Uprawnienia i role Kontrahenta

W aplikacji Comarch B2B konieczne jest utworzenie roli dla Kontrahentów, definiującej uprawnienia do poszczególnych obszarów aplikacji.

Uprawnienia do obszarów w Comarch B2B nadaje się w:

  • Comarch ERP XL: moduł Administrator > Firma > Role > Uprawnienia do B2B (pod nazwą Pulpit kontrahenta NE). Po utworzeniu roli należy dodać wszystkie/ wybrane uprawnienia z obszaru “Pulpit kontrahenta NE”. Utworzoną rolę, np. B2B, należy z uprawnieniami dodać do karty Kontrahenta > zakładka Osoby > sekcja Role.
  • Comarch ERP Altum: Lista kontrahentów > Grupa uprawnienia B2B > zakładka Comarch B2B > zakładka Uprawnienia. Po dodaniu uprawnień do grupy kontrahenta należy jeszcze dodać prawa na osobie kontaktowej: karta kontrahenta > Osoby kontaktowe > edycja osoby > zakładka Dane CRM > rozwinięcie plusikiem wybranego kontrahenta w dolnym oknie Lista kontrahentów > zaznaczenie nowych praw.

W zależności od dodanych uprawnień do utworzonej roli osoba logująca się do aplikacji Comarch B2B może mieć dostęp do:

  • Aktualności (tylko ERP XL) – prawo do wyświetlania aktualności w Strefie klienta w zakładce Aktualności (obecnie funkcjonalność nie jest zaimplementowana w systemie ERP XL),
  • Cennik – prawo do wyświetlania cen towarów,
  • Ceny z ostatniego zamówienia – prawo do wyświetlania na szczegółach towaru informacji o ostatnim zamówieniu wraz z ceną i ilością zamówionych towarów,
  • Dane kontrahenta – prawo do wyświetlania danych kontrahenta do faktury, kontaktowych oraz domyślnych parametrów handlowych w Strefie klienta w zakładce Moje dane,
  • Do pobrania – prawo do wyświetlania plików udostępnionych do pobrania w Strefie klienta w zakładce Do pobrania,
  • Dodawanie jednorazowych adresów na zamówieniu (tylko ERP XL) – prawo do dodawania i edycji tylko jednorazowych adresów wysyłki w Koszyku (na zamówieniu), bez zapisu adresów na stałe.
  • Dodawanie opisu do pozycji w koszyku – Prawo umożliwiające dodanie opisu do poszczególnych pozycji w koszyku.
  • Dodawanie stałych adresów na zamówieniu – prawo do dodawania nowych adresów wysyłki w Koszyku (na zamówieniu) oraz w Strefie klienta w zakładce Moje Dane. Adresy są zapisane na stałe w bazie systemu. Prawo pozwala na edycję w Comarch B2B wszystkich adresów wysyłki.
  • Dodawanie załączników do reklamacji – Prawo umożliwiające dodawanie załączników podczas składania reklamacji.
  • Dodawanie załączników do zamówienia – Prawo umożliwiające dodawanie załączników podczas składania zamówienia.
  • Dostawy (tylko ERP XL) – prawo do wyświetlania numerów paczek do zamówień w Strefie Klienta w zakładce Dostawy,
  • Drukowanie – prawo do drukowania wybranych dokumentów,
  • Edycja ilości w ofertach – prawo do zmiany ilości towarów na zamówieniu generowanym z oferty,
  • Generowanie wielu zamówień z oferty – prawo do wielokrotnego składania zamówień z oferty, pod warunkiem, że jest ona ważna,
  • Import koszyka – prawo do importu towarów z pliku csv do koszyka,
  • Kontrahent docelowy – prawo do wyświetlania informacji a temat kontrahenta docelowego,
  • Koszyk (Koszyki w ERP Altum) – prawo umożliwiające kompletowanie zestawu towarów i generowanie zamówienia z koszyka,
  • Lista artykułów (Katalog artykułów w ERP Altum) – prawo do wyświetlania listy towarów ,
  • Lista ofert – prawo do wyświetlania listy ofert w Strefie klienta w zakładce Oferty,
  • Lista pracowników – prawo do wyświetlania listy pracowników w Strefie Klienta w zakładce Lista pracowników,
  • Lista promocji (Promocje w ERP Altum)– prawo do wyświetlania promocji w Strefie Klienta w zakładce Promocje,
  • Lista reklamacji – prawo do wyświetlania reklamacji w Strefie Klienta w zakładce Reklamacje,
  • Lista rezerwacji (W realizacji ERP Altum) – prawo do dostępu do listy towarów W realizacji,
  • Lista zamówień – prawo do wyświetlania listy zamówień w Strefie klienta w zakładce Zamówienia,
  • Lista zapytań – prawo do wyświetlania listy zapytań w Strefie klienta w zakładce Zapytania,
  • Lista zleceń serwisowych – prawo do wyświetlania listy zleceń serwisowych w Strefie klienta w zakładce Lista zleceń serwisowych,
  • Oznaczenie realizacji zamówienia w całości – prawo do określenia jak ma zostać zrealizowane zamówienie, w całości lub częściowo,
  • Planowane dostawy – prawo do wyświetlania na szczegółach towaru planowanej dostawy wraz z ilością towaru oraz data dostawy,
  • Płatności – prawo do wyświetlania listy płatności w Strefie klienta w zakładce Płatności,
  • Pokazuj sposób dostawy – prawo do wyświetlania sposobu dostawy podczas składania zamówienia,
  • Pokazuj sposób dostawy w ofertach – prawo do wyświetlania sposobu dostawy podczas składania zamówienia generowanego z oferty,
  • Potwierdzanie zamówień – prawo do potwierdzania zamówień,
  • Rabat – prawo do wyświetlania w koszyku wartości przyznanego rabatu,
  • Tworzenie filtrów globalnych – prawo do tworzenia i usuwania filtrów globalnych,
  • Usuwanie niepotwierdzonych zamówień – prawo do usunięcia niepotwierdzonego zamówienia,
  • Widoczność swoich dokumentów – prawo umożliwia osobie zalogowanej wyświetlanie tylko swoich dokumentów (przypisanych do osoby zalogowanej)
  • Widoczność wszystkich dokumentów – prawo umożliwia wyświetlanie osobie zalogowanej wszystkich dokumentów firmy (dokumentów przypisanych do osoby zalogowanej oraz innych pracowników)
  • Wystawianie zapytań – prawo do składania zapytań ofertowych,
  • Zgłaszanie reklamacji – prawo do składania reklamacji,
  • Zmiana daty realizacji (Zmiana daty realizacji zamówień ERP Altum)– prawo do zmiany daty realizacji zamówienia,
  • Zmiana daty realizacji w ofertach – prawo do zmiany daty realizacji zamówienia podczas składania zamówienia generowanego z oferty,
  • Zmiana domyślnego magazynu – prawo do zmiany domyślnego magazynu,
  • Zmiana formy płatności – prawo do zmiany formy płatności za zamówienie,
  • Zmiana formy płatności w ofertach – prawo do zmiany formy płatności za zamówienie generowane z oferty,
  • Zmiana magazynu w ofertach – prawo do zmiany magazynu podczas składania zamówienia generowanego z oferty,
  • Zmiana magazynu zamówienia (Zmiana magazynu ERP Altum)– prawo do zmiany magazynu z którego ma zostać skompletowane zamówienie,
  • Zmiana sposobu dostawy – prawo do zmiany sposobu dostawy,
  • Zmiana sposobu dostawy w ofertach – prawo do zmiany sposobu dostawy podczas składania zamówienia generowanego z oferty,
  • Zmiana terminu płatności – prawo do zmiany terminu płatności za zamówienie,
  • Zmiana terminu płatności w ofertach – prawo do zmiany terminu płatności za zamówienie generowane z oferty.
Uwaga
W przypadku, gdy osoba kontaktowa posiada przypisane oba prawa widoczności dokumentów, ważniejszym prawem jest prawo Widoczność swoich dokumentów. W Comarch B2B osoba zalogowana będzie widziała tylko swoje dokumenty.
Wskazówka
Rola Rabat nie ma wpływu na naliczanie rabatu a jedynie na wyświetlanie wartości rabatu podczas składania zamówienia. W celu naliczania rabatu należy na karcie towaru w systemie ERP zaznaczyć parametr Podlega rabatowaniu.

Czy ten artykuł był pomocny?