Panel z modułami Comarch ERP XL

Panel z modułami Comarch ERP XL

Po uruchomieniu systemu i zalogowaniu operator zostanie wyświetlony panel (tzw. shell) z przyciskami uruchamiającymi dostępne moduły systemu Comarch ERP XL. Operator będzie mógł uruchomić tylko te moduły, do których ma licencję. Do standardowego shella dodawany jest przycisk: , w przypadku gdy zainstalowany został moduł: Sprzedaż.

Panel z kafelkami uruchamiającymi modułu systemu Comarch ERP XL.

Otworzenie poszczególnych modułów można wykonać również poprzez wywołanie pliku .exe dla właściwego modułu wraz z podaniem nazwy bazy, np. uruchomienie modułu: Sprzedaż, dla bazy ABC (zainstalowanego w folderze CDNXL w katalogu: Program Files, nastąpi po wywołaniu komendy:

„C:\Program Files\CDNXL\cdnspr.exe” baza=ABC

W przypadku próby uruchomienia tego modułu (dla tej samej bazy) z programu Total Commander (i podobnych), wystarczy na poziomie katalogu, w którym został zainstalowany Comarch ERP XL podać komendę:

cdnspr baza=ABC

Informacje o programie

Podstawowe informacje techniczne o programie wyświetlane są po rozwinięciu menu: Pomoc, znajdującego się na Stellu (lub z menu każdego z modułów Comarch ERP XL) i wybranie z niego opcji: O … .

Wybranie funkcji otwierającej okno z informacjami o programie.

Po naciśnięciu w otworzonym oknie: O programie, funkcji: [Informacje techniczne] zostanie wyświetlone okno: Informacje techniczne, w którym znajdują się informacje:

  • o programie – trybie pracy, numerze wersji, numerze kompilacji
  • o bazie – nazwie bazy, jej wersji typie i numerze identyfikacyjnym
  • o komponentach – informacja o aktualnej wersji rabatów. Wersja ta powinna by zgodna z aktualna wersją kompilacji. W przypadku niezgodności Użytkownik zostanie poinformowany o błędzie w odpowiednim komunikacie.
Informacje techniczne wyświetlane z poziomu informacji o programie. 

Okno z ofertą Comarch ERP XL

Podczas pierwszego uruchomienia na danym stanowisku dowolnego modułu (po konwersji bazy lub kreacji nowej) widoczne jest okno z informacją o ofercie Comarch ERP.

Okno z ofertą Comarch ERP XL.

Po zamknięciu okna, przy kolejnych wejściach do modułu wyżej wymieniona informacja będzie pokazywana w zależności od stanu parametru: „Nie informuj mnie więcej o tym” podczas poprzedniego zamknięcia okna. Jednocześnie, niezależnie od stanu wspomnianego wcześniej parametru, w menu Pomoc znajduje się opcja pozwalająca na otwarcie tego okna na żądanie Operatora.

Uwaga
Okno oferty Comarch ERP XL pozwala na szybką komunikację drogą mailową w razie ew. pytań dotyczących systemu. Przy kliknięciu lewym przyciskiem myszy na adres mailowy info.erp@comarch.pl (dla skonfigurowanego konta na Outlooku ) pojawi się automatycznie okno tworzenia nowej wiadomości w Outlooku
Menu Pomoc z poziomu dowolnego modułu. 

Wybranie funkcji otwierającej okno z Ofertą Comarch ERP
Po wybraniu z menu opcji „Oferta Comarch ERP” użytkownik zostaje poinformowany o:

Comarch ERP Mobile to zestaw mobilnych aplikacji podnoszących efektywność Twojego przedsiębiorstwa. Aplikacje Comarch ERP Mobile to

Zarządzanie – umożliwia zarządzanie pracownikami mobilnymi oraz osiągniętą przez nich sprzedażą. Daje dostęp do działań, co umożliwia planowanie wizyt pracownikom, do map na których można sprawdzić aktualne położenie pracownika i przeanalizować przebyte przez niego trasy oraz do komunikatora, dzięki któremu można wydać polecenie i przekazać pilną wiadomość.

Sprzedaż – narzędzie pracy pracowników pracujących w terenie umożliwiające wystawianie ofert, zamówień, faktur, paragonów, reklamacji i itp., jak również obsługę działań CRM np. wizyt handlowych w ramach których można wykonać m.in. ankiety, zdjęcia, raport konkurencji, raport obecności, rozliczyć należności czy wydać materiały marketingowe. Umożliwia także rejestrowanie tras przebytych przez pracowników oraz komunikowanie się z nimi.

Comarch WMS to system do zarządzania gospodarką magazynową umożliwiający kompleksowe zarządzanie magazynem wysokiego składowania. Comarch WMS to pakiet dwóch rozwiązań:

Zarządzanie – aplikacja webowa umożliwiająca budowanie struktury magazynowej, zarządzanie położeniami, okreslenie algorytmów zarządzania, obsługe nośników oraz przydzielanie dyspozycji magazynierom. Pozwala zarządzać zarówno magazynem jak również pracownikami m.in. poprzez przydzielanie dyspozycji do realizacji w oparciu o stopień ich aktualnego obciążenia oraz bieżące monitorowanie stanu i czasu realizacji przydzielonych zadań.

Magazynier – rozwiązanie przeznaczone dla pracowników działu logistyki, którzy dzięki wykorzystaniu urządzeń typu przenośny kolektor danych mogą skutecznie wykonywać swoje zadania w magazynie. Daje wsparcie podczas przyjmowania i lokalizacji towarów na magazynie oraz ich wydawania i inwentaryzowania. Realizowane przez pracowników dyspozycje mogą być zadysponowane przez kierownika w aplikacji Comarch WMS Zarządzanie jak również dodawane bezpośrednio z poziomu kolektora danych.

Comarch ERP Retail to rozwiązanie dedykowane do kompleksowego zarządzania sieciami sprzedaży detalicznej, począwszy od centrali sieci handlowej, poprzez zaplecze sklepu aż po punkt sprzedaży (POS – Point of Sale). Produkt kierowany jest do sieci detalicznych o strukturze rozproszonej. Współpracuje z systemami Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum.

Comarch B2B to internetowe narzędzie wsparcia dla Twojego przedsiębiorstwa w zarządzaniu łańcuchem dostaw poprzez udostępnienie możliwości internetowego składania zamówień a także bieżącego śledzenia stanu ich realizacji. Dzięki temu Klienci mogą sami składać zamówienia odciążając tym samym pracowników dostawcy, co z kolei przekłąda się na szybszą realizację dostaw.

Comarch ERP e-Sklep to narzędzie do prowadzenia Twojego własnego sklepu internetowego, zintegrowane z systemami magazynowymi Comarch ERP. Otwórz własny e-sklep i wykorzystaj 6 nowych kanałów sprzedaży: Wszystko.pl, Allegro, sklep na Facebooku, Google, własny sklep internetowy oraz porównywarki cen.

Wszystko.pl należy do najszybciej rozwijających się serwisów e-commerce w Polsce. Udostępniając  asortyment do sprzedaży w Internecie promujesz swoją markę i zwiększasz sprzedaż bez konieczności otwierania własnego sklepu internetowego i bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Korzystanie z wszystko.pl dla Klientów Comarch jest bezpłatne. Wszystko.pl to również praktyczna baza wiedzy na temat handlu w Internecie dla początkujących Sprzedawców.

Comarch ERP e-Pracownik to aplikacja dzięki której szybko uzyskasz dostęp do swoich danych oraz danych swoich pracowników. Aplikacja dynamicznie dopasowuje się do rozmiaru ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. Dzięki temu można z niej korzystać na komputerze, laptopie, tablecie czy smartfonie.

Comarch ERP e-Pracownik to: podgląd podstawowych danych pracowników (telefon, mail),lista nieobecności, planowanie i rejestracje czasu pracy, limity nieobecności oraz planowanie i zatwierdzanie urlopu.

Comarch iBard24 to wydzielona specjalnie dla Twojej Firmy przestrzeń dyskowa w chmurze, na której możesz bezpiecznie przechowywać swoje dane.

Sprawdzona przez tysiące Klientów usługa uchroni Cię przed ryzykiem utraty danych, a automatyczna archiwizacja plików pochodzących z Twoich komputerów i smartfonów zapewni Ci spokój oraz gwarancję odzyskania plików w sytuacji awaryjnej.

Comarch BI Point to narzędzie dynamicznie rozwijane i  udoskonalane. Średnio co pół roku, na rynku pojawiają się jego nowe wersje, w których wydajność oraz użyteczność jest zwiększana, zawarte są dodatkowe wizualizacje danych oraz możliwość obsługi nowych źródeł danych. W ostatnim czasie użytkownicy Comarch BI Point uzyskali m.in. możliwość korzystania z funkcji, która łączy dane z różnych obszarów i na tej podstawie tworzy segmenty np. produktów/ klientów/ dostawców/ posiadających te same cechy, jak również z możliwości przeprowadzania analiz geoprzestrzennych, dzięki czemu użytkownik widzi zbiór danych w podziale na wybrane przez siebie obszary geograficzne.

Comarch DMS (Data Management System) to narzędzie, które w prosty sposób pozwala modelować różnego typu procesy w zakresie obiegu dokumentów i informacji w firmie. Zaawansowane możliwości pomogą wdrożyć oraz usprawnić np.: elektroniczny obieg faktur kosztowych, zapotrzebowań, pism czy dokumentacji technicznej.
Wprowadzanie danych można znacznie przyspieszyć dzięki funkcji masowego skanowania. Proces akceptacji i dostępu do dokumentów jest możliwy z poziomu aplikacji mobilnych na Android i iOS lub przez przeglądarkę www. Oprócz podstawowych działań, moduł ten można wykorzystać do uporządkowania oraz nadzoru przebiegu procesów: kontroli jakości, realizacji projektów czy stopnia realizacji zleceń serwisowych świadczonych przez firmy zewnętrzne.

Czy ten artykuł był pomocny?