Agent główny w strukturze agentów łączy się zawsze do serwera Comarch pod adresem update.comarch.com i portem 9466. W przypadku braku połączenia, czyli jeśli pojawi się komunikat „Agent nie zarejestrował się u agenta nadrzędnego” należy zweryfikować czy zostało wpisane poprawne Id klienta oraz sprawdzić połączenie.
Przykład: za pomocą funkcji telnet wpisując w konsoli cmd w linii komend:
telnet update.comarch.com 9466
W oknie Konfiguracja Produktów określa się jakie aplikacje mają zostać zainstalowane. W tym celu należy dodać w pierwszej kolejności produkt spośród dostępnych za pomocą przycisku [Dodaj produkt].
Następnie w ramach dodanego produktu należy wybrać odpowiedni komponent – przykładowo dla agenta głównego dla produktu Comarch ERP Altum należy wybrać komponent [Centrala Serwer].
Różnica pomiędzy komponentem serwerowym a stanowiskowym jest taka, że wraz z komponentem serwerowym instalują się dodatkowo poniższe usługi:
- Comarch ERP BPM Server
- Comarch ERP Search service
- Comarch ERP Business Services
- Comarch Retail POS Data Service