Dokumenty kompensat pozwalają na zaewidencjonowanie wzajemnego potrącenia wierzytelności/wymagalnych należności, czyli dokonanie powiązania pomiędzy należnościami a zobowiązaniami danego podmiotu lub ich grupy.
Funkcjonalność rejestrowania dokumentów kompensat jest dostępna wyłącznie w przypadku, gdy na definicji firmy został zaznaczony parametr Rejestracja kompensat. Parametr ten jest:
- włączony na bazach wygenerowanych w języku polskim, z możliwością jego wyłączenia w dowolnym momencie
- wyłączony na bazach wygenerowanych w języku angielskim i niemieckim, z możliwością jego włączenia w dowolnym momencie
- wyłączony na bazach wygenerowanych w języku francuskim i hiszpańskim, bez możliwości jego włączenia
Lista dokumentów kompensat dostępna jest z poziomu Finanse pod przyciskiem [Kompensaty].
Dokument kompensaty jest widoczny na liście, jeżeli:
- został wystawiony przez centrum, w ramach którego użytkownik jest aktualnie zalogowany
- został wystawiony przez centrum podrzędne w stosunku do bieżącego
- został wystawiony przez centrum, które udostępnia go (poprzez określenie widoczności dla typu dokumentu) centrum bieżącemu lub podrzędnemu w stosunku do bieżącego
Na liście znajdują się standardowe przyciski opisane w artykule Standardowe przyciski.
Lista składa się z kolumn:
- Numer dokumentu
- Data wystawienia
- Data kompensaty
- Kod podmiotu
- Nazwa podmiotu
- Adres – adres podmiotu wskazanego na kompensacie
- Wartość – kwota kompensaty
- Waluta
- Stan – stan dokumentu kompensaty (Zainicjowany, Niezatwierdzony, Zatwierdzony, Zaksięgowany, Anulowany)
Oraz kolumn domyślnie ukrytych:
- Numer obcy – numer służący dodatkowej identyfikacji dokumentu
- Skompensuj dokumenty – pozwala filtrować dokumenty kompensat ze względu na wartość parametru Skompensuj dokumenty
- Właściciel – centrum struktury firmy, które jest wystawcą dokumentu
Szczegółowy opis działania filtrów znajduje się w kategorii Wyszukiwanie i filtrowanie danych.