Wspólne
Comarch Monitoring Logów
Wraz z wydaniem najnowszej wersji Comarch ERP Altum została wydana aplikacja Comarch Monitoring Logów. Jest to narzędzie działające w przeglądarce internetowej mające wspomóc Klientów oraz Partnerów w zakresie monitorowania oraz obsługi błędów zgłaszanych przez zainstalowane aplikacje Comarch. W pierwszej wersji aplikacja monitoruje komponent Comarch ERP Altum oraz usługę synchronizacji Comarch Data Service. W przyszłości, w kolejnych wersjach, będą dodawane kolejne komponenty, które będzie można monitorować za pomocą aplikacji.
- Monitorowanie aplikacji Comarch poprzez sygnalizowanie błędów
- Weryfikację logów związanych ze zgłaszanymi błędami
- Możliwość zdalnego pobierania logów (na żądanie)
- Wysyłanie alertów na e-mail
- Konfigurację uprawnień użytkowników aplikacji
Logistyka
Kontrahent domyślny dla centrum/firmy
W odpowiedzi na oczekiwania Klientów, w wersji 2023.0 wprowadzona została możliwość wskazania kontrahenta jako domyślnego dla danego centrum. Dzięki takiemu oznaczeniu, wybrany kontrahent będzie domyślnie pobierany na zainicjowane dokumenty w danym centrum.Konfiguracja kontrahenta domyślnego
Na karcie kontrahenta, na zakładce Dostępność dodana została kolumna Domyślny. Ustawienie domyślności możliwe jest jedynie do edycji dla operatora należącego do grupy B2_admin. Dodatkowo, z poziomu wstążki nad listą, dodany dostał przycisk [Dostępność] z możliwością globalnego zaznaczenia/odznaczenia parametru dla jednostek struktury firmy.
Uwaga
W danym centrum/firmie może być tylko jeden kontrahent domyślny. Ten sam kontrahent może być oznaczony jako domyślny dla wielu centrów/firm.
- zaznaczony dla kontrahenta Nieokreślonego dla nowo dodanej firmy głównej
- zaznaczony dla kontrahenta Nieokreślonego dla nowo dodanego centrum, jeżeli w konfiguracji odznaczony jest parametr Automatyczne dołączanie nowo dodanego centrum do obiektów w centrum nadrzędnym
- zaznaczony dla kontrahenta domyślnego dla firmy nadrzędnej dla nowo dodanego centrum, jeżeli w konfiguracji zaznaczony jest parametr Automatyczne dołączanie nowo dodanego centrum do obiektów w centrum nadrzędnym

Uwaga
Nie ma możliwości zaznaczenia domyślności na kontrahencie ustawionym jako wewnętrzny dla jakiekolwiek centrum w strukturze. Blokowana jest również możliwość powiązania kontrahenta jako wewnętrznego, jeżeli wcześniej został oznaczony jako domyślny, dla jakiegokolwiek centrum/firmy.
Obsługa kontrahenta domyślnego na dokumentach
Od wersji 2023.0 obsługa kontrahenta domyślnego została udostępniona dla dokumentów:- zamówień sprzedaży
- paragonów
- faktur sprzedaży
- wydań zewnętrznych
- operacji kasowo-bankowych, dokumentów kompensaty oraz dokumentów FSVV i KFSV generowanych do ZSD i KSD – pobierany jest zawsze kontrahent Nieokreślony (niezależnie od ustawień domyślności)
- Tax Free – pobierany jest kontrahent z pierwotnego paragonu
Uwaga
Nie ma możliwości wygenerowania dokumentu TF do pagonu wystawionego na kontrahenta domyślnego o statusie pomiot gospodarczy.
- Nazwa
- Imię
- Nazwisko
- Prefiks oraz numer NIP
- REGON
- PESEL
Współpraca z Comarch B2B
Cechy niesłownikowe
W odpowiedzi na oczekiwania Klientów, w nowej wersji Comarch ERP Altum została dodana możliwość określenia kolejności wysyłania wartości cech niesłownikowych do e-Sklepu. Funkcja ta umożliwia uporządkowanie wartości cech niezależnie od tego, kiedy te wartości zostały zdefiniowane w systemie. W tym celu na karcie artykułu (zakładka Parametry → podzakładka Cechy) została dodana nowa kolumna LP oraz strzałki umożliwiające zmianę kolejności wartości danej cechy.
Pobieranie limitu kredytowego kontrahenta z grupy kontrahentów
W nowej wersji Comarch ERP Altum zostało umożliwione pobieranie limitu kredytowego dla nowo utworzonego kontrahenta w e-Sklepie z grupy kontrahentów, do której dany kontrahent należy. Na formularzu centrum typu e-Commerce na zakładce Synchronizacja został dodany nowy parametr Pobierz limit kredytowy kontrahenta z grupy. Po zaznaczeniu, którego limit na nowododanym kontrahencie pobierany jest zgodnie z ustawieniami z formularza grupy, do której należy dany kontrahent.
Współpraca z Comarch POS
Kontrahent domyślny
W nowej wersji Comarch POS dodana została możliwość oznaczenia wybranego kontrahenta jako domyślnego w danym centrum. W tym celu w systemie Comarch ERP Altum na karcie kontrahenta na zakładce Dostępność należy zaznaczyć parametr w kolumnie Domyślny dla wybranego centrum.
Współpraca z aplikacjami
Zestawienie aplikacji, z którymi współpracuje Comarch ERP Altum 2023
Aplikacja | Wersja | Uwagi |
Comarch POS | 2023.0 | |
Comarch mPOS | 2023.0 | |
Comarch e-Sklep | 2023.0 | |
Comarch B2B | 2023.0 | |
Comarch WMS (Zarządzanie, Magazynier) | 2023.0 | |
Comarch Mobile (Zarządzenie, Sprzedaż, Monitorowanie) | 2022.2.2 | |
Comarch DMS | 2022.0.3 | |
Comarch ERP Business Intelligence (Księga raportów, Panel zarządzania, Konfigurator) | 2023.0 | |
Comarch BI Point | 12.6 | |
Comarch e-Sprawozdania | 2022.0 | |
Comarch ERP Altum HR | 2022.7.1 | |
Comarch Translator | 2022.0 | |
OCR | Aktualna wersja |