Ogólne i Kasa/Bank

Ogólne

Nowości

  1. Uruchamianie programu. Jeżeli Comarch ERP XL HR korzysta z lokalnego serwera SQL i podczas uruchamiania programu okaże się że usługa serwera baz danych jest zatrzymana, program Comarch ERP XL HR podejmie próbę uruchomienia usługi silnika SQL, co umożliwi zalogowanie operatora do programu. Jeżeli okaże się, że program nie został uruchomiony z uprawnieniami administratora, pojawi się wówczas komunikat: Nie udało się połączyć z bazą danych. Serwer SQL jest zatrzymany. Aby uruchomić serwer SQL program musi uruchomić się z uprawnieniami administratora. Czy uruchomić program z uprawnieniami administratora? Wybór przez Użytkownika opcji TAK spowoduje ponowne uruchomienie programu Comarch ERP XL HR z uprawnieniami administratora systemu Windows, co umożliwi uruchomienie lokalnej usługi serwera SQL i dalszą pracę w programie. W przypadku wybrania opcji NIE wyświetlany jest komunikat: Nie udało się połączyć z bazą danych. Skontaktuj się z administratorem systemu. Wówczas należy samodzielnie uruchomić usługę i skonfigurować połączenie z serwerem baz danych bądź ponownie uruchomić program Comarch ERP XL HR.

Zmiany

  1. Kreator parametrów firmy. W kreatorze parametrów firmy pojawiającym się podczas pierwszego logowania do bazy firmowej krok z wyborem rachunku bankowego wraz z importem banków pojawia się przed krokiem służącym do wyboru urzędu skarbowego (wraz z importem urzędów).
  2. Pieczątka firmy. Podczas uzupełniania pieczątki firmy za pomocą importu danych z GUS, uzupełniane jest dodatkowo pole Identyfikator podmiotu PUESC.
  3. Filtry z parametrem dynamicznym. Po wywołaniu filtra z parametrem dynamicznym, kursor ustawiany jest na pierwszym polu umożliwiającym wpisanie bądź wybranie wartości filtra.
  4. Import OPP. W przypadku przerwania przez Użytkownika procesu importu Organizacji Pożytku Publicznego, do bazy dodawane są OPP zaimportowane przed przerwaniem operacji.
  5. Informacje bieżące. Zablokowano możliwość zmiany kodu dla standardowych terminów dla informacji bieżących. Dodatkowo podczas konwersji bazy, jeżeli nie będzie standardowych kodów terminów, zostaną one dodane.
  6. Otwieranie okien w programie. Podczas otwierania okien w programie następuje weryfikacja czy okno mieści się w całości w widocznej dla Użytkownika części ekranu. Jeżeli nie, jest ono otwierane wyśrodkowane. Umożliwia to poprawne wyświetlanie okien w przypadku kiedy Użytkownik korzysta z programu na różnych stanowiskach (posiadających różne rozdzielczości ekranu).
  7. Usuwanie logów SOA z bazy. Umożliwiono automatyczne usuwanie logów Serwisu Operacji Automatycznych z bazy danych. W tym celu w Konfiguracji Stanowiska/ Serwis Operacji Automatycznych/ Parametry dodano sekcję Zapisywanie działania usługi z parametrem Usuwaj z bazy danych logi starsze niż. Domyślnie wybrana jest dla parametru wartość 10 dni, ale Użytkownik może ją określić samodzielnie wybierając wartość z przedziału od 5 do 30 dni.
  8. Serwis Operacji Automatycznych. Dla kolumny Status w logu z działania Serwisu Operacji Automatycznych jeżeli w szczegółach komunikatu występuje przynajmniej 1 błąd (status ERROR), wówczas w nagłówku tej operacji również widoczny jest status ERROR.
  9. Rejestrator Czasu Pracy. Rejestrator Czasu Pracy (RCP) do poprawnego działania wymaga zainstalowanego na stanowisku pakietu .NET Framework w wersji co najmniej 4.5.

Poprawiono

  1. Łączenie kart kontrahentów. Podczas łączenia kart kontrahentów w kroku “Aktualizacja danych w bazie konfiguracyjnej” mógł pojawiać się komunikat: Dane w postaci ciągu lub dane binarne zostaną obcięte. Działanie poprawiono.
  2. Eksport danych. Ułatwiono zapisywanie danych na dysk lokalny w przypadku kiedy Comarch IBARD nie jest zainstalowany na danym stanowisku (opcja zapisu w IBARD jest wówczas nieaktywna).
  3. Usuwanie bazy danych. W specyficznych sytuacjach podczas usuwania bazy firmowej w Konfiguracji Programu/ Użytkowe/ Bazy danych (po wybraniu opcji Fizyczne skasowanie bazy danych z serwera) baza nie była usuwana. Działanie poprawiono.

Kasa/Bank

Nowości

  1. Automatyczne rozliczanie przy imporcie przelewów. Dodano kolejną opcję rozliczania importowanych przelewów. Po zaznaczeniu Rozliczaj przy imporcie w oknie Import przelewów oprócz dotychczasowych opcji rozliczania (tj. wg identyfikatora, wg identyfikatora oraz kolejno według podmiotu i kwoty, wg identyfikatora oraz kolejno według kwoty i opisu) dostępna jest kolejna wg identyfikatora oraz kolejno według podmiotu i opisu.
    Po wybraniu tej opcji program próbuje najpierw połączyć dokumenty o takim  samym identyfikatorze. Jeżeli nie uda się sparowanie płatności po identyfikatorze operacji, to sprawdzane jest drugie kryterium, tj. podmiot i opis. Program wyszukuje nierozliczone płatności na ten sam podmiot jaki jest na importowanym zapisie, jeżeli znajdzie taką płatność to dalej sprawdzane jest czy pole Opis na importowanym zapisie zawiera ciąg znaków z pola Numer obcy/ Opis do banku ze zdarzenia. W przypadku gdy uda się znaleźć odpowiednią płatność, następuje ich rozliczenie.

 

Zmiany

  1. Wydruk przelewu do ZUS. Przelewy do ZUS z datą 01.01.2018 lub późniejszą powinny być realizowane jako przelewy zwykłe. W związku z tym na formularzu płatności do ZUS z datą realizacji 01.01.2018 lub późniejszą ukryto wydruk Przelew ZUS. Wydruk Dokumenty zaznaczone> Przelew ZUS z listy płatności jest zawsze widoczny, natomiast drukowane są tylko płatności z datą realizacji starszą niż 01.01.2018.
  2. Lista raportów kasowych/bankowych. Sortowanie. Na liście raportów kasowych/bankowych, umożliwiono sortowanie po kolumnie Waluta jeżeli w filtrze wybrana jest opcja –wszystkie-.
  3. Dokumenty rozliczone. Rozliczenia podmiotu. Po podświetleniu pozycji na liście dokumentów rozliczonych i wciśnięciu <CTRL>+<SHIFT>+<R> pojawia się lista Rozliczeń podmiotu wyfiltrowana do podmiotu wybranego na rozliczanym dokumencie.

Czy ten artykuł był pomocny?