Dokumenty magazynowe WMS w powiązaniu z dokumentami kaucji
Dla sprawnej obsługi tzw. opakowań kaucjonowanych na magazynie WMS konieczne było umożliwienie tworzenia za pomocą jednej operacji dokumentów handlowych na zwykłe towary wraz dokumentami na kaucję, gdzie obydwa te dokumenty będą ze sobą automatycznie wiązane. Od wersji 2021.1 Systemu jest to możliwe, o ile na źródłowym dokumencie magazynowym znajdzie się również pozycja na opakowanie kaucjonowane.
Powiązanie towaru z jednostką logistyczną WMS
W aplikacji Comarch WMS Zarządzanie możliwe jest powiązanie jednostki logistycznej z kartą towaru Comarch ERP XL. Po takiej operacji w XL na karcie towaru powstaje oznaczenie, że jest on traktowany jako:
- Opakowanie kaucjonowane, jeśli towar jest dodatkowo oznaczony parametrem Kaucja,
- Opakowanie jednorazowe, jeśli towar nie jest dodatkowo oznaczony parametrem Kaucja.
Żeby w WMS Zarządzanie móc powiązać kartę towaru z jednostką logistyczną, to w Comarch ERP XL musi być na niej:
- zaznaczony parametr Rejestruj w jednostkach całkowitych,
- nie zaznaczony parametr Oznacz dostawę kodem EAN towaru,
- nie zaznaczone parametry z grupy Oznacz partię towaru, czyli Datą ważności i Identyfikatorem dostawy,
- brak wypełnionej klasy cechy,
- dodatkowo towar ten nie może posiadać stanów.
Dodawanie opakowań kaucjonowanych do dokumentu magazynowego
Jeśli na dokumencie magazynowym WMS zostanie ręcznie dodany element na towar z ustawieniem Opakowanie kaucjonowane lub Opakowanie jednorazowe, to element ten zostaje automatycznie oznaczony w ten sam sposób.
Analogicznie, jeśli dokument magazynowy WMS jest generowany z dokumentu kaucji, na którym znajduje się element na towar z ustawieniem Opakowanie kaucjonowane, to na dokumencie magazynowym element ten zostaje automatycznie oznaczony w ten sam sposób. Tak samo będzie to działało, jeśli na dokumencie magazynowym WMS zostanie wykonana operacja wiązania dokumentu kaucji (nagłówka lub wybranych elementów), na których znajduje się element na towar z ustawieniem Opakowanie kaucjonowane.
Dodatkowo, jeśli dokument magazynowy WMS jest generowany z dokumentu handlowego z powiązanym dokumentem kaucji, na którym znajduje się element na towar z ustawieniem Opakowanie kaucjonowane, to na utworzonym dokumencie magazynowym znajdą się zarówno elementy z dokumentu handlowego, jak i te z dokumentu kaucji (te dostają oznaczenie Opakowania kaucjonowane). O fakcie włączenia elementów kaucji do wspólnego dokumentu magazynowego użytkownik zostaje poinformowany stosownym komunikatem.
Działa to zarówno przy generowaniu dokumentu magazynowego WMS z listy czy w procesach, jak i przy automatycznym, czyli w trakcie zatwierdzania dokumentu handlowego.
Towary z oznaczeniem Opakowania jednorazowe mogą się znajdować tylko na zwykłych dokumentach handlowych. Jedyną różnicą w stosunku do zwykłych towarów jest to, że przy generowaniu dla nich dokumentów magazynowych, elementy z tymi towarami dostaną oznaczenie Opakowania jednorazowe.
Przykład:
W bazie są następujące towary:
– Napój 500 ml (zwykły towar),
– Butelka bezzwrotna (Opakowanie jednorazowe),
– Skrzynka (Opakowanie kaucjonowane),
– Paleta (Opakowanie kaucjonowane).
Przypadek 1.
Na dokument (W)ZWM dodaję z ręki następujące pozycje:
1. Napój 500 ml * 150 szt.,
2. Butelka bezzwrotna * 150 szt. -> zostaje ustawione oznaczenie Opakowanie jednorazowe,
3. Skrzynka * 10 szt. -> zostaje ustawione oznaczenie Opakowanie kaucjonowane.
Do dokumentu dowiązuję również ręcznie pozycję z WKA:
4. Paleta * 1 szt. -> zostaje ustawione oznaczenie Opakowanie kaucjonowane.
Przypadek 2.
Jest dokument handlowy WZ z pozycjami:
1. Napój 500 ml * 150 szt.,
2. Butelka bezzwrotna * 150 szt.
Oraz powiązany z WZ dokument kaucji WKA z pozycją:
1. Skrzynka * 10 szt.
Do dokumentu WZ wybieram polecenie generowania dokumentu magazynowego (W)ZWM. Na utworzonym dokumencie mam pozycje:
1. Napój 500 ml * 150 szt.,
2. Butelka bezzwrotna * 150 szt. -> zostaje ustawione oznaczenie Opakowanie jednorazowe,
3. Skrzynka * 10 szt. -> zostaje ustawione oznaczenie Opakowanie kaucjonowane.
Generowanie dokumentów handlowych wraz z dokumentami kaucji
W sytuacji odwrotnej, gdy dokumentem źródłowym jest dokument magazynowy WMS z elementami oznaczonymi jako Opakowania kaucjonowane, to dla tych elementów może zostać zawsze wygenerowany tylko dokument handlowy kaucji.
Dodatkowo, jeśli na magazynowym razem z Opakowaniem kaucjonowanym znajdzie się zwykły towar i/lub Opakowanie jednorazowe, wówczas operacja generowania dokumentu handlowego do magazynowego spowoduje automatyczne utworzenie dwóch dokumentów:
- żądany dokument handlowy z pozycjami na zwykłe towary i/lub Opakowania jednorazowe,
- dokument kaucji z pozycjami na Opakowania kaucjonowane.
Efektem końcowym jest powiązanie pozycji dokumentu handlowego z pozycjami dokumentu magazynowego na zwykłe towary i/lub Opakowania jednorazowe oraz powiązanie pozycji dokumentu kaucji z pozycjami dokumentu magazynowego na Opakowania kaucjonowane. Jednocześnie obydwa utworzone dokumenty są ze sobą powiązane, czyli dokument kaucji jest widoczny na zakładce [Kaucja] dokumentu handlowego.
W przypadku, gdy na dokumencie magazynowym będą znajdowały się tylko pozycje na opakowania kaucjonowane lub zostanie wybrane generowanie samego dokumentu kaucji, wówczas powstaje jedynie dokument kaucji z pozycjami na Opakowania kaucjonowane powiązany z odpowiednimi pozycjami dokumentu magazynowego WMS.
Przykład:
W bazie są następujące towary:
– Napój 500 ml (zwykły towar),
– Butelka bezzwrotna (Opakowanie jednorazowe),
– Skrzynka (Opakowanie kaucjonowane),
– Paleta (Opakowanie kaucjonowane).
Na dokumencie (W)ZWM mam następujące pozycje:
1. Napój 500 ml * 150 szt.,
2. Butelka bezzwrotna * 150 szt. -> z oznaczeniem Opakowanie jednorazowe,
3. Skrzynka * 10 szt. -> z oznaczeniem Opakowanie kaucjonowane.
4. Paleta * 1 szt. -> z oznaczeniem Opakowanie kaucjonowane.
Przypadek 1.
Do dokumentu (W)ZWM wybieram polecenie generowania dokumentu handlowego WZ. Na utworzonym dokumencie mam pozycje:
1. Napój 500 ml * 150 szt.,
2. Butelka bezzwrotna * 150 szt.
Zostaje również automatycznie wygenerowane WKA (powiązane z WZ) z pozycjami:
3. Skrzynka * 10 szt.,
4. Paleta * 1 szt.
Przypadek 2.
Do dokumentu (W)ZWM wybieram polecenie generowania dokumentu kaucji WKA. Na utworzonym dokumencie mam pozycje:
1. Skrzynka * 10 szt.,
2. Paleta * 1 szt.
Wskazówka: W przypadku Opakowań kaucjonowanych, jeśli przyjęty w Systemie model działania zakłada wyjście od dokumentów magazynowych, to nie ma potrzeby ustawiać w definicji dokumentów handlowych parametru: Automatyczne generowanie dokumentów kaucji. Dokumenty kaucji generowane będą bowiem na podstawie elementów na dokumentach magazynowych.
Natomiast w przypadku korekt dokumentów handlowych, gdzie nie jest możliwe wyjście od dokumentów magazynowych, nadal konieczne jest korzystanie ze schematów kaucji oraz ww. parametru, nawet w przypadku towarów kaucjonowanych oznaczonych jako Opakowania kaucjonowane.
Zmianie nie uległy działania na towarach oznaczonych jako zwykła kaucja (tylko parametr Kaucja, bez powiązania z jednostką logistyczną WMS). Dla nich nadal powstają osobne dokumenty magazynowe WMS.
Pozostałe funkcjonalności dla opakowań kaucjonowanych i jednorazowych
Jak wspomniano na początku rozdziału oznaczenia na pozycjach dokumentów magazynowych WMS są zawsze dziedziczone z ustawień na kartach towarów i w zdecydowanej większości nie będzie potrzeby ich zmiany. Jedynie w przypadku zakupu/sprzedaży pustych opakowań kaucjonowanych, gdy dokumentem wyjściowym jest dokument magazynowy WMS, należy usunąć oznaczenie na Opakowania kaucjonowane na pozycjach dokumentu magazynowego tak, aby dało się z nich wygenerować dokumenty handlowe zamiast dokumentów kaucji.
W tym celu w menu kontekstowym na liście pozycji dokumentu magazynowego WMS dodano operację Usuń oznaczenie pozycji na opakowania kaucjonowane. Po jej wykonaniu wskazane pozycje z oznaczeniem Opakowania kaucjonowane mają usuwane to oznaczenie. Operacja dostępna tylko dla dokumentów w buforze.
Zmieniono sposób weryfikacji pozycji przy operacji spinania dokumentów handlowych (zwykłych oraz dokumentów kaucji) z dokumentami magazynowymi. Zasadnicza zmiana polega na tym, że jeśli na dokumencie magazynowym WMS znajdują się pozycje na zwykłe towary oraz na Opakowania kaucjonowane, to spinając taki dokument z:
- Dokumentem handlowym – pomijane są z magazynowego pozycje na Opakowania kaucjonowane, nie powodują one blokady spięcia dokumentów, jak było dotychczas;
- Dokumentem kaucji – uwzględniane są z magazynowego tylko pozycje na Opakowania kaucjonowane, a pozycje na zwykłe towary są pomijane i nie blokują spięcia dokumentów.
Anulowanie dokumentów handlowych wymusza anulowanie powiązanych dokumentów kaucji oraz pozwala jednocześnie anulować powiązane dokumenty magazynowe. W przypadku, gdy powiązany dokument magazynowy WMS jest powiązany z innym dokumentem niż wybrany do anulowania (w tym przypadku z dokumentem kaucji), to pojawia się pytanie, czy faktycznie anulować taki dokument magazynowy. Dopiero po potwierdzeniu przez użytkownika anulowanie dokumentu magazynowego WMS jest wykonywane. W tym zakresie nie zostały wprowadzane żadne zmiany.
Na liście towarów jest możliwość wyświetlania dodatkowej kolumny J. logistyczne WMS (wolne) prezentującej stany towarów oznaczonych jako Opakowania kaucjonowane i Opakowania jednorazowe, które nie są zajęte, czyli aktualnie nie są na nich umieszczone żadne towary. Aby wyświetlić nową kolumnę należy w obszarze Kolumny pod listą zaznaczyć nowy parametr J. log. WMS.
Dokumenty (W)ZWM na pełne /niepełne jednostki pomocnicze
Nowa funkcjonalność ma wpływ na ergonomię pracy magazynierów, dzięki umożliwieniu tworzenia dokumentów wydań na magazynie, na pełne lub niepełne palety czy inne jednostki pomocnicze. W przypadku kilku palet niepełnych, w Comarch WMS Magazynier uda się skompletować towar tak, aby zapełniać kolejne palety/jednostki pomocnicze w całości.
Realizacja polega na możliwości generowania z zamówienia dwóch osobnych dokumentów (W)ZWM. Na jednym z tych dokumentów będą wyodrębnione takie ilości dla pozycji, które uda się przeliczyć na jednostkę pomocniczą w wartości całkowitej i dokument ten zostanie oznaczony jako wystawiony ‘na pełne jednostki’. Pozostałe ilości zostaną dogenerowane na drugim (W)ZWM bez oznaczenia jw.
Takie działanie będzie można włączyć/wyłączyć poprzez odpowiednie ustawienie na definicji dokumentu.
Konfiguracja ustawień dla podziału na pełne/niepełne jednostki
Na karcie towaru na jednostce pomocniczej znajduje się parametr, wskazujący, czy przy generowaniu z zamówień należy wykonywać dzielenie (W)ZWM na pełne/niepełne jednostki.
Dla towaru może istnieć wiele jednostek pomocniczych z takim ustawieniem, ponieważ dla podziału przy generowaniu istotne jest to, żeby taka jednostka została umieszczona na zamówieniu źródłowym do (W)ZWM. Przy czym parametr (W)ZWM do zamówień w jedn. całkowitych musi być już zaznaczony w momencie dodawania/modyfikacji elementu zamówienia, bo wtedy następuje na elemencie zamówienia odpowiedni zapis wskazujący na konieczność dzielenia dokumentów (W)ZWM.
Obecne polecenia do generowania dokumentu (W)ZWM z listy zamówień oraz listy elementów zamówień będą działały zależnie od nowego ustawienia w definicji dokumentu ZWM, jak pokazano na rysunku poniżej.
Jeśli parametr jest zaznaczony, wówczas nowy dokument jest tworzony z automatycznym podziałem na pełne/niepełne jednostki pomocnicze. Jeśli nie zaznaczony, to podział nie jest wykonywany, nawet jeśli jednostka pomocnicza wybrana na zamówieniu wskazuje na konieczność takiego podziału.
Generowanie i obsługa (W)ZWM z podziałem na pełne/niepełne jednostki
Przy generowaniu (W)ZWM z ZS/ZW przy pomocy nowego ustawienia na definicji dokumentu może zostać wykonany podział ilości z elementów źródłowych z zamówienia, jeśli jest na nim chociaż jedna pozycja z ustawioną jednostką pomocniczą wskazującą na konieczność podziału.
Podział wykonywany jest w następujący sposób:
- Całkowite ilości z elementów ZS/ZW w jednostce pomocniczej i odpowiadające im ilości w jednostce podstawowej są umieszczane na dokumentach (W)ZWM oznaczonych jako wystawione na pełne jednostki pomocnicze.
- Pozostałe ilości z takich podzielonych elementów oraz elementy bez jednostek pomocniczych wskazujących na podział lub w ogóle bez jednostek pomocniczych, zostaną dodane automatycznie do drugiego dokumentu (W)ZWM. Ten dokument nie ma ustawienia, że jest na pełne jednostki pomocnicze.
Obydwa dokumenty (W)ZWM zostaną powiązane z zamówieniem i będą stanowiły jego realizację.
Przykład: W definicji dokumentu ZWM jest zaznaczony parametr: Przy generowaniu (W)ZWM z zamówień automatycznie dziel na pełne/niepełne jednostki pomocnicze.
Przypadek 1.
Na dokumencie ZS znajdują się elementy z towarami:
T1: 15 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 1,5 (przeliczniki 1/10),
T2: 5 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 0,5 (przelicznik 1/10),
T3: 15 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: karton = 1,5 (przelicznik 1/10),
T4: 15 szt. (j.podst.) oraz brak ustawionej j. pom.
Na towarach T1 i T2 j. pom.: paleta ma ustawiony parametr: (W)ZWM do zamówień w jedn. całkowitych. Na towarze T3 j. pom: karton nie ma tego parametru zaznaczonego.
Generujemy (W)ZWM do ZS. Powstają dwa dokumenty:
a) Dokument (W)ZWM-1 na pełne jednostki pomocnicze z elementami:
T1: 10 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 1,
b) Dokument (W)ZWM-2 na niepełne jednostki pomocnicze z elementami i ilościami nie uwzględnionymi na (W)ZWM-1:
T1: 5 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 0,5,
T2: 5 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 0,5,
T3: 15 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: karton = 1,5,
T4 z ilością 15 szt. (j.podst.).
Przypadek 2.
Na dokumencie ZS znajdują się elementy z towarami:
T1: 20 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 2 (przeliczniki 1/10),
T2: 10 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 1 (przelicznik 1/10),
Na towarach T1 i T2 j. pom.: paleta ma ustawiony parametr: (W)ZWM do zamówień w jedn. całkowitych.
Generujemy (W)ZWM do ZS. Powstaje dokument (W)ZWM-1 na pełne jednostki pomocnicze z elementami:
T1: 20 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 2,
T2: 10 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 1
Ponieważ cała ilość z ZS została pobrana na dokument (W)ZWM-1, to nie zostanie utworzony żaden dodatkowy dokument (W)ZWM.
Przypadek 3.
Na dokumencie ZS znajdują się elementy z towarami:
T1: 8 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 0,8 (przeliczniki 1/10),
T2: 5 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 0,5 (przelicznik 1/10),
Na towarach T1 i T2 j. pom.: paleta ma ustawiony parametr: (W)ZWM do zamówień w jedn. całkowitych.
Generujemy (W)ZWM do ZS. Powstaje dokument (W)ZWM-1 na niepełne jednostki pomocnicze z elementami:
T1: 8 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 0,8,
T2: 5 szt. (j.podst.) oraz j.pom.: paleta = 0,5.
Ponieważ na ZS nie było żadnej ilości przeliczalnej na pełne jednostki całkowite, to nie został utworzony dokument (W)ZWM-1 na pełne jednostki pomocnicze.
Poza automatycznym podziałem na każdym dokumencie (W)ZWM w buforze jest możliwość ręcznego ustawienia, że jest on na pełne jednostki. Czyli na każdym dokumencie, zarówno tym dodanym z ręki, jak i generowanym z różnych dokumentów, można ustawić parametr Dokument na pełne jednostki pomocnicze. System pozwala zapisać taki dokument pod warunkiem, że wszystkie jego pozycje mają ustawioną jednostkę pomocniczą i ilość w tej jednostce jest całkowita. Dodatkowo, jeśli dokument (W)ZWM ma ustawione, że jest na pełne jednostki pomocnicze, to można do niego dodać tylko takie pozycje, która spełniają to wymaganie. Również przy zmianie ilości na takim (W)ZWM i zapisie elementu, jeśli nowa ilość nie będzie dała się przeliczyć na pełne jednostki pomocnicze, to użytkownik zostaje o tym poinformowany stosownym komunikatem i musi zdecydować, czy: Wskazówka: Przy samodzielnym ustawianiu parametru na dokumencie lub przy dodawaniu/modyfikacji/wiązaniu pozycji na dokumencie na pełne jednostki nie ma kontroli, czy na jednostce pomocniczej jest zaznaczony parametr (W)ZWM do zamówień w jedn. całkowitych, gdyż ma on znaczenie tylko dla dokumentów generowanych z zamówień. Z tej kontroli wykluczane są również pozycje z towarami oznaczonymi jako Opakowania kaucjonowane lub Opakowania jednorazowe, o których mowa w poprzednim punkcie. Samodzielne ustawienie parametru Dokument na pełne jednostki pomocnicze skutkuje tym, że większa ilość dokumentów (W)ZWM może podlegać w Comarch WMS Magazynier procesom realizacji przewidzianym dla pełnych/niepełnych jednostek. Przy generowaniu dokumentów (W)ZWM z paczek, jeśli do paczki powiązane są pozycje zamówień i dokumentów handlowych i na obu dokumentach jest ustawiona jednostka pomocnicza ze wskazaniem na podział, to podział jest robiony zarówno dla pozycji z zamówień, jak i dla pozycji z dokumentów handlowych z taką jednostką pomocniczą. Jest to zgodne z tym, że przy ręcznym dowiązywaniu do (W)ZWM na pełne jednostki pozycji dokumentu handlowego z ustawioną jednostką pomocniczą, z handlowego zostanie dodana tylko ilość przeliczalna na pełne jednostki. Dotychczas podczas wystawiania dokumentu (W)ZWM do zamówienia z rezerwacją zasobową, na dokumencie (W)ZWM był ustalany dokładnie ten sam zasób, który znajdował się na rezerwacji i nie było możliwości jego zmiany ani w Comarch ERP XL ani od strony Comarch WMS. Od wersji XL 2021.1 oraz Comarch WMS 2021.5 możliwa jest w WMS zmiana zasobu na przekazanym do realizacji dokumencie (W)ZWM do zamówienia z rezerwacją zasobową, o ile na takim dokumencie (W)ZWM istnieją rezerwacje magazynowe WMS. Taką samą zmianę można też wykonać, jeśli zamówienie jest realizowane wprost w Comarch WMS, czyli zostaje od razu wystawiany dokument ZWM do zamówienia. Przy zmianie zasobu na takim dokumencie w Comarch WMS działają standardowe mechanizmy ustalania, czy dany zasób jest dostępny handlowo w Comarch ERP XL. Jeśli nie będzie dostępny, wówczas podmiana zasobu nie będzie możliwa, gdyż niedopuszczalnym jest, aby do rezerwacji zasobowej na zamówieniu utworzona została rezerwacja ‘w przyszłość’. Jeśli zmiana zasobu będzie możliwa, wówczas zostanie ona przesynchronizowana do Comarch ERP XL na rezerwacje magazynowe WMS oraz na powiązanie z nimi źródłowe rezerwacje zasobowe z zamówienia. Dzięki temu zagwarantowane jest wystawienie poprawnego dokumentu handlowego do pary dokumentów: zamówienie z dokumentem magazynowym WMS. Operacja zmiany zasobu jest dostępna dla uprawnionego operatora WMS, a uprawnienia te można nadawać w Comarch WMS Zarządzanie. Więcej na ten temat w dokumentacji aplikacji Comarch WMS. Zmieniona została obsługa dokumentów przesunięć międzymagazynowych z poziomu Comarch ERP XL pomiędzy magazynami składowymi jednego magazynu zbiorczego WMS. Magazyn zbiorczy, czyli tzw. magazyn wirtualny WMS, jest to magazyn dodawany tylko po stronie Comarch WMS jako magazyn nadrzędny, do którego podpinane są magazyny składowe. Magazynami składowymi mogą być magazyny z systemu Comarch ERP XL, które mają włączoną obsługę WMS. Dotychczas przesunięcia MMW/MMP pomiędzy magazynami składowymi jednego magazynu zbiorczego były zarządzane po stronie WMS. Oznacza to, że w samym XL nie dało się wystawić takich dokumentów, które jako magazyn źródłowy i docelowy miały ustawione magazyny składowe tego samego magazynu zbiorczego. W przypadku takich dokumentów pojawiała się w XL informacja, że mogą być wystawione jedynie w Comarch WMS. Teraz blokada ta została zniesiona i dokumenty takie będą mogły powstawać. Dotyczy to wystawiania dokumentów MMW z ręki oraz generowania ich z innych dokumentów. Podczas zatwierdzania dokumentów MMW na magazyny wirtualne, niezależnie od ustawień w definicji dokumentu, będzie od razu generowany cały komplet dokumentów, czyli: Zmiany dotyczą również anulowania dokumentów przesunięć międzymagazynowych. Aby było możliwe anulowanie dokumentów MMW/MMP wystawionych na magazyny składowe jednego magazynu zbiorczego, musi być możliwość anulowania całego kompletu powiązanych ze sobą dokumentów wewnętrznych i magazynowych, czyli MMW -> (W)ZWM oraz MMP -> (W)AWD. Wprowadzono więc następującą obsługę: W zakresie inwentaryzacji wprowadzono dwie zmiany dotyczące baz z włączoną współpracą z Comarch WMS. Wskazówka: W sytuacji, gdy któryś z magazynów składowych stanowiących ten sam magazyn zbiorczy, co wybrany do inwentaryzowania magazyn, nie będzie dostępny w kontekście centrum, w którym jest zakładana inwentaryzacja, przeprowadzenie inwentaryzacji jest blokowane. Użytkownik zostaje o tym poinformowany w stosownym komunikacie. W sytuacji, gdy któryś z magazynów składowych stanowiących ten sam magazyn zbiorczy, co wybrany do inwentaryzowania magazyn, będzie zablokowany, wówczas w zależności od istniejących stanów handlowych inwentaryzacja jest wykonywana bez tegoż zablokowanego magazynu (gdy stany zerowe) lub jest blokowana. W przypadku blokady użytkownik zostaje o tym poinformowany w stosownym komunikacie. Po zrealizowaniu w Comarch WMS inwentaryzacji następuje przekazanie wyniku do Comarch ERP XL. Dla magazynów składowych przekazywany jest jeden odczyt, z informacją o łącznej ilości danego towaru na wszystkich inwentaryzowanych magazynach. Jest to tożsame działanie z dotychczasową funkcjonalnością inwentaryzacji zbiorczej wielu magazynów. Rozbicie przekazanej łącznej ilości towaru pomiędzy magazyny jest ujęty na arkuszu, jak to miało miejsce w dotychczasowej funkcjonalności. Po przekazaniu ilości (odczytu), w tym także w rozbiciu na magazyny, nie jest możliwa zmiana przesłanej ilości. Podczas dodawania towarów do arkusza działanie jest zależne od nowego parametru: Tak skonfigurowany arkusz inwentaryzacyjny pozwala na poprawne zinwentaryzowanie towarów w WMS, gdzie na oddzielnym arkuszu muszą być umieszczone opakowania kaucjonowane oraz jednorazowe.
Możliwość zmiany partii na dokumencie wydania w WMS (wydanie do zamówienia z rezerwacją zasobową)
Obsługa dokumentów wewnętrznych dla magazynów zbiorczych WMS
Zmiany w inwentaryzacji