Nowości i zmiany w wersji 2025.2

1. Nowości

W najnowszej wersji Comarch B2B 2025.2 wprowadziliśmy szereg usprawnień i nowości. W Panelu administracyjnym pojawiły się między innymi możliwości zarządzania banerami oraz domyślnymi ustawieniami list. Również sama platforma Comarch B2B została wzbogacona o nowe strony producentów i marek, dodatkowe funkcje dotyczące towarów oraz ulepszoną wyszukiwarkę, która teraz działa w ścisłej integracji z kategoriami. Dodatkowo, wdrożyliśmy ważne zmiany w technologii Angular.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.

 

1.1  Menu Wygląd – Banery (Panel administracyjny)

W Panelu administracyjnym w menu Wygląd udostępniliśmy nowy obszar ‘Banery’. Obszar ten służy do zarządzania banerami, które wyświetlają się w aplikacji Comarch B2B.

We wcześniejszych wersjach Comarch B2B podmiana banerów była możliwa z poziomu plików konfiguracyjnych, dlatego obecne rozwiązanie z pewnością przyspieszy tworzenie i wgrywanie nowych banerów. Wystarczy wgrać grafikę, dodać opis, który ma się wyświetlać na banerze i aktywować baner. Dodatkowo umożliwiliśmy podgląd baneru jeszcze w trakcie tworzenia. Po aktywowaniu banera w panelu, zmiany widoczne są od razu na interfejsie Comarch B2B.

Kluczowe funkcje nowego obszaru:

  • prosta publikacja przygotowanych banerów,
  • podgląd banera w trakcie jego tworzenia,
  • tworzenie banerów z wieloma grafikami,
  • łatwa zamiana grafik w banerze za pomocą metody przeciągnij-upuść,
  • tworzenie szkiców banerów, które można opublikować w późniejszym terminie,
  • prosta zmiana kolorów tekstów na banerze,
  • dodanie banerów w różnych wersjach językowych,
  • wgląd do wszystkich publikowanych banerów z informacją o datach wyświetlania.
Uwaga
Od wersji Comarch B2B 2025.2 dodawanie i edycja banerów jest możliwa tylko i wyłącznie z poziomu Panelu administracyjnego.

Więcej na temat zarządzania banerami z poziomu Panelu administracyjnego znajduje się w artykule Menu Banery.

 

1.2  Menu Wygląd – Ustawienia domyślne list towarów (Panel administracyjny)

W Panelu administracyjnym w menu Wygląd / zakładka Ustawienia domyślne dodaliśmy możliwość zarządzania ustawieniami domyślnymi list towarów oraz list producentów i marek.

 

1. Ustawienia domyślne list towarów

Domyślny sposób sortowania – umożliwia zdefiniowanie domyślnego sortowania listy towarów. Można wybrać jeden z dostępnych sposobów:

  • Najnowsze
  • Kod towaru (A-Z)
  • Kod towaru (Z-A)
  • Nazwa towaru (A-Z)
  • Nazwa towaru (Z-A)

Domyślny widok listy – umożliwia zdefiniowanie domyślnego widoku listy towarów, które wyświetlają się dla wszystkich kontrahentów po zalogowaniu do Comarch B2B. Można wybrać jeden z 3 dostępnych widoków:

  • Szybkie zakupy
  • Lista
  • Miniatury
Wskazówka
Ustawienia te dotyczą domyślnego widoku, który jest dostępny dla każdego użytkownika przy pierwszym zalogowaniu się do aplikacji Comarch B2B. Po zalogowaniu, użytkownik może dowolnie zmieniać widok listy towarów i sortować towary według własnego uznania.

 

2. Ustawienia domyślne list producentów i marek

Ustawienie dotyczy nowych stron dodanych w wersji Comarch 2025.2 – Listy producentów i Listy marek.

Z poziomu Panelu administracyjnego administrator ma możliwość ustalenia sposóbu wyświetlania producentów/marek. Dostępne są dwa rodzaje prezentacji:

  • Logotypy i nazwy – zalecamy użyć tego widoku, w przypadku, gdy są dodane logotypy producentów/marek
  • Nazwy – zalecamy użyć tego widoku, w przypadku bardzo dużej ilości producentów/marek. Dodatkowo, na stronie pojawi się filtr umożliwiający odnalezienie producenta/ marki po nazwie.
Wskazówka
Ustawienia dotyczą stron Producenci i Marki, które wyświetlają się użytkownikom posiadającym odpowiednie uprawnienia. Po zalogowaniu użytkownicy nie mają możliwości zmiany widoku wyświetlania producentów/marek. O widoku prezentowanych danych decyduje administrator w Panelu administracyjnym.

Więcej na temat nowych stron znajduje się w kolejnym punkcie.

 

1.3  Producenci, Marki – nowe strony

Dodaliśmy nowe strony do interfejsu Comarch B2B – Producenci oraz Marki. Dzięki nowym stronom jest możliwość zaprezentowania asortymentu w jeszcze ciekawszy sposób.

Najważniejsze informacje dotyczące nowych stron Producenci i Marki:

  • widoczność nowych stron dla użytkowników jest uzależnione od nowych praw: Lista marek oraz Lista producentów,
  • widok prezentacji producentów/marek definiowany jest przez administratora w Panelu administracyjnym (do wyboru są 2 widoki: nazwy lub logotypy i nazwy)
  • nowe strony umożliwiają wyświetlanie wszystkich producentów/marek towarów, do których dostęp ma zalogowany użytkownik,
  • dzięki nowym stronom użytkownik może w szybki sposób znaleźć wszystkie towary wybranego producenta/marki.

Funkcja dostępna w integracji z systemem ERP XL.

Więcej na temat stron Producentów i Marek znajduje się w artykule Producenci i marki.

 

1.4  Prezentacja filmów – Szczegóły towaru

Wprowadziliśmy możliwość prezentowania filmów YouTube na szczegółach towaru w galerii zdjęć towaru. Obsłużyliśmy wyświetlanie filmu na dwa sposoby wykorzystując dodane z poziomu systemu ERP:

  • Załączniki
  • Atrybuty tekstowe
Funkcja dostępna w integracji z systemem ERP XL.

Więcej na temat wyświetlania filmów na Szczegółach towaru znajduje się w artykule Jak dodać film YouTube na towarze?

 

1.5 Pobierz wszystkie załączniki – Szczegóły towaru, szczegóły dokumentów

Wprowadziliśmy na szczegółach towaru oraz szczegółach dokumentów możliwość pobrania wszystkich załączników za jednym razem. W przypadku, gdy towar lub dokument w systemie ERP posiada więcej niż jeden załącznik, na szczegółach towaru/dokumentu pojawia się opcja ‘Pobierz wszystkie‘, umożliwiająca użytkownikowi za pomocą jednego kliknięcia pobranie wszystkich plików (zostanie pobrany spakowany plik .rar).

Funkcja dostępna w integracji z systemem ERP XL.

 

Wprowadziliśmy na szczegółach towaru obsługę atrybutu typu Link. Jeśli do towaru przypisano taki atrybut w systemie ERP, zostanie on wyświetlony w Comarch B2B na karcie towaru, w sekcji Cechy towaru, jako aktywny odnośnik. Po kliknięciu użytkownik zostanie przekierowany na stronę internetową określoną w systemie ERP.

Funkcja dostępna w integracji z systemem ERP XL.

 

2. Zmiany

2.1 Wyszukiwarka – zawężanie kategorii do wyników

Wprowadziliśmy usprawnienia w wyszukiwarce, które polegają na dynamicznym zawężaniu kategorii wyświetlanych przy wynikach. Po wyszukaniu towaru drzewko kategorii na stronie wyników automatycznie pokazuje jedynie te kategorie, w których odnaleziono towary.

Funkcja dostępna w integracji z systemem ERP XL.

 

2.2 Angular 19 – aktualizacja technologii

Zaktualizowaliśmy Angulara do wersji 19. Wprowadziliśmy refaktoryzację wielu funkcji wykorzystywanych w obszarach:

  • Koszyk
  • Szczegóły towaru
  • Listy towarów
  • Strefa klienta

 

2.3 Ruchome menu – nawigacja

Wprowadziliśmy zmiany w wyświetlaniu poziomego menu na stronie głównej. Jeśli zalogowany użytkownik posiada pełny dostęp do funkcjonalności Comarch B2B oraz korzysta ze strony na ekranie o rozdzielczości powyżej 1024 px, a liczba zakładek przekracza dostępne miejsce, menu poziome staje się przewijane. Pojawiają się wtedy strzałki umożliwiające wygodną nawigację do pozostałych elementów menu.

 

2.4 Historia rabatu – zmiany w wyliczaniu typu rabatu

Wprowadziliśmy zmiany w wyliczaniu typu rabatu na szczegółach zamówienia w systemie ERP XL w historii rabatu. Po zmianach, w przypadku włączonych ustawień związanych z precyzją cen na dokumencie sprzedaży, typ rabatu z zamówień złożonych z Comarch B2B jest taki sam, jak w przypadku analogicznego zamówienia złożonego w systemie ERP XL.

Funkcja dostępna w integracji z systemem ERP XL.

 

3. Poprawiono

3.1 Lista towarów – Jednostka pomocnicza jako jednostka domyślna towaru

Poprawiliśmy wyświetlanie na liście towarów jednostki pomocniczej, w przypadku, gdy jednostka pomocnicza jest ustawiona jako domyślna jednostka towaru.

 

3.2 Lista aktualności – SQL Server 2016

Wprowadziliśmy odpowiednie poprawki w wyświetlaniu listy wpisów w Panelu administracyjnym, w sekcji Treści / Aktualności, dla Comarch B2B działającego na SQL Server 2016.

Funkcja dostępna w integracji z systemem ERP XL.

 

3.3 Koszyk – dodawanie adresu jednorazowego

Poprawiliśmy w Koszyku dodawanie adresu jednorazowego. W przypadku, gdy klient przy definiowaniu nowego adresu wybierze opcje: “Dodaj adres tylko na tym zamówieniu”, adres zostaje zapisany tylko na tym konkretnym zamówieniu, nie jest widoczny w Strefie klienta, ani na kolejnych zamówieniach.

Funkcja dostępna w integracji z systemem ERP XL.

 

Comarch B2B – wymagania

Comarch B2B 2025.2 współpracuje z systemami Comarch ERP:

  • Comarch ERP XL 2025.0
  • Comarch ERP Altum 2025.0

Data produkcji systemu: 30.06.2025

 

Wskazówka
INSTALACJA COMARCH B2B

Przed aktualizacją programu należy bezwzględnie zapoznać się z artykułem na temat instalacji Comarch B2B.

Czy ten artykuł był pomocny?