Najczęstsze problemy związane z działaniem Comarch Auto Update – agent podrzędny

Najczęstsze problemy związane z działaniem Comarch Auto Update – agent podrzędny

Agent nie może podłączyć się do nadrzędnego – podany kod agenta został użyty na innym stanowisku

 

Jeśli w Comarch Auto Update pojawia się informacja o wykorzystanym już kodzie agenta, należy:

  • wyczyścić token połączenia na agencie nadrzędnym dla wprowadzonego kodu, jeśli nie będzie on już używany na innej maszynie (np. w przypadku gdy Comarch Auto Update został przeniesiony na inną maszynę),
  • utworzyć nowy kod w strukturze agentów na agencie nadrzędnym.

 

Agent nadrzędny jest niedostępny

W przypadku powyższego komunikatu w pierwszej kolejności należy zweryfikować konfigurację połączenia z agentem nadrzędnym. W szczególności należy zwrócić uwagę zarówno na poprawność adresu agenta nadrzędnego oraz portu wprowadzonych na agencie podrzędnym, jak i poprawność wprowadzonego portu na agencie nadrzędnym (Konfiguruj usługę dla agentów podrzędnych).

Jeśli dane te są uzupełnione prawidłowo, należy zweryfikować, czy połączenie z maszyny jest otwarte. Najprościej jest to wykonać w cmd za pomocą komendy telnet:

  • telnet adres_IP_nadrzednego 11365

W sytuacji gdy komunikacja jest otwarta, wyświetlone zostanie nowe, puste okno.

Informacja „Nie można nawiązać połączenia z hostem na porcie xyz: Połączenie nie powiodło się” oznacza problem z połączeniem po stronie maszyny lub sieci, na której został zainstalowany Comarch Auto Update.

Do prawidłowego połączenia z agentem nadrzędnym wymagane jest otwarcie komunikacji na porcie 11365.

Otrzymanie komunikatu ’telnet’ is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file. oznacza, że funkcja telnet jest wyłączona na maszynie. Można ją włączyć za pomocą Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows aktywując funkcję Telnet Client.

Okno Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows
Okno Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows

Brak połączenia z usługą AU

Aby zweryfikować, czy usługa Comarch Auto Update jest uruchomiona wystarczy wejść w aplikację Usługi, wyszukać Comarch Auto Update Service i zweryfikować stan usługi. Jeśli jest zatrzymana, należy spróbować ją ręcznie uruchomić.

 

Brak połączenia z usługą RabbitMQ zlokalizowaną na agencie nadrzędnym

W pierwszej kolejności należy zweryfikować na maszynie z zainstalowanym agentem nadrzędnym czy usługa RabbitMQ jest widoczna w panelu usług Windows i ma stan Działa oraz typ uruchomienia Automatyczny. Jeśli usługa działa, należy zweryfikować dostęp do jej panelu administracyjnego pod adresem http://localhost:15672/ – (login: admin, hasło: admin).

W przypadku problemu z usługą RabbitMQ należy dokonać naprawy usługi na maszynie z agentem nadrzędnym.

Jeśli usługa działa prawidłowo należy zweryfikować, czy połączenie z maszyny jest otwarte. Najprościej jest to wykonać w cmd za pomocą komend telnet:

  • telnet adres_IP_nadrzędnego 5672

Do prawidłowego połączenia z usługą RabbitMQ zlokalizowaną na agencie nadrzędnym wymagane jest otwarcie komunikacji na porcie 5672.

W przypadku korzystania z komunikacji po SSL i włączonego połączenia SSL również dla RabbitMQ, konieczne jest otwarcie komunikacji na porcie 5671.

Czy ten artykuł był pomocny?