Artykuł zawiera instrukcje obsługi widoku Klasyfikacja klienta w aplikacji Artykuły, które mogą zostać użyte np. do zapisania danych sprzedaży dla określonej klasyfikacji klienta.
Dodawanie danych artykułu w widoku Klasyfikacja klientów
Warunki wstępne
Dane można wprowadzić tylko w widoku Klasyfikacja klientów, jeżeli artykuł posiada dane sprzedaży. W środowisku wielofirmowym artykuł musi zawierać informacje o sprzedaży dla wybranej organizacji.
Jeżeli artykuł jest typu Wariant artykułu to dane dla powiązanego artykułu referencyjnego muszą być już zapisane dla określonego klienta. Organizacje muszą być takie same w środowisku wielofirmowym.
W środowisku wielofirmowym lub jednofirmowym z aktywnymi uprawnieniami do treści wybrana organizacja musi być organizacją sprzedaży.
Instrukcja
- Otwórz aplikację Artykuły.
- Otwórz artykuł, dla którego mają zostać wprowadzone dane klasyfikacyjne klienta.
- Przejdź do widoku Klasyfikacja klientów.
- Naciśnij przycisk [Nowy] na standardowym pasku symboli.
- W polu Klasyfikacja klientów wprowadź klasyfikację, dla której mają zostać wprowadzone dane artykułu.
- W razie potrzeby wypełnij pozostałe pola danymi sprzedaży.
- Naciśnij przycisk [Zapisz] na standardowym pasku symboli.
Usuwanie danych artykułu w widoku Klasyfikacja klientów
Dane artykuły odnoszące się do klasyfikacji klienta nie są usuwane bezpośrednio, ale są wyposażone w znacznik usuwania. Tylko te wersje danych artykułu odnoszące się do klienta, których okres ważności jest całkowicie w przyszłości można bezpośrednio usunąć, ponieważ nie są jeszcze używane.
Wstawianie znacznika usuwania
Warunki wstępne
Artykuł nie ma jeszcze znacznika usuwania dla wybranej klasyfikacji klienta.
Instrukcja
- Otwórz aplikację Artykuły.
- Otwórz artykuł, dla którego mają zostać usunięte dane klasyfikacji klienta.
- Przejdź do widoku Klasyfikacja klientów.
- Otwórz klasyfikację klienta, dla której ma zostać wstawiony znacznik usuwania.
- Wybierz organizację w środowisku wielofirmowym, dla której ma zostać wykonane to działanie.
- Naciśnij przycisk [Wstaw znacznik usuwania] na standardowym pasku symboli.
Artykuł zostaje wyposażony w znacznik usuwania dla wybranej klasyfikacji klienta i organizacji, następnie zapisany.
Usuwanie znacznika usuwania
Warunki wstępne
Artykuł zawiera znacznik usuwania dla wybranej klasyfikacji klienta.
Instrukcja
- Otwórz aplikację Artykuły.
- Otwórz artykuł, dla którego należy usunąć znacznik usuwania dla klasyfikacji klienta.
- Przejdź do widoku Klasyfikacja klientów.
- Otwórz klasyfikację klienta, dla której należy usunąć znacznik usuwania.
- Wybierz organizację w środowisku wielofirmowym, dla której należy wykonać to działanie.
- Naciśnij przycisk [Usuń znacznik usuwania] na standardowym pasku symboli.
Znacznik usuwania został usunięty.
Usuwanie wersji
Warunki wstępne
Istnieje wersja danych artykułu dla wybranej klasyfikacji klienta, która będzie ważna tylko w przyszłości.
Instrukcja
- Otwórz aplikację Artykuły.
- Otwórz artykuł, dla którego należy usunąć przyszłą wersję klasyfikacji klienta.
- Przejdź do widoku Klasyfikacje klientów.
- Otwórz klasyfikacje klienta, dla którego należy usunąć przyszłą wersję.
- W środowisku wielofirmowym wybierz organizację, dla której ma zostać wykonane działanie.
- W polu Obowiązuje od użyj przycisków [Dalej] i [Wróć], aby przejść do przyszłej wersji danych artykułu, które chcesz usunąć.
- Naciśnij przycisk [Usuń] na standardowym pasku symboli.
Wybrana wersja danych klasyfikacji klienta została usunięta.
Dodawanie nowej wersji artykułu w widoku Klasyfikacja klientów
Warunki wstępne
Aby dodać nową wersję, ważne jest, żeby artykuł posiadał już dane klasyfikacyjne klienta.
Instrukcja
- Otwórz aplikację Artykuły.
- Otwórz artykuł, dla którego należy dodać przyszłą wersję danych klasyfikacji klienta.
- Przejdź do widoku Klasyfikacje klientów.
- Otwórz klasyfikacje klienta, dla którego należy wprowadzić nową wersję.
- Naciśnij przycisk [Nowa wersja] na standardowym pasku symboli.
Została dodana nowa wersja danych klasyfikacji klienta.
- W polu Obowiązuje od wprowadź datę, od której będą obowiązywać dane klasyfikacji klienta.
- Naciśnij przycisk [Zapisz] na standardowym pasku symboli.
Nowa wersja została zapisana.
Duplikowanie danych artykułu klasyfikacji klientów
Instrukcja
- Otwórz aplikację Artykuły.
- Otwórz artykuł, dla którego mają zostać zduplikowane dane artykułu klasyfikacji klienta.
- Przejdź do widoku Klasyfikacja klientów.
- Otwórz klasyfikację klienta, która ma zostać zduplikowana.
- Naciśnij [Duplikuj] na standardowym pasku symboli.
System tworzy nowe dane artykułu dla wybranej klasyfikacji klienta.
- Wprowadź wybraną klasyfikację klienta.
- Zapisz nowe dane klasyfikacji klienta.