Funkcja Sprzedaż wielokanałowa
Funkcja Sprzedaż wielokanałowa jest dostępna z poziomu aplikacji Konfiguracja -> Funkcje -> Sprzedaż wielokanałowa. Konfiguracja funkcji jest niezbędna do korzystania z funkcjonalności dedykowanych dla obsługi sprzedaży wielokanałowej.
W środowisku wielofirmowym należy aktywować/dezaktywować funkcję dla organizacji nadrzędnej.
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku aplikacji znajdują się następujące pola/parametry:
- Funkcja – pole prezentuje nazwę aktualnie otwartej funkcji
- Istotny dla – pole zawiera informacje na jakie obszary/moduły dana funkcja ma wpływ lub z którymi jest powiązana
- Zastosuj dane firmy głównej – parametr umożliwia firmom podrzędnym dziedziczenie ustawień firm nadrzędnych
- Aktywne – pozwala na aktywowanie modułu dla wybranej organizacji o typie Firma główna
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest zakładka Informacje, która wyświetla informacje o aplikacji. Pola te nie podlegają edycji.
- App – nazwa aplikacji
- Obiekt deweloperski – techniczna nazwa aplikacji
- Klucz licencyjny – pełna techniczna nazwa klucza licencyjnego
- Zmienione przez – informacje o zmianach dostępne są w funkcji Sprzedaż wielokanałowa -> Ogólne
- Zmienione dnia – informacje o zmianach dostępne są w funkcji Sprzedaż wielokanałowa -> Ogólne
Funkcja Ogólne
Po aktywacji modułu Sprzedaż Wielokanałowa użytkownik może przejść do dodatkowych ustawień definiowanych z poziomu funkcji Ogólne (Konfiguracja-> Funkcje-> Sprzedaż wielokanałowa-> Ogólne), które będą miały zastosowanie dla tego obszaru. Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego z dodatkową sekcją – Kanały sprzedaży.
Nagłówek
W nagłówku aplikacji znajdują się następujące pola/parametry:
- Funkcja – pole prezentuje nazwę aktualnie otwartej funkcji
- Istotny dla – pole zawiera informacje na jakie obszary/moduły dana funkcja ma wpływ lub z którymi jest powiązana
- Zastosuj dane firmy głównej – parametr umożliwia firmom podrzędnym dziedziczenie ustawień firm nadrzędnych
- Aktywne – pozwala na aktywowanie modułu dla wybranej organizacji o typie Firma główna
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępne są zakładki pozwalające na wprowadzenie ustawień dla obszaru Sprzedaż wielokanałowa, oraz wyświetlają informację o module.
Zakładka Ustawienia
- Rodzaj dokumentu dla obrazu – z rozwijanej listy należy wybrać rodzaj dokumentu dla obrazów, procesowanych w systemie Comarch ERP Enterprise. Za pomocą tego rodzaju, tworzonego w aplikacji Rodzaje dokumentów można wskazać m.in. sekwencję numerów dla obrazu, czy folder jego przechowywania.
- Rodzaj dokumentu dla pozostałych mediów – na rozwijanej liście należy wskazać rodzaj dokumentu dla pozostałych mediów, które będą używane w systemie (np. plików dźwiękowych). Rodzaj dokumentu określa m.in. folder przechowywania mediów.
- Rodzaj dokumentu dla pliku graficznego – z rozwijanej listy należy wybrać rodzaj dokumenty dla plików graficznych, używanych w systemie. Rodzaj dokumentu określa szablon dla dokumentu, czy sekwencje numerów dla plików graficznych.
- Sekwencja numerów dla kategorii – w polu należy zdefiniować sekwencję numerów, która ma zostać użyta dla kategorii. Aby zdefiniować sekwencję numerów dla kategorii, należy otworzyć aplikację Sekwencja numerów i zdefiniować ustawienia dla typu Drzewo kategorii.
- Sekwencja numerów dla grup cech artykułu – w polu należy wybrać sekwencję numerów, definiowaną w aplikacji Sekwencje numerów. Sekwencja ta będzie używana do automatycznego przydzielania identyfikatorów dla grup cech artykułów.
- Sekwencja numerów dla artykułów wariantowych – w polu należy określić sekwencję definiowaną w aplikacji Sekwencje numerów. Sekwencja ta będzie używana do automatycznego przydzielania identyfikatorów dla artykułów wariantowych.
- Sekwencja numerów dla punktów odbioru – w polu należy ustawić sekwencję numerów definiowaną w aplikacji Sekwencja numerów. Będzie ona używana do przydzielania identyfikatorów dla tworzonych punktów odbioru.
- Ponownie użyj sekwencji numerów dla artykułów wariantowych – parametr daje możliwość zdecydowania, czy sekwencja numerów dla artykułów wariantowych ma być resetowana dla każdego artykułu referencyjnego. Jeśli pole pozostanie odznaczone, numeracja będzie kontynuowana.
Dostępne są także ustawienia dotyczące obsługi bonów z limitem we współpracy z adapterem Comarch POS:
- Zastosowanie zewnętrznych typów bonów z limitem – określa, czy obsługa bonów z warunkami limitu będzie dostępna w Comarch POS i umożliwi edycję innych parametrów związanych z ta metodą płatności dostępną w aplikacjach Konfiguracja, Artykuły, Zaznaczenie parametru aktywuje parametry Pozwolenie na przekroczenie limitu i Maksymalna kwota dla bonów z limitem.
- Maksymalna kwota dla bonów z limitem – kwota limitu określona na dany dzień
- Pozwolenie na przekroczenie limitu – wskazuje, czy istnieje możliwość użycia zewnętrznego bonu na dokumencie, który ma wyższą wartość (suma wszystkich pozycji na tym dokumencie) niż wartość limitu dla karty
Sekcja Kanał sprzedaży
Pozwala określić, czy dane typy relacji będą wyświetlane na interfejsie użytkownika w zewnętrznym systemie w procesach sprzedażowych.
Dostępne typy relacji z artykułem głównym:
- Akcesoria – artykuły będące dodatkiem do artykułu głównego
- Artykuł alternatywny – artykuł, który może stanowić zamiennik dla artykułu głównego
- Cross-selling – artykuł, który często jest kupowany z artykułem głównym
- Up-selling – towar nadrzędny od artykułu głównego
Relacje między artykułami można tworzyć w aplikacji Relacje artykułów kanału sprzedaży.
Zakładka Informacje
Zakładka zawiera informacje na temat aplikacji:
- App – nazwa aplikacji
- Obiekt deweloperski – wyświetla nazwę techniczną aplikacji
- Klucz licencyjny – klucz licencyjny wyświetlany jest w module Sprzedaż wielokanałowa
- Zmienione przez – informuje, którzy użytkownik dokonywał ostatnich zmian w ustawieniach
- Zmienione dnia – wyświetla datę i czas ostatnio dokonanych zmian