assembly id XXX. The server may be running out of resources, or the assembly may not be trusted. Run the query again, or check documentation to see how to solve the assembly trust issues. – w celu poprawnego działania aplikacji Comarch WMS Magazynier należy dla bazy uruchomić skrypt ConfigureDatabase.sql (instalacja domyślna C:\Program Files (x86)\Comarch WMS\Warehouseman\Erp\XL\Scripts\Conversions).
Exception of type ‘MobileWarehouseOnline.Frame.Types.Exceptions.ErpApiSessionException’ was thrown. – problem z usługą jest spowodowany nieprawidłowym zamknięciem API XL (usługa Comarch WMS Service działa w oparciu o API XL) lub zamykaniem sesji WMSAdmin w ERP XL.
W logu może znajdować się informacja ERP session is not active.
Aby usługa działała prawidłowo, muszą być aktywne zawsze dwie sesje WMSAdmin:
WMSAdmin – Comarch Mobile Online – do synchronizacji
Możliwe, że jakiś operator wycina sesję WMSAdmin w ERP XL. Proszę o weryfikację.
Zgłoszono wyjątek typu ‘MobileWarehouseOnline.Documents.Types.Exceptions.InvalidDocumentStateException’. – Należy zweryfikować Man_Stan i Man_Status w tabeli CDN.MagNag, a także DocumentStateId w WMS.Documents.
Niedziałająca usługa synchronizacji – weryfikację można przeprowadzić przy użyciu dziennika zdarzeń Windows. Jeśli błąd usługi powoduje biblioteka XL CLARUN.dll to należy zweryfikować:
- czy w Comarch ERP XL, w konfiguracji systemu odznaczona jest opcja “Szybkie zamknięcie systemu, gdy brak sieci”.
- czy zainstalowany jest .Net Framework 4.6? Rozwiązaniem może być również zmiana parametru w tabeli CDN.Konfig dla Kon_Numer=-143 na wartość 0:
UPDATE CDN.Konfig SET Kon_Wartosc WHERE Kon_Numer=-143
- należy zainstalować SQL Server 2012 Native Client (chodzi konkretnie o tą wersję, inne powinny zostać odinstalowane) oraz pakiet poprawek ze stron walidowanych do Comarch ERP XL.
Jeśli błąd usługi powoduje biblioteka XL KERNELBASE.dll to należy zweryfikować:
- Zweryfikowanie zmiennej środowiskowej Path – czy wskazuje tylko na jedną instancję Comarch ERP XL oraz opcjonalnie czy występuje przed innymi aplikacjami Comarch
- Uruchomić profilaktycznie rejestr.bat z katalogu z XL-em z uprawnieniami administratora (przez okno linii komend Windows CMD)
- Ustawienie w CDN.Konfig na 0 ustawienia dla Kon_Numer = -143
- Instalację / reinstalację framework – nawet jak jest najnowszy
- Weryfikacja zainstalowanych pakietów Micfosoft Visual C++ Redistrybiutable – deinstalacja i instalacja tych z aktualnego instalatora ERP XL
- W programach i funkcjach proszę odinstalować wszystkie wystąpienia Microsoft Native Client a następnie zainstalować MS native Client 2012 z linka: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=50402
- Najnowsze CU do MSSQL