Spis treści
Opis zagadnienia
Niniejszy dokument zawiera informacje dotyczące widoku Dostawca w aplikacji Partnerzy.
Szczegółowe informacje na temat aplikacji Partnerzy znajdują się w dokumencie Partnerzy.
Obszar roboczy: widok Dostawca
Widok Dostawca składa się z następujących zakładek:
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2021/04/Aplikacja-Partnerzy-widok-Dostawca-.png)
Zakładka Dane dostawcy
Zakładka Dane dostawcy pozwala na wprowadzenie, wyświetlanie oraz edycję danych dotyczących Dostawcy.
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2020/12/Zakladka-Dane-dostawcy-1.png)
- Status – należy wybrać status dla roli Dostawca:
- Dostępny
- Zablokowany
- Zablokowany do – pole aktywne, gdy wybrano status Zablokowany, należy wprowadzić datę, do której rola Dostawcy ma być zablokowana
- Klasyfikacja 1 – należy wybrać klasyfikacje, do której będzie przynależał Dostawca
- Klasyfikacja ABC – dodatkowa klasyfikacja mówiąca o tym czy dany Dostawca jest wykorzystywany w systemie często – A, czy rzadko – C. Klasyfikacja ta ma charakter informacyjny dla użytkownika.
- Rodzaj terminu – wybór rodzaju terminu determinuje format preferowanej daty w zamówieniu zakupu. Możliwe do wyboru są:
- Znacznik czasu
- Data i godzina
- Data
- Okres
- Tydzień kalendarzowy
- Miesiąc
- Kwartał
- Rok
- Wymagane potwierdzenie – w przypadku zaznaczenia tej opcji jest ona później automatycznie ustawiana w aplikacji Zamówienia zakupu oraz wykorzystywana do sprawdzenia czy wymagane są potwierdzenia zamówienia dla dokumentu zamówienia zakupu oraz potwierdzenia zamówienia
- Klasyfikacja 2 -5 – dodatkowe klasyfikacje
- Numer zewnętrzny – numer/identyfikator Dostawcy, który pozwala na jego rozróżnienie od identyfikatora Partnera, na przykład na dokumentach
- Szablon zlecenia – wybrany szablon jest wykorzystywany do szybszego tworzenia zamówienia
- Pochodzenie okresu monitu potwierdzenia – pole kontroluje funkcję pola Zwłoka, możliwe wpisy:
- Zgodnie z ustawieniami konfiguracji
- Brak
- Podaj okres monitu potwierdzenia
- Okres monitu potwierdzenia – okres, który stosuje się w celu wysłania przypomnienia o zaległym potwierdzeniu zamówienia. Pole aktywne, jeżeli w polu Pochodzenie okresu monitu potwierdzenia zostanie wybrana opcja: Podanie okresu monitu potwierdzenia
Sekcja Dane dostawy
W tej sekcji można wprowadzić dane dotyczące dostawy.
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2020/12/Sekcja-Dane-dostawy.png)
Dostępne pola:
- Partner dostawy – Partner wysyłający w procesie zakupu towar do odbiorcy dostawy. Do jednego dostawcy może być przypisanych kilku Partnerów dostawy.
- Spedytor – należy wybrać spedytora odpowiedzialnego za transport towaru
- Warunki dostawy – ustalenia pomiędzy kupującym a sprzedającym. Służą do określenia rodzaju i miejsca dostawy.
- Warunki wysyłki – ustalenia pomiędzy kupującym a sprzedającym. Służą do określenia sposobu wysyłki towarów.
- Ograniczenia dotyczące dostawy – restrykcje, które mają być przyjmowane na dokumentach zakupu:
- Brak
- Dostawa całości zamówienia
- Dostawa całości pozycji
- Zwrot dla pozycji zrealizowanej ręcznie – określa, czy kompletacja dostawy ma zostać zachowana i czy należy jej dokonać:
- Zgodnie z ustawieniami w konfiguracji
- Anulowanie realizacji
- Z zachowaniem realizacji i dostawą
- Z zachowaniem realizacji i bez dostawy
Sekcja Dane faktury
Na zakładce można tworzyć dodatkowe opisy dla Partnera. Zwykle są używane przy wydruku dokumentów.
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2020/12/Sekcja-Dane-faktury.png)
- Wystawca faktury – strona wystawiająca faktury.
- Lista cenników – których kolejność jest określana priorytetami.
- Data ustalenia ceny – data zawierająca się w okresie obowiązywania listy cenników.
- Klasyfikacja cen – służy do zestawiania partnerów, dla których obowiązują te same ceny zakupu.
- Klasyfikacja premii – służy do zawierania umów dotyczących premii dla dostawców, których premie są ustalane na tej samej zasadzie, to znaczy nie na poziomie pojedynczego dostawcy.
- Zastosuj metodę not uznaniowych dostawcy – zaznaczenie parametru, pozwala na rozliczanie w formie noty uznaniowej.
- Rodzaj faktury zakupu – pole nieaktywne, do momentu zaznaczenia parametru Zastosuj metodę not uznaniowych dostawcy. Należy przypisać rodzaj faktury zakupu dla tej metody rozliczania.
- Sekwencja numerów dla dokumentów zewnętrznych – pole nieaktywne, do momentu zaznaczenia parametru Zastosuj metodę not uznaniowych dostawcy . Należy przypisać zakres numerów, z którego generowany jest numer dokumentu zewnętrznego zewnętrznie dla tej metody rozliczania.
- Rodzaj faktury zakupu konsygnacyjnego – w tym polu możliwe jest przypisanie typu faktury zakupu konsygnacyjnego
- Osobna faktura dla dostawy nadwyżkowej – pole to określa, w jaki sposób należy postępować w przypadku dostawy nadwyżkowej. Opcje do wyboru:
- Zgodnie z ustawieniami w konfiguracji
- Brak
- Dla innej pozycji przyjęcia towaru
- Podsumowano wg dokumentu przyjęcia towaru
- Faktura dostawy nadwyżkowej – w przypadku dostawy nadwyżkowej należy przypisać jaki zostanie użyty typ faktury
Sekcja Dane produkcyjne
Dane z tej sekcji są wykorzystywane w produkcji zewnętrznej do określania dostępnej wydajności Dostawcy, aby można było obliczyć czas realizacji operacji.
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2020/12/Sekcja-Dane-produkcyjne.png)
Dostępne pola:
- Wprowadzenie danych produkcji obcej – zaznaczenie parametru powoduje odblokowanie pozostałych pól w tej sekcji i możliwość wprowadzenia szczegółowych danych
- Rodzaj kalendarza zakładowego – pomaga w określeniu dni roboczych dla zewnętrznego producenta
- Początek pracy – rozpoczęcie pracy zewnętrznego producenta w dniu roboczym
- Dzienna wydajność – do wprowadzenia wydajności roboczej zewnętrznego producenta
Sekcja Dane wysyłki
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2020/12/Sekcja-Dane-wysylki.png)
Dostępne pola:
- Magazyn – do którego Partner ma dostarczyć towar
- Lokalizacja
- Wybór trasy – trasy są zarządzane w ramach modułu Logistyka magazynowa, w oparciu o lokalizację; dostępne opcje:
- Automatycznie
- Ręcznie
- Brak
- Trasa – pole nieaktywne do momentu wybrania w polu Wybór trasy opcję Ręcznie, należy wybrać identyfikator trasy, który jest definiowany w aplikacji Trasy w module Logistyka magazynowa
Sekcja Dane statystyczne
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2020/12/Sekcja-Dane-statystyczne.png)
Dostępne pola:
- Uwzględnienie/Wykluczenie – wartość domyślna Dziedziczenie, określa akceptację faktur dostawcy w statystykach, dostępne inne opcje:
- Uwzględnienie
- Wykluczenie
- Dziedziczenie
- Klasyfikacja – hierarchia klasyfikacji do celów statystycznych
Zakładka Załączniki/Teksty
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2020/12/Zakladka-Zalaczniki-Teksty.png)
Obszar roboczy podzielony jest na tabele z następującymi kolumnami:
- Numer – numer dodawanego załącznika
- Dokument końcowy – należy wybrać dokument, do którego ma zostać dołączony załącznik np. do zamówienia lub kontraktu
- Typ załącznika/tekstu – typ załączany do dokumentu końcowego, na przykład tekst nagłówka, stopka, tekst pozycji wg artykułu, załącznik pliku e-mail
- Element tekstowy – w tym miejscu można wybrać wprowadzony wcześniej moduł tekstowy. Moduły tekstowe możemy wprowadzać w aplikacji o tej samej nazwie w Bazie.
- Załącznik/Tekst
Nad tabelą dostępna jest opcja z wyborem języka, dzięki której zawartość będzie zapisywana w wybranym języku.
Zakładka Szablony dokumentu końcowego
Na tej zakładce można określić ustawienia odpowiednich szablonów dokumentu końcowego dla Partnera z rolą Dostawca.
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2020/12/Zakladka-Szablony-dokumentu-koncowego.png)
W tabeli są dostępne następujące kolumny:
- Formularze dokumentów – należy wybrać typ dokumentu, dla którego definiowane są dodatkowe ustawienia
- Medium – należy wybrać urządzenie, za pomocą którego wprowadzony zostanie typ dokumentu na przykład: drukarka, e-mail, faks
- Szablon dokumentu – wybierany z listy, której pozycje definiowane są w aplikacji Szablony dokumentów
- Adres odbiorcy – na który zostanie wystawiony dokument
- Ulubione – aktywowanie parametru określa preferowany formularz dokumentu
Zakładka Inne pola
Zakładka Inne pola pozwala na wprowadzenie dodatkowych pól, na przykład gdy wymagane jest określenie pól zdefiniowanych przez użytkownika, w celu uzupełnienia informacji. Pola zdefiniowane przez użytkownika są powiązane z obiektem biznesowym i dlatego muszą być zdefiniowane niezależnie od siebie we wszystkich widokach.
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2020/12/Zakladka-Inne-pola.png)
Zakładka Osoba kontaktowa
Na zakładce można wprowadzić osobę kontaktową dla klasyfikacji widoku Dostawca.
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2020/12/Zakladka-Osoba-kontaktowa.png)
Zakładka Statystyka
Zakładka wyświetla statystyki zakupów dla wskazanego Dostawcy. Dzięki statystykom Dostawcy można analizować obroty generowane przez dostawcę.
![](https://pomoc.comarch.pl/cee/610/wp-content/uploads/2020/12/Zakladka-Statystyka.png)
Dostępne pola:
- Poziom agregacji – pole wprowadzenia poziomu konsolidacji dla statystyk; opcje do wyboru:
- Dostawca
- Dostawca + Artykuł
- Dostawca + Klasyfikacja statystyki artykułu
- Miesiąc – (pole nieedytowalne), wyświetla wartość domyślną jaką jest Aktualny miesiąc
- Wartość 1 – należy wprowadzić ilość referencyjną do wyświetlenia w statystykach; można wskazać:
- Wartość zakupu
- Koszty zakupu
- Wartość 2 – w tym polu można wybrać inną wartość referencyjną
- Rok 1 – należy wprowadzić rok referencyjny, w którym będą wyświetlane odpowiednie statystyki
- Rok 2 – w polu można wyświetlić kolejny rok referencyjny, dzięki czemu możliwy jest podgląd wzrostu obrotów w porównaniu z poprzednim rokiem