Istnieją dwa sposoby dodawania języka, na który będzie odbywać się tłumaczenie :
- W aplikacji Comarch Translator, z poziomu okna konfiguracji, na zakładce Dostępne języki
- W menadżerze baz za pomocą opcji Języki
Comarch Translator
W menu Ustawienia dostępnym w Comarch Translator, na zakładce Dostępne języki należy wybrać przycisk [Dodaj], a następnie wskazać kulturę dodawanego języka. Wartość kolumny Nazwa uzupełnia się automatycznie. Aby język był dostępny w aplikacji Comarch Translator na liście rozwijalnej języków, należy zaznaczyć przycisk wyboru w kolumnie Widoczny.
Menadżer baz
Język dodany za pomocą menadżera baz udostępniany jest w Comarch Translator i w oknie logowania do systemu Comarch ERP Altum. Aby dodać język w mandżerze baz, należy wybrać przycisk Języki.
Po dodaniu nowego rekordu za pomocą przycisku [Dodaj] należy wybrać kulturę dodawanego języka, czyli jego odmianę z uwzględnieniem dialektów regionalnych (nie ma możliwości dodawania własnych kultur języka). Wartość kolumny Język uzupełnia się automatycznie. Do nowododanego języka należy podpiąć prezentującą go grafikę (flagę). Opcja dodawania grafiki dostępna jest po zaznaczeniu rekordu z językiem i wybraniu przycisku [Załaduj] w menu kontekstowym wyświetlanym dla komórek w kolumnie Grafika. Dodany obraz będzie skalowany, natomiast zaleca się dodawanie plików graficznych w rozmiarze 21 x 21 px.Z tego poziomu możliwe jest również usunięcie dodanych wcześniej języków. Usunięcie języków w menadżerze baz nie skutkuje usunięciem tłumaczeń dodanych dla tego języka. Usunięty język nie będzie prezentowany na liście w oknie Języki w menadżerze baz, ani też w oknie logowania do systemu Comarch ERP Altum.