Anonimizacja danych osobowych
Anonimizacja danych polega na nieodwracalnym uniemożliwieniu zidentyfikowania określonej osoby na podstawie dostępnych w systemie danych. Na żądanie Wyrażającego, operator posiadający uprawnienia Dane osobowe - anonimizacja ma możliwość usunięcia danych osobowych danego kontrahenta i osoby kontaktowej.
Funkcja anonimizacji dostępna jest z poziomu zakładki CRM -> Anonimizacja danych. Po wybraniu grupy obiektów z listy rozwijanej:
Jeżeli pierwsza weryfikacja przebiegła pomyślnie, następuje weryfikacje czy do karty kontrahenta przypisane są:
- wskazany kontrahent/osoba kontaktowa zostaje dezaktywowana
- usunięte zostają wszystkie powiązane z nim dane, w tym dane kontaktowe z adresów przypisane do obiektu
- dokument w stanie innym niż anulowany z datą późniejszą niż wymagana dla minimalnego okresu retencji ustaloną w definicji danego dokumentu w parametrze Minimalny wymagany okres retencji. Parametr ten dostępny jest na poszczególnych typach dokumentów w ramach firmy/centrum
- aktywnego bonu
- dokumentu RLS/RLZ (reklamacji) w stanie innym niż Zrealizowany, Zamknięty, Anulowany
- dokumentu ZS/ZZ w stanie innym niż Zrealizowany/Zamknięty/Anulowany
- nierozliczonej płatności/operacji
- konta księgowego, które zostało wskazane na zapisie księgowym/nocie memoriałowej nie upłynął termin retencji ustawiony dla danego typu dokumentu
Uwaga
Spełnienie jednego z powyższych warunków skutkuje zatrzymaniem procesu anonimizacji i wyświetleniem komunikatu wskazujący szczegóły blokady.
- załączniki
- atrybuty
- kwestionariusze
- obiekty CRM
Uwaga
Nie ma możliwości ponownego aktywowania zanonimizowanego obiektu.