Artykuły widok Klasyfikacja klientów

Artykuł zawiera instrukcje obsługi widoku Klasyfikacja klienta w aplikacji Artykuły, które mogą zostać użyte np. do zapisania danych sprzedaży dla określonej klasyfikacji klienta.

Uwaga
Za pomocą aplikacji Artykuły możliwe jest edytowanie danych artykułu dotyczących klasyfikacji klienta. Po przejściu do widoku Klasyfikacja klientów przyciski na standardowym pasku symboli dotyczą danych artykułu odnoszących się do klasyfikacji klienta.

Dodawanie danych artykułu w widoku Klasyfikacja klientów

Warunki wstępne

Dane można wprowadzić tylko w widoku Klasyfikacja klientów, jeżeli artykuł posiada dane sprzedaży. W środowisku wielofirmowym artykuł musi zawierać informacje o sprzedaży dla wybranej organizacji.

Jeżeli artykuł jest typu Wariant artykułu to dane dla powiązanego artykułu referencyjnego muszą być już zapisane dla określonego klienta. Organizacje muszą być takie same w środowisku wielofirmowym.

W środowisku wielofirmowym lub jednofirmowym z aktywnymi uprawnieniami do treści wybrana organizacja musi być organizacją sprzedaży.

Instrukcja

  1. Otwórz aplikację Artykuły.
  2. Otwórz artykuł, dla którego mają zostać wprowadzone dane klasyfikacyjne klienta.
  3. Przejdź do widoku Klasyfikacja klientów.
  4. Naciśnij przycisk [Nowy] na standardowym pasku symboli.
  5. W polu Klasyfikacja klientów wprowadź klasyfikację, dla której mają zostać wprowadzone dane artykułu.
  6. W razie potrzeby wypełnij pozostałe pola danymi sprzedaży.
  7. Naciśnij przycisk [Zapisz] na standardowym pasku symboli.

Usuwanie danych artykułu w widoku Klasyfikacja klientów

Dane artykuły odnoszące się do klasyfikacji klienta nie są usuwane bezpośrednio, ale są wyposażone w znacznik usuwania. Tylko te wersje danych artykułu odnoszące się do klienta, których okres ważności jest całkowicie w przyszłości można bezpośrednio usunąć, ponieważ nie są jeszcze używane.

Wstawianie znacznika usuwania

Warunki wstępne

Artykuł nie ma jeszcze znacznika usuwania dla wybranej klasyfikacji klienta.

Instrukcja

  1. Otwórz aplikację Artykuły.
  2. Otwórz artykuł, dla którego mają zostać usunięte dane klasyfikacji klienta.
  3. Przejdź do widoku Klasyfikacja klientów.
  4. Otwórz klasyfikację klienta, dla której ma zostać wstawiony znacznik usuwania.
  5. Wybierz organizację w środowisku wielofirmowym, dla której ma zostać wykonane to działanie.
  6. Naciśnij przycisk [Wstaw znacznik usuwania] na standardowym pasku symboli.

Artykuł zostaje wyposażony w znacznik usuwania dla wybranej klasyfikacji klienta i organizacji, następnie zapisany.

Uwaga
Artykuł odnoszący się do klasyfikacji klienta posiada znacznik usuwania we wszystkich wersjach, nawet w środowisku wielofirmowym nie ma to wpływu na dane innej niż wybranej organizacji.

Usuwanie znacznika usuwania

Uwaga
W środowisku wielofirmowym jeżeli Mandant zostanie wybrany jako organizacja to działanie [Usuń znacznik usuwania] dotyczy tylko wybranej organizacji.

Warunki wstępne

Artykuł zawiera znacznik usuwania dla wybranej klasyfikacji klienta.

Instrukcja

  1. Otwórz aplikację Artykuły.
  2. Otwórz artykuł, dla którego należy usunąć znacznik usuwania dla klasyfikacji klienta.
  3. Przejdź do widoku Klasyfikacja klientów.
  4. Otwórz klasyfikację klienta, dla której należy usunąć znacznik usuwania.
  5. Wybierz organizację w środowisku wielofirmowym, dla której należy wykonać to działanie.
  6. Naciśnij przycisk [Usuń znacznik usuwania] na standardowym pasku symboli.

Znacznik usuwania został usunięty.

Usuwanie wersji

Warunki wstępne

Istnieje wersja danych artykułu dla wybranej klasyfikacji klienta, która będzie ważna tylko w przyszłości.

Instrukcja

  1. Otwórz aplikację Artykuły.
  2. Otwórz artykuł, dla którego należy usunąć przyszłą wersję klasyfikacji klienta.
  3. Przejdź do widoku Klasyfikacje klientów.
  4. Otwórz klasyfikacje klienta, dla którego należy usunąć przyszłą wersję.
  5. W środowisku wielofirmowym wybierz organizację, dla której ma zostać wykonane działanie.
  6. W polu Obowiązuje od użyj przycisków [Dalej] i [Wróć], aby przejść do przyszłej wersji danych artykułu, które chcesz usunąć.
  7. Naciśnij przycisk [Usuń] na standardowym pasku symboli.

Wybrana wersja danych klasyfikacji klienta została usunięta.

Uwaga
Usuniecie przyszłej wersji odpowiednio wydłuża okres ważności poprzedniej wersji.

Dodawanie nowej wersji artykułu w widoku Klasyfikacja klientów

Warunki wstępne

Aby dodać nową wersję, ważne jest, żeby artykuł posiadał już dane klasyfikacyjne klienta.

Instrukcja

  1. Otwórz aplikację Artykuły.
  2. Otwórz artykuł, dla którego należy dodać przyszłą wersję danych klasyfikacji klienta.
  3. Przejdź do widoku Klasyfikacje klientów.
  4. Otwórz klasyfikacje klienta, dla którego należy wprowadzić nową wersję.
  5. Naciśnij przycisk [Nowa wersja] na standardowym pasku symboli.

Została dodana nowa wersja danych klasyfikacji klienta.

  1. W polu Obowiązuje od wprowadź datę, od której będą obowiązywać dane klasyfikacji klienta.
  2. Naciśnij przycisk [Zapisz] na standardowym pasku symboli.

Nowa wersja została zapisana.

Duplikowanie danych artykułu klasyfikacji klientów

Instrukcja

  1. Otwórz aplikację Artykuły.
  2. Otwórz artykuł, dla którego mają zostać zduplikowane dane artykułu klasyfikacji klienta.
  3. Przejdź do widoku Klasyfikacja klientów.
  4. Otwórz klasyfikację klienta, która ma zostać zduplikowana.
  5. Naciśnij [Duplikuj] na standardowym pasku symboli.

System tworzy nowe dane artykułu dla wybranej klasyfikacji klienta.

  1. Wprowadź wybraną klasyfikację klienta.
  2. Zapisz nowe dane klasyfikacji klienta.

Czy ten artykuł był pomocny?