Podstawowe błędy związane z działaniem B2B

Podstawowe błędy związane z działaniem B2B

Nie działa wyszukiwanie (komunikat związany z net.pipe)

Opis sytuacji

Nie działa wyszukiwanie w Comarch B2B. W folderze Comarch B2B/App_Data w pliku log.xml znajduje się komunikat:

Usługa wyszukiwania > net.pipe – no listening enpoint (nie ma nasłuchującego punktu końcowego)

Rozwiązanie

Sprawdzić czy usługa wyszukiwania jest uruchomiona, a jeśli jest uruchomiona to sprawdzić zgodność adresów poniżej:

W folderze B2B/Katalog bin/sekcja CustomerPanel.IndexService.exe.config

Kod

<baseAddresses>

<add baseAddress="net.pipe://localhost/IndexServiceXL_TEST" />

</baseAddresses>

Z zawartością pliku Web.config/sekcja net.pipe

Kod
<endpoint address="net.pipe://localhost/IndexServiceXL_TEST" binding="netNamedPipeBinding"

Nie wyświetlają się towary po wyszukiwaniu (zatrzymuje się usługa wyszukiwania)

Opis sytuacji

Nie działa wyszukiwanie w Comarch B2B. Brak komunikatów w logach.

Rozwiązanie

  • Należy zatrzymać usługę, usunąć plik servicelog.xml (znajduje się w Comarch B2B/App_Data) i uruchomić usługę.
  • W podobnych przypadkach pomaga również usunięcie zawartości folderu Index.
  • Upewnić się, że zostały nadane uprawnienia dla usera NETWORK_SERVICE (Usługa Sieciowa) na cały folder z aplikacją B2B

Nie można złożyć zamówienia – program pracuje w wersji demo

Opis sytuacji

Nie można złożyć zamówienia. Comarch B2B działa w wersji demo.

Rozwiązanie

  • Należy się upewnić, że nazwa serwera,  na którym jest menadżer kluczy w appsettings.config jest poprawna
  • Brak komunikacji z serwerem na którym jest menadżer kluczy. Należy się upewnić, że komunikacja jest poprawna.
  • Został zainstalowany menadżer kluczy na komputerze bez SQLa. Menedżer kluczy powinien być zainstalowany na komputerze z SQL.
  • Inne aplikacje pobierają tą samą licencję (przykładowo Pulpit Kontrahenta albo B2B). Występują  dwie aplikacje, które „walczą” o jedną licencję.

Aby to zweryfikować należy:

  1. Sprawdzić w menedżerze licencji na zakładce ‘pobrane moduły’ w kolumnie ‘zalogowani użytkownicy’ jaka aplikacja pobiera licencję dla B2B (serwer i PID)
  2. Następnie na podanym serwerze w Task Manager dla Windows na zakładce ‘Details’ odnaleźć zlokalizowany wcześniej PID dla usługi ‘w3wp.exe’.
  3. Porównać czy właściwa aplikacja B2B pobiera licencję.

Nie działa usuwanie pozycji z koszyka, składanie zamówień

Opis sytuacji

Nie można złożyć zamówienia. Brak komunikat o wersji demo.

Rozwiązanie

Zgodnie z dokumentacją instalacji należy ustalić parametry puli aplikacji na IIS.

Pętla przekierowań

Opis sytuacji

Po wejściu na stronę Comarch B2B występuje pętla przekierowań.

Rozwiązanie

Powodem jest niezgodna z dokumentacją instalacja po stronie IIS. Należy zweryfikować konfigurację zgodnie z dokumentacją.

Platforma Comarch B2B jest niedostępna

Opis sytuacji

Po wejściu na stronę Comarch B2B pojawia się komunikat, że platforma B2B jest niedostępna.

Rozwiązanie

Powodem są niepoprawne dane w connection.string. Należy zweryfikować wpisane dane w pliku.

Nie można się wylogować z Comarch B2B

Opis sytuacji

Nie można się wylogować z Comarch B2B. Brak reakcji po naciśnięciu przycisku “Wyloguj”.

Rozwiązanie

  1. Usunąć z bazy danych SQL tabelę CustomerPanel.UsersLog.
  2. Pobrać najnowszą wersję Comarch B2B ze stron indywidualnych klientów/partnerów.
  3. Uruchomić ponownie procedury na bazie (plik install.bat).

Błędy związane z wydrukami

Opis sytuacji

Nie można wydrukować dokumentu. Pojawia się komunikat Print Failed.

Rozwiązanie

Należy zweryfikować komunikaty w pliku print.log, a następnie zastosować zmiany w Comarch ERP XL. Lista najbardziej popularnych komunikatów błędów zwracany z API Comarch ERP XL:

XLLogin:

  • -9 – operator nie jest podpięty do żadnego centrum
  • -8 – nie podano nazwy bazy
  • -7 – baza niezarejestrowana w systemie (nazwa firmy)
  • -6 – nie podano hasła lub brak operatora
  • -5 – nieprawidłowe hasło
  • -4 – konto operatora jest zablokowane
  • -3 – nie podano nazwy programu (pole ProgramID)
  • -2 – błąd otwarcia pliku tekstowego, do którego mają być zapisywane komunikaty. Nie znaleziono ścieżki lub nazwa pliku jest nieprawidłowa.
  • -1 – podano niepoprawną wersję API
  • 0 – logowanie powiodło się
  • 1 – inicjalizacja nie powiodła się
  • 2 – występuje w przypadku, gdy istnieje już jedna instancja programu i nastąpi ponowne logowanie (z tego samego komputera i na tego samego operatora)
  • 3 – występuje w przypadku, gdy istnieje już jedna instancja programu i nastąpi ponowne logowanie z innego komputera i na tego samego operatora, ale operator nie posiada prawa do wielokrotnego logowania
  • 5 – występuje przy pracy terminalowej w przypadku, gdy operator nie ma prawa do wielokrotnego logowania i na pytanie czy usunąć istniejące sesje terminalowe wybrano odpowiedź ‘Nie’.
  • 61 – błąd zakładania nowej sesji

XLLogout:

  • -2 – błąd otwarcia pliku tekstowego, do którego mają być zapisywane komunikaty
  • -1 – nie zawołano poprawnie XLLogin
  • 0 – OK.
  • 2 – występuje w przypadku, gdy istnieje już jedna instancja programu i nastąpi ponowne logowanie (z tego samego komputera i na tego samego operatora)
  • 3 – występuje w przypadku, gdy istnieje już jedna instancja programu i nastąpi ponowne logowanie z innego komputera i na tego samego operatora, ale operator nie posiada prawa do wielokrotnego logowania
  • 5 – występuje przy pracy terminalowej w przypadku, gdy operator nie ma prawa do wielokrotnego logowania i na pytanie czy usunąć istniejące sesje terminalowe wybrano odpowiedź ‘Nie’.

Czy ten artykuł był pomocny?