Aby otworzyć listę urzędów, należy przejść do menu Główne i z grupy przycisków Listy słowników wybrać przycisk [Urzędy].
Lista urzędów
W lewym panelu znajduje się drzewo grup urzędów, do których można przypisywać nowo definiowane instytucje. Domyślnie zdefiniowane w systemie typy to: Urząd Celny i Urząd skarbowy. Użytkownik ma możliwość definiowania własnych grup urzędów w słowniku uniwersalnymOgólne → Typy urzędów. Drzewo grup urzędów
Menu listy urzędów zawiera standardowe przyciski pozwalające na dodawanie/edytowanie/usuwanie urzędów oraz funkcje związane z wydrukami.
Menu listy urzędów
Lista urzędów składa się z kolumn:
Kod – kod urzędu zdefiniowany przez użytkownika
Kod urzędu – kod identyfikacyjny urzędu nadany przez organy państwowe
Nazwa
Miasto
Rodzaj – wartość pobierana ze słownika uniwersalnego Typy urzędów
Definiowanie urzędu
Aby dodać nowy urząd, należy wybrać przycisk [Dodaj] znajdujący się w menu głównym lub w panelu ergonomicznym nad listą urzędów. Wówczas wyświetli się formularz definicji nowego urzędu.
Po lewej stronie znajduje się nagłówek formularza urzędu zawierający następujące pola i parametry:
Id – numer identyfikacyjny urzędu w bazie danych, pole nieedytowalne, numer jest nadawany automatycznie przez system
Aktywny – zaznaczenie parametru powoduje, że urząd może być używany w systemie
Kod – pole obowiązkowe, kod służący do łatwej i szybkiej identyfikacji urzędu (np. skrót nazwy), może składać się maksymalnie z 50 znaków (liter i/lub cyfr). Kody urzędów muszą być unikalne.
Nazwa – pole obowiązkowe, może składać się maksymalnie z 500 znaków (liter i/lub cyfr).
Kod identyfikacyjny – numer identyfikacyjny urzędu nadany przez organy państwowe
Typ – lista rozwijana, zawierająca wartości zdefiniowane w słowniku uniwersalnym Typy urzędów
URL – strona WWW urzędu
Pola Adres, Telefon i E-mail są uzupełniane automatycznie na podstawie danych wprowadzonych w polach zakładki Adres na formularzu urzędu.
Nagłówek formularza urzędu
Ponadto formularz urzędu podzielony jest na zakładki: Adres, Rachunki, Księgowe, Atrybuty, Załączniki.
Zakładka Adres umożliwia wprowadzenie danych adresowych oraz kontaktowych (np. numer telefonu lub adres e-mail) urzędu.
Zakładka Adres
Zakładka Rachunki prezentuje listę rachunków bankowych przypisanych do urzędu oraz umożliwia ich dodawanie/edycję/usuwanie.
Zakładka Księgowe prezentuje domyślne konta księgowe przypisane do danego urzędu.
Zakładki Atrybuty i Załączniki zostały szczegółowo opisane w artykule Zakładka Kody Rabatowe, Opis analityczny, Atrybuty, Załączniki i Historia zmian.
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o nowościach.