Licencjonowanie i instalacja Comarch Translator

Comarch Translator stanowi dodatek do aplikacji Comarch ERP Altum, dlatego aby móc z niego korzystać, konieczne jest posiadanie aplikacji Comarch Translator w kluczu licencyjnym. Klucz jest weryfikowany podczas pierwszego uruchomienia narzędzia w oknie wyboru serwera licencji.

Uwaga
W celu uzyskania dostępu do aplikacji, należy zamówić dodanie modułu Comarch Translator do klucza zabezpieczającego Comarch ERP Altum, wysyłając zgłoszenie na adres logistyka.erp@comarch.pl wraz ze wskazaniem numeru klucza.
Okno wyboru serwera licencji

W oknie Wybór serwera licencji należy podać nazwę serwera lub jego IP oraz numer klucza Comarch ERP Altum, na którym został dodany moduł Altum Comarch Translator odpowiadający aplikacji, a następnie wybrać przycisk [Sprawdź]. Po poprawnej weryfikacji danych w celu uruchomienia aplikacji należy nacisnąć [Zapisz i kontynuuj].

Translator udostępniany jest w postaci paczki, którą należy pobrać z Indywidualnych Stron Partnerów. Narzędzie nie wymaga instalacji – należy jedynie rozpakować lokalnie pobraną paczkę i uruchomić program.

Uwaga
Aby można było otworzyć równolegle więcej niż jedną sesję Comarch ERP Altum i Comarch Translator, należy stworzyć dedykowany port komunikacji zdefiniowany w plikach konfiguracyjnych obu aplikacji. W przypadku translatora jest to plik Comarch Translator.exe.config. Numer portu podaje się w CommunicationServiceHost oraz CommunicationServicePort. Plik konfiguracyjny Comarch ERP Altum to Comarch.B2.AltumTranslationCommunication.dll.config.

 

Czy ten artykuł był pomocny?