Zarządzanie podmiotami powiązanymi w Chmurze Enterprise

W Comarch Cloud Portal występują dwa produkty Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP XL, które są sprzedawane w wersji dla podmiotów powiązanych. Jest to oferta dedykowana firmom powiązanym kapitałowo, gdzie Klient może wprowadzić bazy danych dla swoich spółek/działalności gospodarczych.

Domyślnie wersja dla podmiotów powiązanych obsługuje do 5 podmiotów (firm) w ramach jednej instalacji systemu ERP:

  • pierwsza firma, to podmiot główny, na który został zamówiony system ERP i który jest fakturowany – nie można z poziomu zarządzania podmiotami powiązanymi zmienić jego danych
  • kolejne firmy mogą zostać dodane jako podmioty powiązane.

Możliwe jest rozszerzenie konfiguracji systemu ERP o kolejne bazy danych/podmioty powiązane. Rozszerzanie instalacji o kolejne działalności gospodarcze/bazy (powyżej 5) wiąże się z dopłatą za każdą kolejną bazę.

Kiedy zamówienie na system ERP w wersji dla PP trafi do realizacji (będzie trwało uruchamianie maszyn wirtualnych/aktywacja instalacji), w CCP pojawi się nowy produkt na którym będzie można wprowadzić dane podmiotów powiązanych.

  • Klient będzie miał dostęp z poziomu obszaru CloudManagement -> Produkty -> Comarch ERP Optima/XL -> zakładka Podmioty powiązane
  • Partner będzie miał dostęp z poziomu obszaru CloudPartner -> Produkty Klientów -> Comarch ERP Optima/XL -> zakładka Podmioty powiązane.

Po wejściu w zakładkę Podmioty powiązane, powinien być widoczny podmiot główny oraz opcja dodania nowego podmiotu powiązanego. Liczba dostępnych baz danych/podmiotów powiązanych będzie zaczytywana z konfiguracji systemu ERP.

 

Jeśli użytkownik będzie chciał wprowadzić podmiot zarejestrowany za granicą, powinien zaznaczyć checkbox “Firma zarejestrowana za granicą” a następnie ręcznie uzupełnić wszystkie wymagane dane firmy.

Wymagane dane firmy niezbędne do dodania podmiotu powiązanego

Dla firm zarejestrowanych w Polsce (posługujących się NIPem), jeśli system nie znajdzie danych firmowych w bazie GUS, to użytkownik musi podać:

  • NIP
  • Nazwę firmy
  • Dane adresowe firmy: miasto, kod pocztowy, adres (ulica i nr budynku)

Dla firm zarejestrowanych za granicą użytkownik musi podać:

  • VAT ID – zagraniczny odpowiednik polskiego NIPu
  • Nazwę firmy
  • Dane adresowe firmy: kraj, miasto, kod pocztowy, adres (ulica i nr budynku)

Wprowadzone dane firmy zostają zapisane w Comarch Cloud Portal jako nowy podmiot powiązany przy danym produkcie. Następnie podmiot trafi do weryfikacji opiekuna handlowego Klienta.

Kiedy użytkownik doda nowy podmiot powiązany, podmiot ma status “w weryfikacji”, następnie po weryfikacji status może zostać zmieniony na “aktywny” lub  “odrzucony”, wówczas użytkownik ma możliwość usunięcia podanego wcześniej podmiotu.

Uwaga

Klient lub Partner mogą w dowolnym momencie dodawać lub usuwać podmioty powiązane. Usuwanie podmiotów powiązanych nie wymaga weryfikacji i może być dokonane samodzielnie przez użytkownika, jednak usunięcie aktywnego podmiotu powiązanego skutkuje usunięciem tej firmy (NIP) z klucza licencyjnego systemu ERP i dany podmiot utraci możliwość pracy na swojej bazie danych.

Użytkownicy z poziomu zakładki Podmioty Powiązane nie będą mogli edytować danych firmowych wprowadzonych PP (np. zmieniać nazwy firmy).

Czy ten artykuł był pomocny?