1. Filtry – wstęp
W Comarch B2B z poziomu Listy towarów jest możliwość filtrowania towarów. Można wyróżnić dwa główne rodzaje filtrów:
- Filtry ogólnodostępne – Wyświetlane w każdej grupie towarowej. Filtrów nie można edytować, budowane są automatycznie na podstawie danych z systemu ERP. Wyświetlanie filtrów w Comarch B2B uzależnione jest od posiadanej przez Użytkownika Roli.
- Filtry w wybranej grupie towarowej – Filtry tworzone są w systemie ERP, to Administrator systemu decyduje o nazwie, wartościach oraz w których kategoriach filtry mają być widoczne w Comarch B2B.
2. Filtry ogólnodostępne, widoczne w każdej grupie towarowej
Filtry ogólnodostępne, widoczne we wszystkich grupach towarowych wyświetlane są w Comarch B2B na Listach towarów po lewej stronie w menu pod filtrami dla wybranej kategorii.
Do filtrów ogólnodostępnych należą:
- Stany magazynowe - umożliwia sprawdzenie towarów według ich dostępności w magazynach.
Filtr zwraca wyniki na podstawie domyślnego magazynu kontrahenta lub magazynu wybranego na filtrze 'Magazyn' i przyjmuje wartości:
- wszystkie – zwraca wszystkie towary
- jest w magazynie – zwraca towary, których stan magazynowy jest większy od 0
- brak w magazynie – zwraca towary, których stan magazynowy jest 0
- Magazyn - umożliwia sprawdzenie stanów magazynowych towarów w poszczególnych magazynach. Wartościami we filtrze są nazwy magazynów, które są udostępnione Kontrahentowi według konfiguracji z systemu ERP.
- Pozostałe - umożliwia wyfiltrowanie towarów według statusu dostępności.
Filtr przyjmuje wartość 'Tylko dostępne' i zwraca wszystkie towary, których status dostępności ustawiony w systemie ERP/zakładka Aplikacje jest dostępny, czyli nie zostaną zwrócone towary o statusie 'Niedostępny' oraz 'Zapowiedź'
UwagaStatusu dostępności towaru nie jest powiązany ze stanem magazynowy towaru.UwagaFiltr 'Pozostałe' widoczny jest tylko dla Comarch B2B we współpracy z Comarch XL.UwagaFiltry 'Stany magazynowe' oraz 'Magazyn' widoczny jest dla kontrahentów posiadających Prawo: 'Zmiana domyślnego magazynu'.3. Przygotowanie własnych filtrów w systemie ERP
Administrator Comarch B2B ma możliwość dodawania własnych filtrów do wybranych grup towarowych, dzięki czemu w każdej grupie mogą być wyświetlane inne parametry filtrowania. Filtry dla grupy towarowej wyświetlają się w Comarch B2B na Liście towarów w lewym menu w sekcji 'Filtry'.
Filtry należy zdefiniować w systemie ERP, wykorzystując atrybuty grup towarowych i towarów.
Zasada tworzenia filtrów w systemie ERP:- atrybut musi być udostępniony w B2B (PK)
- atrybut musi być dodany do obiektów grupy i towaru np. [Towary.GrupyTowarowe] oraz [Towary].[Wzorce towarowe].[Towar]
- atrybut musi być dodany jako typ: lista i zaznaczony parametr: wielowartościowy
- obsługiwane są formaty atrybutu: tekst, liczba, data
- na grupie musi być dodany atrybut z wartościami, które mają wyświetlać się na filtrze (we filtrach będą widoczne tylko te wartości, które znajdują się na grupie)
- kolejność atrybutów na filtrze i wartości atrybutów pobierana jest z ustawień z grupy
- na towarach musi być dodany ten sam atrybut z wybraną wartością (wtedy towar zostanie wyfiltrowany)
UwagaNa grupie w systemie EPR należy dodać atrybuty na zakładce Atrybuty w obszarze wzorca.UwagaTowary muszą być dodane do tej grupy, w której są dodane atrybuty.UwagaNa filtrach obsługiwane są tylko atrybuty typu Lista wielowartościowa.4. Zapisywanie filtrów przez Użytkownika zalogowanego
Użytkownik zalogowany do Comarch B2B ma możliwość zapamiętania swojego filtrowania.
Opcja widoczna jest na Liście towarów po wybraniu przynajmniej jednego filtra i jest dostępna dla każdego kontrahenta (nie jest uzależniona od żadnej Roli).Możliwości jakie ma zalogowany Użytkownik:
- zapisanie wybranego filtrowania
- zdefiniowanie własnej nazwy wybranego filtrowania
- edycje nazwy zapisanego filtrowania
- usuwanie zapisanego filtrowania
Zapisane filtry widoczne są w obszarze filtrowania w tej kategorii, w której zostały dodane. Domyślnie widocznych jest 5 zapisanych filtrów, pozostałe można podejrzeć po rozwinięciu.
UwagaW przypadku, gdy zapisany filtr składa się tylko z filtrów ogólnodostępnych (filtry: Magazyn, Stan magazynowy, Pozostałe, to zapisany filtr będzie widoczny w każdej kategorii.Czy ten artykuł był pomocny?
( 0 )( 1 )